Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Midtøsten

Var ikke Trump supporterne langt inne i kongressen og drev med hærverk på blant annet Nancy Pelosis kontor? Disse ser jo ut til å være i lobbyen.

2 Likes

Toppdiplomat sa opp i protest

Bidens besøk og støtte til Israel har også skapt store reaksjoner internt i hans egen regjering.

Den høytstående amerikanske tjenestemannen Josh Paul i utenriksdepartementet sa onsdag opp jobben sin i departementet.

Paul har lenge jobbet med blant annet våpenleveranser til andre land. Nå kommer han med oppsiktsvekkende kritikk av Joe Biden og hans regjering.

Til Washington Post kaller han USAs militære støtte til Isral for en «impulsreaksjon» basert på «intellektuell konkurs».

– Vi må absolutt erkjenne grusomheten i det Hamas har gjort og omfanget av det. Det er derfor jeg frykter størrelsen på den potensielle israelske responsen, sier han til avisen. ¨

Han forklarer at han ikke vil fortsette i jobben, vel vitende om at han bidrar til en rekke sivile dødsfall i Palestina.

– Jeg anerkjenner Israels regjerings rett til å svare og forsvare seg selv. Jeg tror jeg stiller spørsmål ved hvor mange palestinske barn som vil dø i den prosessen.

Paul var nestleder for «politiske og militære oppgaver» i utenriksdepartementet.

1 Like

Ikke hiss deg opp.

Igjen denne idiotiske relativiseringen… hva feiler det egentlig deg og alle andre som på død og liv må betvile hva som alle beviser så langt peker mot!?

Jeg er veldig glad for at folk tenker kritisk og stoler ikke blindt på alt som spres. Spesielt når det kommer fra land som er krigsforbrytere med historikk på ansvarsfraskrivelser og løgn.
Du må lære deg å respektere at folk er forskjellige.

Det er også forskjell mellom bevis og teori. Hittil har vi ingen bevis. Vi har mange teorier.

3 Likes

Jo noen var det, men det sitter folk i fengsel nå som bare gikk rundt i gangene. Er masse folk i fengsel uten at de gjorde noe mer enn å gå inn og ta selfies.

1 Like

Fra artikkelen din Morti, dette her var triste greier.
https://twitter.com/simonateba/status/1714812375126433830

Jeg leser at disse demonstrantene ikke var i samme bygning som 6 januar, men jeg er usikker på om det er samme regler for alle bygningene.

This is not the US Capitol. This is the Cannon Office Building which is about 1/10 of a mile away or a 3 minute walk. No official government business, such as hearings, could have been interrupted.

Bildene viser dette var i samme bygning. Liten tvil der.

Var januar 6 også i Cannon building? Eller er det disse som er i Capitol building?

Og ja, Israel er alt for brutale, men når det begår feil så mener jeg faktisk at de innrømmer det så fort det er på det rene hva som har skjedd. Det er jeg sikker på de ville gjort her også, om det var tilfellet.

Anbefaler deg denne artikkelen som viser Israels historikk når det kommer til å skylde på noen andre, vente til noen har bevis og deretter innrømme feil. Det er derfor jeg ikke stoler på Israel.
Hamas har ingen troverdighet fra før, og blir det bevist at dette var dem så kommer ingen noen gang til å ta det som skjer i Gaza seriøst mer.

2 Likes

Most were arrested inside the Cannon House Office Building, where protests are not permitted.

On January 6, 2021, following the defeat of U.S. president Donald Trump in the 2020 presidential election, a crowd of his supporters attacked the United States Capitol Building in Washington, D.C.

Hva er jeg misser her?

2 Likes

Poenget

Fin den.
Uansett, ikke relevant til denne tråden men forskjellen mellom Trump supporterne og disse var at den ene gruppen ville gjennomføre kupp og den andre ville bare protestere for å stoppe folkemord.

1 Like

Hadde vært kjekt med en liste over alle disse som er uskyldig fengslet. Er jo bare å legge ut i politikkttåden.

2 Likes

Tipper de ikke sa et ord om gisslene.

● Undersøkelser basert på amerikansk etteretning anslår at et sted mellom 100-300 personer ble drept under sykehusangrepet på Gaza tirsdag kveld. Det skriver CNN, som har fått tilgang til den hemmeligstemplede rapporten.

2 Likes

WASHINGTON, Oct 19 (Reuters) - An unclassified U.S. intelligence report, seen by Reuters on Thursday, estimated that the death toll from a blast at a Gaza hospital was “probably at the low end of the 100 to 300 spectrum,” but added that the assessment may evolve.

Liker reuters sin variant bedre. Så får vi heller vente på den endelige.

Igjen bekrefter den jo det EU sier. Hamas løy igår.

2 Likes

Kraftig ammunisjon for Israel denne, hvis vedkommende er den han utgir seg for å være.

6 Likes
4 Likes

Palestinske ambassadøren gjør ikke seg selv noe tjeneste ved å nekte å utelukke at det kan finnes andre skyldige enn Israel. Ikke ville han fordømme Hamas heller.
Edit: Positivt at han anerkjenner Israel som stat da.
Synes forøvrig Piers Morgan har vært en av de beste til å dekke denne krisen ved å hente inn personer fra begge sider og gi dem taletid.
https://twitter.com/hzomlot/status/1715042776218321158

3 Likes

Den nåværende lederen har søsken som har stifet familie i Israel og ikke vil ha noe med han å gjøre. Også slektninger i Gaza som har fått utført medisinske inngrep i Israel.

Mannen i videoen har rett i at alle må forstå at man ikke hjelper palestina ved å legitimere hamas regimet og deres handlinger.

1 Like