Egentlig litt rart at de har hatt belånings-muligheter på dette pyramidespillet såpass lenge.
Hvis man vil låne penger for å kjøpe et selskap som selv låner penger for å kjøpe digitale coins som business-case, er vel selve definisjonen på galskap
Egentlig litt rart at de har hatt belånings-muligheter på dette pyramidespillet såpass lenge.
Hvis man vil låne penger for å kjøpe et selskap som selv låner penger for å kjøpe digitale coins som business-case, er vel selve definisjonen på galskap
Å bytte lån i verditapende valuta til 0% rente for å bytte i best performing asset siste 10 år er genialt. Alle som kan burde gjøre det samme.
I mine øyne er det direkte galskap, men kan sikkert bli en fantastisk reise.
Men ikke for meg:)
Det begrepet rundt krypto ble ikke viden adoptert før det ble godkjent å lage børsnoterte ETFs.
Velger å være litt konspi og påstå at det er bankene som har operert i skyggene for å lage et marked som har blitt både raskere og mer likvid de siste 4 årene.
Alle småsparere ville bli rik på krypto, så da legger banker seg der for å skumme fløten av alle transaksjonene
Man kan være mye mer konspiratorisk enn det. Det du sier er jo helt logisk. 51% angrep er mer konspiratorisk.
Blog fra Marty Kendall. Marty Kendall - MicroStrategist Blog
Legger til denne også sjølv om den har vært postet før. Her kan ein leke seg litt
Hva tenker dere ringrever her inne om veien videre?
Opp og ned men mest opp på litt lengre sikt
Veldig vanskelig å spå noe som helst kortsiktig.
Nå har jo BTC falt fra 107 til 91k, så MSTR får svi pga det.
Basert på power law er vi fortsatt litt over det vi kan anse som «fair value» på ca 83k per BTC.
Anbefaler denne artikkelen: From Blackouts to Breakouts: What’s Next for MSTR?
Takk! Greit med litt innsikt når den faller. Lettere å sitte og sove godt samtidig
Ble ikke akkurat $700. Hva kan vi håpe på i 2025? Hadde vært kjekt om vi klarte $700, men tror det blir tricky
Jeg tror ikke Bitcoin trenger å gå høyere enn ca 130k før MSTR passerer 700. Går Bitcoin til mitt target på 178 000. Så går den nok mye høyere.
Flott kjøpsmulighet nå
Jeg prøvde å si det var en ponzi scheme for 50% siden, men det kan såklart gå opp:rocket:
Mstr er vel like mye/lite ponzi som alle som tar opp lån eller utsteder EK for å investere i noe som skal gi aksjonærene verdi.
mNAV under 1,7.
Lenge siden den har vært så lav.
Hvor stor cashflow gir det Mstr å eie disse bitcoinene? Mer enn 0?
Planen er vel å lage instrumenter knyttet til beholdningen av BTC slik at dette skal generere casfhlow
En del av verdivurdering nå ligger vel i om de kan benytte verdens største beholdning av BTC til noe vettugt i fremtiden. Jeg tipper det. De kan f.eks låne de ut til andre som trenger BTC og så ta renter, og kjøpe mer BTC for renteinntektene.
Likte også denne:
MSTR is a Greed-to-Bitcoin Machine
MicroStrategy ($MSTR) operates as a unique feedback loop fueled by human greed and Bitcoin’s perfect scarcity:
- Bitcoin Goes Up: Greed pumps MSTR’s stock price due to its massive Bitcoin holdings. Investors pay a premium for leveraged exposure to Bitcoin.
- MSTR Captures the Greed: The company raises capital (stock offerings, debt) during these greed-fueled runs and converts it into more Bitcoin holdings.
- Fear Hits, Premium Drops: In bear markets, fear deflates MSTR’s premium, but its Bitcoin remains untouched . MSTR’s debt structure ensures it avoids liquidation.
- Time Allows Recovery: Bitcoin’s scarcity and cyclical nature mean fear eventually fades, greed returns, and MSTR’s premium rebuilds.
This cycle repeats: Greed → Premium → Bitcoin → Fear → Wait → Greed Returns. MSTR’s brilliance lies in holding through volatility, allowing human nature to rebuild the premium over time.
TL;DR: Human greed is infinite, Bitcoin is finite, and $MSTR captures greed, preserves it in Bitcoin, and waits for the cycle to repeat. A fascinating interplay of psychology and scarcity.
Hvis man i tillegg følger bitcoin power law har man en ganske god kombo for å time kjøp og salg av MSTR.
Nei, den siste tiden har de solgt nye aksjer når mNAV har vært over 1, og kjøpt BTC for pengene. Når de har en premium kan de kjøpe mer BTC enn ellers. Jeg antar at mNAV faller godt i bearmarkedet, men at de kommer til å fortsette å kjøpe også da.