Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Midtøsten

Hadde vært kjekt med en liste over alle disse som er uskyldig fengslet. Er jo bare å legge ut i politikkttåden.

2 Likes

Tipper de ikke sa et ord om gisslene.

● Undersøkelser basert på amerikansk etteretning anslår at et sted mellom 100-300 personer ble drept under sykehusangrepet på Gaza tirsdag kveld. Det skriver CNN, som har fått tilgang til den hemmeligstemplede rapporten.

2 Likes

WASHINGTON, Oct 19 (Reuters) - An unclassified U.S. intelligence report, seen by Reuters on Thursday, estimated that the death toll from a blast at a Gaza hospital was “probably at the low end of the 100 to 300 spectrum,” but added that the assessment may evolve.

Liker reuters sin variant bedre. Så får vi heller vente på den endelige.

Igjen bekrefter den jo det EU sier. Hamas løy igår.

2 Likes

Kraftig ammunisjon for Israel denne, hvis vedkommende er den han utgir seg for å være.

6 Likes
4 Likes

Palestinske ambassadøren gjør ikke seg selv noe tjeneste ved å nekte å utelukke at det kan finnes andre skyldige enn Israel. Ikke ville han fordømme Hamas heller.
Edit: Positivt at han anerkjenner Israel som stat da.
Synes forøvrig Piers Morgan har vært en av de beste til å dekke denne krisen ved å hente inn personer fra begge sider og gi dem taletid.
https://twitter.com/hzomlot/status/1715042776218321158

3 Likes

Den nåværende lederen har søsken som har stifet familie i Israel og ikke vil ha noe med han å gjøre. Også slektninger i Gaza som har fått utført medisinske inngrep i Israel.

Mannen i videoen har rett i at alle må forstå at man ikke hjelper palestina ved å legitimere hamas regimet og deres handlinger.

1 Like

https://twitter.com/Tendar/status/1715091278759637078

Israeler på russisk tv (rt = russisk propaganda), som hisser seg opp rimelig mye og sier at etter at israel har vunnet krigen, så kommer de til å sørge for at Ukraina vinner sin og at Russland som støtter fiender av Israel (Iran antar jeg) skal få kjenne det og angre.

Jeg tror grunnen til at israel ikke har angrepet Gaza med bakke styrker er at det er fubar. Bare se på hvor mange folk Russland mistet i mariupol.

2 Likes

Tja, se på når USA tok falluja. De mistet bare 76 follk.

1 Like

Har 25% av befolkningen i Gaza.

Andre siden hadde 4k, Hamas 30k. Falluja ser også ut til å ha mye 1-2 etasjes hus i mudbrick e.l. Gaza har mye mer betong.

1 Like

Synes de landene som Kina, Israel, India osv som ikke har blandet seg inn i Ukraina krigen har vært smarte til nå. Tror Netanyahu er for smart til å gå i den fellen nå.

Det rapporteres at mange i NRKs redaksjon ble observert gråtende etter talen. Vi får nok raskt mer dekning av demens fra Marienlyst:

«–Angrepet på Israel minner om brutaliteten mot Ukraina.

-Hamas og Putin representerer det samme: De går inn for å ødelegge nabolandet. Putin avviser at Ukraina er en stat, sier Biden.

–Historien har vist oss at når terrorister ikke må stå til rette for sin terror, når diktatorer ikke må stå til rette for sin aggresjon så fører det til enda mer kaos, død og ødeleggelse.

Biden mener både Hamas og Putin står for total ødeleggelse av demokratiet i nabolandene

6 Likes

https://www.axios.com/2023/10/19/us-israel-artillery-shells-ukraine-weapons-gaza

Noen kaller dem smarte, men jeg tenker mange av dem har samme tankegang som Putin. Gjentar igjen at de er en gjenganger at de som støtter Putin også støtter Hamas. Vis meg dine venner så skal jeg fortelle hvem du er. Mye av det samme fra denne gjengen: Russland, Iran, NK, Kina….

Kina deltar rimelig fult i Ukraina krigen. De har solgt store mengder droner til begge sider og levert endel utstyr til Russland. Samtidig har de fått puppet staten sin Nord Korea til å levere store mengder ammunisjon.

Israel har prøvd å holde seg nøytral men har levert radarsystem til UKraina for å beskytte kyiv. Samt diverse småting.

India er foreløpig nøytral.

3 Likes

Ja, og jeg har sett flere Israelere si at Russland har hjulpet Hamas med trening, utstyr og penger og forbanner Russland for innblandingen og at de vil få kjenne det etter at Israel har slått Hamas.

Det er jo helt klart at Russland gnir seg i hendene av at det nå er blitt en krig i Midtøsten, så ikke alle vestlige forsyninger kan ta veien til Ukraina.

Edit video https://twitter.com/Tendar/status/1715091278759637078 Israeler som er forbanna på Russland

2 Likes

Nå har jeg ikke anledning til å se denne på jobb, men er dette bekreftet video av raketten som gjorde skade på parkeringsplassen utfor sykehuset?

De er ikke direkte involverte så de får ikke konsekvenser av det, men de sitter på sidelinjen og bidrar til at verden blir mer ustabil så det gagner dem.
Se på India feks. Har godt forhold både til vesten og til Russland. Får nå olje på lavere pris fra Russland.

Midøstens demokrati lever videre

image

1 Like