Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Moderna Inc

Moderna inc er biotekselskap, grunnlagt 2010. Gikk nylig på børs 2018, ser flere har hørt om den før via, pcib, nano og targovax. Kanskje flere. Eg leser om den as we speak og kunne tenkt meg en liten krok her inne til den :slight_smile:

Index: nasdaq

THERAPEUTIC AREAS:

  • Infectious Diseases
  • Immuno-Oncology
  • Rare Diseases

1000 pasienter i sving prekliniske og fase 1 og et par fase 2.

Hovedstudie heter mRNA.
Litt saksing om hva Moderna selv sier:

mRNA medicines aren’t small molecules, like traditional pharmaceuticals. And they aren’t traditional biologics (recombinant proteins and monoclonal antibodies) – which were the genesis of the biotech industry. Instead, mRNA medicines are sets of instructions. And these instructions direct cells in the body to make proteins to prevent or fight disease.

Without mRNA, your genetic code would never get used by your body. Proteins would never get made. And your body wouldn’t – actually couldn’t – perform its functions. Messenger ribonucleuc acid, or mRNA for short, plays a vital role in human biology, specifically in a process known as protein synthesis. mRNA is a single-stranded molecule that carries genetic code from DNA in a cell’s nucleus to ribosomes, the cell’s protein-making machinery.

Penger:

  • Cash, cash equivalents, and investments in marketable securities: $1.7 Billion (Unaudited, as of December 31, 2018)
  • Total cash raised (Financing & Partners): $3.2B
  • Potential $250M in Grants: Bill & Melinda Gates Foundation, BARDA & DARPA
  • No Debt

(Aksjen har allerede steget over 100% fra atl, under 1 år)

Konkurransen og selskapets ledelse og samarbeider har eg desverre lite oversikt over fortsatt. Bidra gjerne :hugs:

Gleder meg til å finne ut hvor denne står i det store bildet :slight_smile:

4 Likes

For dere som har hørt om Novartis så var nåværede Chief Technical Operations and Quality Officer i Moderna inc, Juan Andres. :medal_sports:

Litt engelsk om Juan fra www.modernatx.com

-Mr. Andres was previously the Global Head of Technical Operations (Manufacturing and Supply Chain) for over 25,000 Novartis employees across all of its divisions. In this role, he had responsibility for all of Novartis’ manufacturing sites, and related support functions and technologies worldwide, overseeing small molecules drug substance and drug product, as well as biologics drug substance, drug product and technical development. Mr. Andres’ previous roles at Novartis included Group Novartis Quality Head, Global Head of Technical Research and Development, and Global Pharmaceutical Operations Head.

Bra insj!

2 Likes

Denne er hourly, viser en fin candle.

Investors:

  • Venture Investor:
    Flagship Pioneering >

  • Institutional Investors: Viking, Invus, RA Capital, Abu Dhabi Investment Authority (ADIA), BB Biotech AG, Julius Baer, EDBI Sequoia Capital China, Fidelity Management & Research Company, Pictet, Viking Global Investors, ArrowMark Partners, Alexandria Venture Investment, and others in U.S., Europe & Asia

  • Our partners — AstraZeneca, Merck & Vertex — are also investors

announced that Tal Zaks, M.D., Ph.D., Moderna’s Chief Medical Officer, will participate in a fireside chat at the 18th Annual Needham Healthcare Conference on Wednesday, April 10, 2019 at 11:20 a.m. ET.

A live webcast of the presentation will be available under “Events and Presentations” in the Investors section of the Moderna website at https://investors.modernatx.com/. A replay of the webcast will be archived on Moderna’s website for 30 days following the presentation

For en voksen funding og verdisetting, setter våre biotech mygg i perspektiv.

Så veldig kort fortalt, de er targovax sin mrna tech + vaccibody sin personaliseringstilnærming? :face_with_raised_eyebrow:

1 Like

Hei beklager sent svar, har vært meget opptatt.

