Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Model Y Reveal (TSLA)

Starter en tråd om Model Y Reveal. Kjør debatt! :slight_smile:

3 Likes

Starter 0100. Litt sent for min del, selvom jeg gjerne skulle sett!

Stream: http://www.tesla.com/modely

Edit: ser ut til at det er 0400. :slight_smile:

5 Likes

Jeg tror den blir helt kurrant og kommer til å selge som hakka møkk til de som absolutt trenger en liten “SUV”. Er mest spent på interiøret og det tekniske siden jeg synes den typen biler er ganske stygge egentlig.

Smaken er som baken, delt. Heldigvis.
Jeg synes heller ikke SUV nødvendigvis er pent, jeg har i mange år sagt at «neste gang» vi bytter bil vil jeg ha en som er pen…har ikke skjedd enda!
Synes konseptet til Skoda, var det eVision?, var ok.
For meg er pris også viktig. Dyr bil er også dyr å holde, alt fra forsikring, verdifall, kaptitalkostnad, dekkdimensjonener som er en bane verdig, med dertilhørende kostnader.
Syter litt med å bruke over 500.000 på bil…
Spennende hvordan Y blir, pris osv osv…frister med Tesla…

1 Like

Dyrt er det, og det spørs litt på behovet. Jeg regnet litt på det og grovt sett blir utgiftene det samme med en middels prisklasse dieselbil kontra en dyrere elbil. Da tenker jeg på servicer, diesel, bompenger og så videre. For min del har jeg noen kriterier for rekkevidde som gjorde kun Kona, e-Niro og Model 3 interessante, og da Kia og Hyundai ikke kunne levere bil før i 2020 falt valget på en 100K dyrere, men MYE finere Model 3.

Så kommer The Tesla Mission som en liten bonus oppå der igjen. Det føles greit å støtte elektrifiseringen av samfunnet med å kjøpe bil fra Musk.

Så - back on topic - Model Y.

1 Like

Pris er sagt å skulle ligge 10% over model 3.

Følger sikkert samme kurve som model 3, med dyrt i starten, billig modell etterhvert.

Likte at Tesla la inn “NICE TRY” for de som prøvde å justere lyssetting på bildet for å få frem mer om hvordan bilen ser ut. :slight_smile:

3 Likes

Spent på denne modellen, om det er en mer praktisk modell3 så passer det bra hvis de kan få den på markedet til neste sommer.

Passer meg bra og, men er redd vi snakker 21 for norge :grimacing:

Skikkelig baggasjeluke er nesten alt jeg ber om :wink:

Edit: Eller fant denne gamle artiklen, som snakker om produksjon mot slutten av 2019.
Og en tweet fra hofta hvor Elon svarer at reveal vil være 15. mars 2019. Han bommer ikke på alt:)

Har TMX idag, og vurderer å nedgradere til TMY. Voldsomt stor bil denne TMXen, har ikke helt behovet. Men hengerfeste er kjekt;)

1 Like

Her er den. Hva synes du @Duogdu?

2 Likes

Billig og bra ser det ut til😊 men herregud for et utseende🥴

Leveranse i norge fra tidlig 2021. Mye å velge i når den tid kommer!

Hvis de andre greier å levere volum

Takhøyde i sete 6-7 så meget snaut ut.

Spørsmålet om de andre har noen gode alternativer til denne prisen. Long range AWD med alt utstyr til <600k er jo hestehoder foran konkuransen. Polestar 2, ribbet, har jo målpris 60k EUR. Ellers er det jo mye småbiler som kommer ut. Audi e-tron sportsback kan jo være en konkurrent, men regner med prisen for denne blir en god del høyere, og rekkevidden kortere.

Edit: Og 7 seter da. INGEN kommer til å levere det til prisen Tesla mod Y. Jeg vurderer å spe på med et par barn til pga denne nyheten… All hail Erna.

edit: Skiboks, er det noe de har kommentert på?

Helt enig. Tesla fortsetter å være disruptive :wink:

Har ikke sett mye på den, skumma linken:
Vil ha!!!
Men lenge å vente til 2021😕
Hadde kjøpt den på flekken ved levering innen seks måneder!

1 Like

Kan funke det der, men jeg må ha ny bil innen 2021. Hvor står det forresten 2021 i Europa, jeg ser bare referanser til 2020.

Kanskje fordi man må legge på i hvertfall 6mnd på alt Musk sier? ;p