Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Midtøsten

Jeg tror UN og WHO glemte å synkronisere vann-historien!

Neida, jeg tenker det er noen steder som er uten vann. Det salte vannet som ble drukket antar jeg er fra en brønn. Det vannet er på vei til å bli salt og forurenset. Det var mao ikke vann fra havet, som det først høres ut som. Såvidt jeg vet, så kan man ikke drikke sjøvann, spesielt ikke fra Middelhavet.

Dette gir mening når man bruker penger på våpen i stedet for infrastruktur.

9 Likes

Nå gjør du deg dummere enn du er eller? Her er det åpenbart(!) lidelse på begge sider, og mistenkeliggjøring av ALT blir jo bare useriøst.

3 Likes

For det er nettopp Gazas barn som lider mest nå. Hvert 15 minutt dør et barn i Gaza, ifølge Redd Barna. Det er hundre norske skoleklasser

Dette er ekte mennesker, som deg og meg, og ekte barn, som våre egne. Hvert eneste ett.

1 Like

Om Gaza-beboerne virkelig hadde brydd seg om ungene sine, så hadde de gjort kort prosess med Hamas.

2 Likes

Gitt oversettelsen er riktig så er det nesten ikke til å fatte.

1 Like

For et enkelt å naivt syn på verden du har. Snakker som at alle enkelt har et valg om å endre hvordan det store spillet styres.

INGEN har rett til å drepe barn og sivile uansett hva en gruppe terrorister har gjort på denne ene eller andre siden. Folk må slutte å forvare uskyldige sin død med at de har muligheten til å gjøre en endring eller flykte. Det er ikke så jævlig lett nå du lever i fattigdom

9 Likes

Når man ser hvordan Hamas opptrer, samt tar hensyn til deres religiøse ideologi, så er det ikke så usannsynlig at Hamas ser sin sak tjent med å gjøre egen befolkning til martyrer. Dette kan gi seg mange heslige utslag, og når pressen får sine opplysninger fra Hamas sine kilder, bør man ha dette i mente.

8 Likes

Det er sikkert lite vann og mat. Det er krig. Hva forventer du liksom? Hele verden står klar til å levere. Tror ikke de kommer til å sulte i hjel. Media overdramatiserer. CNN sine tall stiger for første gang på lenge.

Med 2 Trump rettsaker og 2 kriger klarer de nå ved hjelp av overdramatisering å akkurat ikke tape seere.

WHO om UN mener du? :sweat_smile:

Om de vil fortsette i samme tralten, så kan de jo bare fortsette å få 7+ unger…

Da blir de i alle fall ikke mer velstående. Spesielt ikke i et allerede kraftig overbefolket område som Gaza.

Hadde en gruppering gjort opprør mot Hamas, så ville de fått støtte fra Israel, gitt at de ikke hadde tilsvarende ideologi.

Når Hamas synes at det er greit å skjære ut ufødte barn av mødrene og så halshogge de foran mødrene, så hjelper det ikke hvor mye de gjemmer seg bak de “sivile palestinerene”, som allerede har blitt hjernevasket i mange tiår.

Og hvem sin feil er det når disse “sivile palestinerene”/menneskelige skjoldene drepes?

Det er Hamas. Og de som støtter de med penger, våpen, trening, og moralsk støtte.
Så det er bare å se seg i speilet.

1 Like

Jeg er litt der at jeg faktisk ikke er sikker på hva som ville skjedd dersom noen med maaange missiler hadde begynt å skyte på USA sine hangarskip. Hvor mange kan de håndtere på en gang hvis de ikke har plenty med fly på vingene. Dvs at de blir tatt i bakholdsangrep?

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

På den annen side, hvor mange flere slike folk tror du vi vil “importere” hvis Israel gjør Gaza ubeboelig?

3 Likes

Ingen.

Asylmottak i afrikanske land.

Det er på tide at midtøsten tar ansvar.

1 Like

Tror du det er politisk vilje til det slik situasjonen er i Europa i dag?

2 Likes

Vi får se da.

Om det skjer, så får nok putler sin våte drøm oppfylt, med borgerkrig i Europa.

Nettopp. Kanskje være forsiktig med å ønske mer krig i Midtøsten da.

2 Likes

Demografi er spennende saker, for på lang sikt kan det ha store politiske konsekvenser.

Og Yasir Arafat, som døde i 2004, var veldig klar på dette.

Men de ultra-ortdokse (Haredi) jødene “spiller også det samme spillet”, og utgjorde i 2011 ca 9% av befolkningen, mens de i 2020 utgjorde 14%.

image

3 Likes

Hanne Skartveit har besøkt vestbredden:

Jeg møtte ingen i Ramallah som tror de kan leve fredelig med israelere i fremtiden. En kvinne på min egen alder fortalte at hun tidligere var del av fredsbevegelsen. Den gangen trodde hun på en tostatsløsning, og hadde tett kontakt med jødiske miljøer.

Nå heier hun på Hamas.

Uansett hva man måtte mene om det Hamas har gjort, så har de sørget for at palestinernes sak får oppmerksomhet. Vi har vært glemt av verden for lenge, sa hun.

:face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

3 Likes

The French Navy has announced that the FS Tonnerre (L-9014) a Mistral-Class Amphibious Assault Ship is currently being Deployed to the Eastern Mediterranean in order to link-up with NATO Naval Forces including the Carrier Strike Group led by the USS Gerald R. Ford (CVN-78) off the Coast of Israel; this Deployment follows an announcement earlier today by French President Macron that France will be sending a Hospital Ship to the Region to assist Residents of the Gaza Strip.

Enda mer naval assets til området.

2 Likes