Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Midtøsten

Israeli PM Benjamin Netanyahu described the reports as “absolutely false”.

Må si jeg tror det. Noe annet virker absurd.

Tass = russisk = verdiløst når det kommer til kredibeltet. Fullt av halvsannheter og løgner.

Der jeg nevner at det vil være sivile tap i Gaza pga Israel sitt angrep, så er skalaen på det Russland har gjort noe helt annet. De har jevnet byer med jorden og bruker klasebomber mot byer med sivile. :face_vomiting:

1 Like

Du mener altså at TASS har fabrikert et intervju med den israelske ambassadøren til Russland og diktet opp meningene hans? Tror ikke de går så langt.

1 Like

Nei, vi ønsker selvsagt ikke flere. Forstår ikke hva som i det hele tatt får deg til å stille spørsmålet, men da spør jeg like gjerne: ønsker vi flere av denne gjengen som hyller utslettelse av alle palestinere som jeg viste i forrige innlegg?

3 Likes

Skulle tro de som ble intervjua hadde grunnleggende kjennskap til konseptet folkemord. Får faktisk frysninger. Så jævla historieløst.

4 Likes

Bare tenk deg hvordan Israel sin statsminister har det

In 2009, Netanyahu developed a destructive, warped political doctrine that held that strengthening Hamas at the expense of the Palestinian Authority would be good for Israel / Dmitry Shumsky

Han sitter til krigen er over, også er det ut med han.

2 Likes

De snakker i affekt, og klipper viser 2-3 stykker? Gadd ikke se hele.

Tenker vi unnskylder dem denne gangen da de nettopp har opplevd noe som må føles ut som et holocaust nummer to…

Dette er jo ikke representativt for jøder generelt, og det vet du… så hvorfor drar du den?

3 Likes

Kanskje publisert tidligere, men verdt å ha i bakhodet, selv om det ikke på noen måte legitimerer terror og bestialske mord på sivile.


Link: https://x.com/henryjfoy/status/1712139662402244781?s=61&t=CvDIcEhD6ai85VqTcVzWgQ

5 Likes

Nei dette rettferdiggjør selvsagt ingenting. Så hvorfor poster du det da?

Det eneste det viser er hvor komplette idioter de er, som fortsetter og fortsetter å tirre og å angripe israelerne når de vet de får grisebank hver gang.

1 Like

Blir det mange nok så pusher på så må de nok åpne grensen før at ikke bli medskyldige til en massaker, typ. Men ikke sikkert de slipper inn folk uten kontroll, uten mer trolig et “temporært område”.
Men inget er sikkert, egypten kan ju gi faen og bare låte palestiene mer eller mindre gå under. Ikke så elegant, men en mulighet. jeg tror dokk de kommer at lette på grensen hvis trykket blir før stort.
Grensen er ju ikke helt stengt, men det er grensepassager der man kan passere. Passkontroeller, gjenomsøkning av kjøretøy etc. Hvis 10000 pers vil passere alle på en gång så går ikke det, hvis veldigt mange vil krysse samtidigt så blir grensen i praxis “stengt”.

https://twitter.com/TrentTelenko/status/1712202006712992062

I am expecting the Israeli Likud party to fall apart post the Gaza War.

Assaulting Gaza on the ground to exterminate Hamas will cost well over 1000 IDF KIA and ten times that in wounded.

The Palestinians will suffer 20K dead at the very lowest end, 1/2 being Hamas fighters.

If the Hamas death cult keeps the Palestinian population close to them as human shields as they fight the IDF.

100K Palestinian dead is a reasonable expectation.

3 Likes

2-3 stykker som snakker i affekt sier du, uten at du gadd se hele? Ok.

Sammenligningen med holocaust blir så virkelighetsfjern at den gidder jeg ikke en gang kommentere.

Du og flere andre har fremmet klipp hvor palestinere hyller disse drapene som representative for at hele den palestinske befolkningen hyller drapene.

Derfor “drar” jeg den.

5 Likes

Uansett hva vi måtte mene om angrepet mot Israel nå så ha i tankene at den er satt i scene av parter som har som primært mål å flytte fokuset bort fra krigen i Ukraina!!!

4 Likes

Det tror jeg du har rett i. Lukter Iang vei.

Hvordan stemmer det du skriver om vi forholder oss til fakta?

3 Likes

Vel, hvor mange var det da?

Tenker vi kan la jødene selv vurdere det, eller?

Ja, fordi de er det. Det er klipp av store samlinger med palestinere fra verden rundt. Og en hel folkemengde fra Gaza…

Det er en helt annen skala, så spar meg!

3 Likes

Et lite tillegg, fyren som satt før ville anektere Vestbredden, leve sammen med palestinerne der og gi Gaza til Egypt.

Bla ned til politics positions.

Nå har man israelere som er fly forbanna på sin egen regjering for situasjonen de er i nå.

In June 2013, Bennett suggested that Israel must learn to live with the Palestinian problem without a “surgical action” of separation to two states: “I have a friend who’s got shrapnel in his rear end, and he’s been told that it can be removed surgically, but it would leave him disabled … . So he decided to live with it. There are situations where insisting on perfection can lead to more trouble than it’s worth.” Bennett’s “Shrapnel in the butt” quickly became widely known as representing his view of the Palestinian problem.[124][125]

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

8 Likes

Ca på lik linje med Israel sin statsminister da, iflg israelske media. Linker over.

1 Like

Om du vil vite antallet så ser du klippet.

Du mener vel ikke seriøst at noen jøder sammenligner dette angrepet med holocaust? Noen hundre drepte i et angrep, opp mot millioner slaktet i konsentrasjonsleirer? For Guds skyld, stopp!!!

Jeg har selv lagt ut et klipp fra Australia hvor tilhengere av Hamas viser seg frem. Har også lagt ut et klipp av en jødisk protest fra New York.

Virkeligheten er som oftest ikke så sort hvitt som enkelte vil ha det til. Hvorfor sier jeg det? Av den enkle grunn at den som oftest er sannheten, selv om den ikke er fasiten.

6 Likes