Så på Norsk betyr dette at de forventer videre fall da ? 4 kr er jo i mine øyne virkelig billig
Veldig illikvid aksje, og med dagens profit warning så vil denne sannsynligvis sige nedover, men for den langsiktige så er sikkert dette en god kjøpsmulighet, prises vel under bok nå?
Ser ikke for meg nytt ras i morgen , har troa på dette jeg , de vil jo ikke gå konkurs akkurat
Tror ikke på nytt ras imorgen, men det er bare å se på Asetek og Patientsky, de har ikke akkurat beveget seg oppover siden PW.
Solgte psky i dag, i pluss men jizzez for en sidelengs aksje i det siste
Hehe, ja, been there done that . Mintra kan jo sammenlignes med PSKY på flere måter, techselskaper, omtrent samme omsetning, EBITDA, MCAP, aksjekurs. Selv har jeg tatt lærdom og holder meg unna Mintra, kan prøve om den faller til lave 3-tallet.
Er inne men har stop loss på 3,7 , har en liten følelse på en liten rekyl opp i morra
Det kan hende, men det tror jeg vil være en dead cat bounce, så tror det kan være lurt å selge imorgen om den spretter opp
Ingen bounce…
Det jeg fryktet, har visst lært litt av tidligere mislykkede trades
Men begynner faktisk å friste om den faller til rundt 3 kr
Forsåvidt enig om den kommer så langt ned; mitt ankepunkt vil være at børsene er i ruglete terreng og spesielt tech-aksjer (som har vært ledende i rallyet siden mars 2020) er nok de første som ryker ved en korreksjon. Man ser energi og verdi holder seg greit nå som inflasjonen øker, og kommer rentene mer opp, så vil vekst lide pga. det.
Det jeg prøver å si mao. er at en innvestering i en aksje som dette innebærer en langsiktig strategi.
Hvis man kan holde denne lenger enn 1 år så tror jeg det er en gunstig inngang her, 2/3 fra IPO kurs.
Da brenner det ikke med å komme inn her.
"The share is set to take a 25-30% hit today, we lower our 2021-2023 EPS by ~40% and hence, downgrade another time to Sell and lower target from NOK6 to NOK3.5.
This equal 2021 and 2022 EV/OpFCF of 15.5x and 10.6x, respectively, which we argue is fair for now, as we also believe the company has to restore confidence in the stock marked over several quarters."
Er helt på linje med denne analysen; dette vil ta tid…
Pareto med TP 3,3 kr:
Mintra Group - Growth hadn’t turned after all
Mintra sent out a negative PW for 2021 on Monday, including both lowered growth and margin outlooks. While we were already below the previous guiding, we make significant revision to our estimates and believe Mintra is likely to remove the 2022 targets (referred to as medium term) of +15% revenue growth and +40% EBITDA margin at the next occasion. Even though the equity is down ~70% since the IPO and it’s trading at the relatively low pricing of 8x TTM EV/EBITDA and 13x TTM P/FCF, we believe investors will need encouraging data points before potentially picking up the stock again. Down to Hold (Buy), TP NOK 3.3 p.sh.
Oi, det var jo høvlig grei slakt.
Ja, det slaktes ganske greit; og som et vekst case som ikke vokser så straffes man. Det så man også med Kahoot hvor veldig mye var priset inn ved ATH, og et par dårlige kvartaler førte til en halvering av kursen. Likevel; som jeg skrev lenger oppe; tror man fremtiden er digital, og at læring og kurs vil foregå mer og mer digitalt, så er det nok ikke dumt å kjøpe på disse kursene. Personlig får jeg meg ikke til å gjøre det slik chartet ser ut, men det er bare fordi jeg følger TA.
På en positiv side; de sa de skulle gjøre to oppkjøp etter IPO, og har foreløpig bare ett.
Er spent på å se hvem andre de kommer til å kjøpe - og kanskje det muligens snur trenden?
For den langsiktige så tror jeg dette er en glimrende kjøpsmulighet👍, men jeg tror denne vil trade rundt 2,5-3 kr en stund fremover, så for min del ingen hast med å ta lodd her.
Mcap 558 millioner nå, vet ikke hvor stor kontantbeholdning de har. Mulig du har kontroll på det?
Cash 175 mill, bokført egenkapital på 728 mill👍