Um det kan eg ikkje svare deg konkret på, men di deler samarbeid med AstraZeneca. Eg er usikker på hvem som egentlig eiger hva her.
Det virker å være forskjellige armer av et felles studie. :man_health_worker:

Håpte noen med litt god innsikt kunne bidratt litt, eg er fersk i gamet, dette er god trening da, men litt medvind hadde vært fint. :slight_smile: :surfing_man:‍♂

Eg kan se nærmere på sidene deres i kveld om eg finner ut noe. Unless anyone beats me to it :slight_smile:

The Moderna, Inc. has shown a five days performance of 32.25% and thirty days performance stands at 30.1%. The stock has shown a ninety days performance of 67.36% and a six months performance stand at 0%.
Market Capitalization/Outstanding Shares/Intraday Volume: The company’s Market capitalization is $7.96B with the total Outstanding Shares of 292.50M.

https://nysenewstoday.com/2019/04/09/instant-alterations-moderna-inc-nasdaq-mrna/

https://www.finmercury.com/2019/04/09/is-a-downturn-overdue-moderna-inc-mrna-the-interpublic-group-of-companies-inc-ipg/amp/

8 milliarder dollar? Høres ut som en ganske frisk prising. Kan det forsvares sett i lys av hvor de er i løypa synes du?

1 Like

Tjah, hvorfor ikkje?

I frykt for å ende opp som nok en monolog her inne så oppfordrer eg til alt av kritiske innspill. Men helst med litt rot :slight_smile:

Om noen ser at eg står å spar luft med begge henda mer enn hva normalen her inne tillsier ønsker eg gjerne en pekefinger og to, eg er her for å lære…

1 Like

Var ikke ment som kritikk men synes prisingen er frisk om de ikke har noen produkter på markedet. Har de inntekter?

Til sammenligning så kan du jo sjekke prising av biotek her hjemme ifht. hvor de er i de ulike kliniske fasene. Kjenner bare jeg blir litt skeptisk når de prises til 25x Nano. Nano er som kjent et drøyt år unna read out på paradigme.

Ser de har 1.7 mrd. cash. Vet du noe om forventet kvartalsvis burnrate?

1 Like

2 Likes

Mye preklinisk, mange fase 1 og en fase 2 klinisk, burn rate ca 500 mill USD pr år, de har da cash ut 2021 ca. De har også bokført noen inntekter, er det fra et ferdig produkt?

Det er en heftig prising sammenlignet med de norske, f.eks PCIB. Summen av PCIB og TRVX sine pipelines er også imponerende, og sum MC av disse to selskapene utgjør ca 2 % av Moderna sin prising.

2 Likes

Det er et uro moment i det…

Kan du se noen argumenter for at det skal være priset så høyt?

eller hvorfor er det slik, og hvem står bak det?
Kan det være taktisk?
Eller er den bare veldig veldig veldig overkjøpt?

Edit: hvor income er fra vet eg ikkje enda, ska se bakover i q rapportene i kveld.

Kl 11.20 amerikansk tid idag er det webcast. Moderna sine sider. :slight_smile:
Blir spennende, både om eg forstår, og om eg klarer å dra infoen med meg over hit på skapelig vis ^^,

Flott! Ser at de har et par avtaler med AZ bl.a for fase2 klinisk test der det er noen milestones. Flott om du får fisket ut litt info om dette.

1 Like

Rsi var litt over 70 en stund men roet seg nå.
Fortsatt høy på daily.

Historical volatility (HV) is a statistical measure of the dispersion of returns for a given security or market index over a given period of time. … The higher the historical volatility value, the riskier the security. However, that is not necessarily a bad result as risk works both ways - bullish and bearish

http://wsw.com/webcast/needham90/mrna/

Dårlig lyd, og litt krevende foredragstempo.

https://postanalyst.com/2019/04/10/should-you-buy-at-this-valuation-moderna-inc-mrna-kinross-gold-corporation-kgc/