Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Moons of Madness [Rock Pocket Games][Funcom]

Nei det er ikke dyktighet når hele kompisgjengen går sammen og timer det hele.

Men nok om den saken.

8 Likes

Det at det ikke er så stor aktivitet nå har nok også mye med at forventningene til MOM er en helt annen enn den var til CE. Var enorme forventninger til CE som de i første omgang ikke klarte å levere på. Nå har jo CE blitt bra og har jo vært redningen for Funcom men man kan jo bare spekulere i hvor CE hadde vært i dag om man hadde hatt råd til å fikse mye mer før det ble lansert.
MoM er det vel ingen som ser det helt samme potensialet for. Sjangeren er vel for snever til det også. Så for vi jo se hvor bra eller dårlig det blir.

Moons of Madness på PC 22.10
Xbox og PS 21.01

Ikke offisielt enda

6 Likes

Rar kanal. Nesten ingen subscribers, views, eller mye innhold. Men ser ikke helt hvorfor de skulle lage en falsk video heller.

1 Like

Gör ingen skillnad för totalen ändå att de släpps senare på konsol. Nu kommer de tidigare på PC med där de kommer säljas mest :slight_smile:

Fra Funcom sin kanal, så det er offisielt

Selvfølgelig gir det dårligere salg å komme med et horror-spill i januar i stedet for på Halloween og at man ikke kan markedsføre det i samme kanaler samtidig.

3 Likes

Ikke oppført på Funcom sin kanal

1 Like

Jepp, står som “unlisted” hos Funcom, her er det noen som har lekket info før de skal. Tipper noen inne hos Funcom banner nå :stuck_out_tongue:

De har du rätt i faktiskt. Riktigt trist med ännu en försening

1 Like

Fant 3 forskjellige sider alle med samme info fra ca 3 timer siden.

https://www.eurogamer.it/articles/2019-10-10-news-videogiochi-moons-of-madness-data-di-uscita-lovecraft-cthulhu-sci-fi

https://www.thedigitalfix.com/gaming/content/22296/moons-of-madness-release-date-announcement/

Enig, i utgangspunktet.

Samtidig kan det hende Funcom sitter på data / innsikt som sier at dersom et spill blir godt mottatt på PC først, at det selger bedre på konsoll ved å slippe det i kjølvannet av PC.

Det er i alle fall ingen tvil om at MoM i hovedsak er beregnet for PC. Ref. vurderingen ovenfor.

Kunne vært interessant å spurt Funcom om dette.

Performance / salg på PC vil videre gi Funcom innsikten de trenger for å skalere satsingen på konsoll (om eks. den skal bestå av fysiske kopier fra dag én).

Jeg antar at det er viktigere med en release på Halloween enn å lansere samtidig på alle plattformer. Hvorfor ikke release på PS4/Xbox nå til Halloween? Jeg tipper de så at patchingen gikk for sakte på konsoll og at de måtte utsette, så hvorfor ikke utsette så gameplay bugs som blir oppdaget på PC blir fikset i konsollversjonen. Det er jo døden å lansere med masse bugs på konsoll :stuck_out_tongue:

2 Likes

Kan hende, men er ikke sikkert.

1 Like

Det er markedsføringa som ikke kan foregå på alle platformer samtidig, som du sa tidligere, som har noe å si. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal ha så mye å si for forbrukere om spillet slippes på halloween eller ikke. De færreste bryr seg i det hele tatt om halloween. Jeg tenker det er mye viktigere for streamere, som bruker det som en “kampanje” eller tema for streams - men det launcher på PC før halloween uansett.

1 Like

… Jeg har antatt at det er markedsføringsstrategien til Funcom. Dvs å få større streamere med et Halloween tema til å streame Moons of Madness. Dette er noe som påvirker salget direkte med riktig streamer. Det siste er noe Funcom selv har sagt. De ser salget går opp med riktig streamer. :slight_smile:

2 Likes

Grei prising synes jeg personlig iallefall. 24,99,- på steam.

8 Likes

Det er faktisk sant, jeg synes 25$ virker som en fornuftig prising, det er jo greit med content her. :slight_smile:

4 Likes

Flere elementer fra Secret World

2 Likes

625 likes på twitter inlägget redan.

Wishlist plats 137 nu. Får se om de ökar nu

1 Like