Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mercell (MRCEL)

Alltid greit med anledninger til å fylle på.

Jeg er long med Mercell. Det vil si at jeg sitter nok til over M&A strategien som er til 2025. Jeg er også veldig fornøyd med at de nå tar en pust i bakken og konsentrere seg om driften - god ledelse! Trenger ikke vokse kun for å vokse.

Kan også ta med denne i fra Pareto.

Valuation – BUY/TP NOK 14 (15)
With estimates revised down, we lower our TP to NOK 14 (15) p.sh., equal to
9x and 28x ‘22e sales and EBITDA. We believe the negative share price
development of ~40% since peak in Feb’21 is exaggerated and find the
current multiples of ~6x and ~18x ‘22e sales and EBITDA attractive. In
comparison, applicable peer groups trade at 8-13x ‘22e sales. BUY reiterated

2 Likes

Da har robotene herjet den ned igjen. Dobbel bunn og løp og kjøp!

1 Like

Større aktør som er på vei ut? Det jeg fryktet at det bare var en dead cat bounce, men har denne på watchlista nå :slightly_smiling_face:

Hva kan man forvente av vekst i kvartal 3, rundt 200-220 mnok i omsetning( og 30% EBITDA?

Edit: Så på aksjonærlistene at det blant annet er 4 konti tilhørende Skandinavia Enskilda Banken AB som selger seg ned, blir mye salgspress da

2 Likes

Something similar what I would expect. A bit short from 200M NOK or 800M NOK ARR since no new M&A in Q3 as mentioned in Q2 earnings call. But some growth should exist due the strengthened overall economy.

Costs should have come down for the same reason and EPS might be a positive surprise to many.

Where do you find sellers or brokers on Norwegian stocks? And most recent shareholder list for Mercell?
It would be useful to do some countdown and estimate when likely single seller setup would end.

2 Likes

@cfc2 you can become an insider at this forum for a small cost. Then you will be able to see top shareholder actions for most of the Norwegian stocks. Updated daily. :+1:t2:

2 Likes

Ser ut som fondene er ferdig solgt nå! Kommer vel noen store innsidekjøp nå på disse kursene! Er vel ikke så mange andre pressemeldinger får kvartalsmøtet i slutten av november .

1 Like

Hva baserer du dette på? Aksjonærlister?

Ja aksjonær lister og volum. Morgan stanly solgte 7 millioner aksjer aksjer siste 14 dager ! Ca en tredjedel av beholdningen sin, damme har de gjort noen andre steder

Noen andre i toppen øker forsiktig gjentatte ganger , fyller på jevnt og trutt. Jeg går all inn her nå med en liten sparebluss i back up

Vil du dele utklipp fra listen du ser på? :slight_smile: Takk

Her er en av listene, sist måned . Legger ikke ut alle av hensyn til rettigheter . Veldig billig aksje nå om oppkjøpene er ok pluss . Emisjonen med sterke investorer satt på 6,70 ca. !

2 Likes

Shorten på 0,51 prosent visen på dn investor , de vil vel snart kjøpe ut den tenker jeg :slight_smile: må jo komme et kjøpetrykk straks

1 Like

Ser ikke ut som nedsalget er over, men unnet meg uansett en lyttepost i sluttauksjonen :+1:

Ifølge Investtech, så ser det også ut som støtte i den nedadgående trendkanalen er rundt 6 kr, så får håpe på en bounce snart🤞

https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=101037&tck=MRCEL&product=2

Høyt volum idag :slightly_smiling_face: og god avslutning på OBX technology-indeksen.

Synes Mercell er klar for en rekyl nå :+1:

Enig Andyboi! Jeg fylte på siste sparebluss på 5.80! Burde ikke Pareto og Abg komme med en ny analyse /oppfølgingsanbefaling snart tro?

Snittet ned så jeg har et snitt under 6 kr. Skulle til å skrive at nå ser det bedre ut, men så ble kursen senket av 1926 aksjer :see_no_evil:

09:28:47 5,81 425 2 469
09:28:23 5,81 425 2 469
09:26:58 5,81 425 2 469
09:26:13 5,87 651 3 821

Begredelig utvikling, gitt :see_no_evil: Tror denne blir overdrevent solgt nedover som følge av at fondene prøver å frontrunne hverandre. Har bare en liten post nå, men øker når jeg ser at fondene begynner å bli tomme :+1:.

1 Like

Jeg strutser litt og ser frem til en kraftig rekyl. Blir spennende å se kvartalstall tross merge in progress

Langvarig nedsalg fra større fond og liten kjøpsinteresse har nå halvert denne aksjen i løpet av 4 måneder. Fallende organisk vekst er muligens også et svakhetstegn, og skyldes hovedsaklig en noe høy churn (over 10%).

Når det er sagt så begynner selskapet å fremstå som veldig attraktivt priset i mine øyne. 21% organisk vekst siste 12 måneder, samt at de har gjennomført en rekke vellykkede oppkjøp hvor veksten er akselerert etterkant av transaksjonen. Mercell har nå en unik posisjon i Norden med en EBITDA på godt over 30% i de nordiske landene ( Over 40% i Norge og Sverige). Nettverkseffektene gjør at det skal svært mye til år å true deres posisjon.

Selskapet handles nå på en EV/ARR på 5,2, som erfaringsvis er en multippel på vekstselskaper i med en ARR på mellom 100 og 200 millioner. Med 21% vekst, og justert EBITDA margin på 28% fremstår det merkelig at selskapet skal handles med en rabatt i forhold til sammenlignbare selskaper i Norden.

Selskapet har begynt jobben med å migrere alle kunder over på samme platform, og dette arbeidet vil pågå det neste året. Dette utgjør en stor risiko i mine øyne, og det kan være verdt å følge med på churnen i de kommende kvartalene. Om man kjenner folk som benytter seg av Mercell i sitt daglige arbeid er det lov å høre med de hva de tenker om den nye plattformen, og samtidig dele det med oss alle:)

Har lekt meg litt med modellering av tallene fremover, og personlig tror jeg vi kommer til å se en ARR på 801m, men en justert EBITDA margin på 29%+. Churnen har neppe falt veldig mye i løpet av Q3 så den forventes stabil på rundt mNOK 20. Kontantstrømmen tror jeg ender i ca 0, da den positive cash flowen fra det operasjonelle blir hovedsaklig spist opp av cash floq til investeringer, samt noe fra finansiell cash flow.

Selskapet fokuserer nå på driften, så de neste to kvartalene blir det viktig å vise at intregrasjonen av de nye selskapene går smertefritt, samt at migreringen av kunder over på platform ikke øker churnen.

Det er viktig å ha i bakhodet at om man velger å investere her vil det komme nye emisjoner. I Obligasjonslånet ligger det en covenant om at oppkjøp maks skal finansieres med 50% ny gjeld, og per i dag har de muligens mulighet til å gjøre et mindre oppkjøp uten å hente ytterligere midler. Hadde jeg sittet i ledelsens sko hadde jeg vegret meg for å hente penger på disse nivåene, så forhåpentligvis får vi litt positiv informasjon på en av de neste kvartalspresentasjonene som kan drive kursen oppover, å endre det negative momentumet som er i aksjen i dag.

5 Likes

På tide å snitte ned? Virker som denne konsolidere rundt 5,5, men igjen, jeg er ikke god på å beregne slutten på nedadgående trender😅

Og jeg tror det er mange som vil se an q3 før inngang som følge av gjentatte skuffelser av vekstselskaper innen tech og IT.