Takk De har kapital til oppkjøp, så det kan jo bli noe av dette. Får ta noen lodd før helgen
Har de virkelig en så stor EK? Vet du hva denne består i? Regner med en del er ren IP?
Mcap er da ca. 200 Mnok under EK?? Hvis man trekker fra cash ligger mcap på ca. 400 mnok?
Vet ikke om tallene stemmer, men gjør de det så er ligger bokført verdi ett stykke over dagens kurs.
Mye panikksalg nå, dette må jo være en god kjøpsmulighet???
Jeg handler, så får man se om det er lurt eller ikke.
Dette er vel definisjonen på falling knife. En ting man bør ha i bakhodet er at når tradere (som jeg regner med følger med her pga. volumet) - går inn og prøver å fange kniven, så setter de normalt SL på et fornuftig nivå fra inngang. Hvis noen da dumper og trigger SL akselerer falltakten. Salg skaper mer salg. Jeg avventer kjøpt til jeg ser endring i trend…
Derfor jeg handler litt og litt etter hvert som kniven faller , mener at nedrisken er minimal nå, nå som katta er ute av sekken, og 25-30% opp til nytt kursmål allerede
Roboter herjer i alle fall.
Kjøpere dukket opp rundt 2,5-2,7, gitt
Ikke så rart, den har jo falt som en stein.
Snart kommer vel kjendisinvestorer på banen
Huff…verste sort det
Aksjen skuffer markedet på inntjeningen, det virker som strategien blandt mange på forumet er å kjøpe fordi aksjen har falt mye, noe jeg mener er en dårlig strategi En ting er egenkapital. Men selskapet skal forsvaret en verdi på rundt 500 millioner kr, som igjen er basert på estimat iforhold til inntjeningen.
Jeg kan ikke selskapet godt nok. Men hva er inntjeningen her? Hvor mye cash generer Mintra?
Det er i svært få selskaper jeg kjøper når de faller som en stein, så for min del er det ikke en strategi… Men er jævlig god på å kjøpe aksjer før de faller som en stein…
Skjønner,
Så hva er framtidig potensiell inntjening? Er 500 millioner, og kurs 2,70 billig eller dyrt for Mintra?
Hva bør selskapet ha som inntjening for å øke verdien?
Mye goodwill i den balansen. I følge børsdata hadde de 175 mill i cash etter Q2
Da har jeg gjort meg opp en mening, takk