rookie numbers, er over 800 nå
Dette er jo helt feil å si. Er det fordi vi ikke feirer Halloween noe særlig i Norge at du sier det? Jeg kan garantere deg at de som går en tur gjennom Glasgow, Sydney eller New York på Halloween vil fortelle deg noe helt annet
Det kan så være, men poenget mitt er at den gjennomsnittlige gameren ikke tenker noe særlig over at på halloween så skal de spille horror spill, men at det derimot - til sammenlikning - har en mye større verdi i markedsføring som følge av streaming på Twitch. Det er hvertfall min oppfatning.
Helt klart. Streamerne vil jo gjerne finne på ting for Halloween.
Halloween er noe mange spill tilpasser seg. De beste har egne Halloween events. Og gamere tenker helt klart over Halloween. Gamermagasin lister opp topp lister for hvilke spill de kan spille på Halloween. De tenker på hvilke klær de skal ha på seg RL mens de spiller spillene.
Det alle vil ha på Halloween, er noe skummelt. Det er det Halloween handler om. Man kler seg ikke opp i prinsessekostyme på Halloween. Så Horror spill er 100% match for Halloween sant?
https://www.gamesradar.com/the-10-greatest-halloween-gaming-events-from-beyond-the-grave/
Smart de släpper MoM 22 oktober. Halloween sale börjar 29 oktober på Steam. Får troligtvis bättre synlighet den 22 än bland alla rea titlar
Sitatramme
Ser bra ut, får bare håpe at ikke forventningene er for store slik at vi får en ny “ASP dump”…
Det høres kanskje latterlig ut, men til og med CU hadde for store forventninger, dvs kursen stupte kort etter release. Det samme med MYZ…
#126 på wishlist nå. Satser på 10 plasser om dagen frem til release
???
HAHAH evig bra ;D
23 achievements, 3 chapters
Hvor lenge er gameplay?
6h ungefär
6timer til $25 er jo akseptabelt.
Deliver us the moon som gjorde relaunch och släpptes nu igen med mer content har faktiskt bra betyg. 80 % positiva. Jag tycker ändå de är flera gånger sämre spel vad gäller grafik och animationer än MoM. 400 i CCU nu. Spelet är runt 4 timmar långt och MoM 6h. De har samma pris t.o.m. Tycker 24.99 usd är i underkant. Hade gärna sett 29.99 usd
Hva har 400 ccu nå?
De siste gangene har vi klaget over at funcom har priset for høyt. La oss håpe det gir bedre effekt når prisen er lavere enn forventet.
Jeg tenker det er bedre å legge seg lavere i pris enn for høyt. Lettere å få inn tilfeldige spillere når det oppfattes som billig
Enig. Jeg liker prisingen. I mine øyne kunne den heller vært lavere enn høyere. “Billig” tror jeg ikke spillet ville oppfattes som før det var priset til $20 eller mindre. Det er generelt prispress i markedet, og jeg tror $25 er en bra pris.
Kvalitet kan sikre salg over lengre tid, men det er salg ved lansering som gir beste gjetning for hvordan spillet vil gjøre det inntektsmessig. Og som vi har sett med MYZ / Conan Exiles er ikke nødvendigvis ok / bra / fantastisk salg over lengre tid kursdrivende i positiv forstand - spesielt siden Funcom ikke informerer markedet om salgstall. Det er lanseringen som i stor grad legger forventningene til suksess eller flopp.
Interessen for moons of madness per i dag er vesentlig lavere enn for Conan Unconquered 1-2 uker før lansering (ca 33% - 50% i google trends), og omtrent like lav som Conan Chop Chop. Det ligger på #125 på steam global wish list og har 3 886 medlemmer i steam community. Totalt sett tegner dette ett svært dårlig bilde av markedsinteressen per dags dato.
Så må man selvsagt nullstille alle forventninger ved lansering, men per i dag så framstår det som om spillet er helt avhengig av positiv oppmerksomhet, spesielt fra streamere for å lykkes ved lansering. Og da er det en fordel å ligge for lavt i stedet for høyt prismessig, hvis man satser på impulskjøp fra folk som ser på streamere spille og kose seg.
Nå er jeg mer positiv til dette spillet (fordi jeg tror det har bra kvalitet), i forhold til Conan Unconquered (som jeg syntes så dårlig ut før lansering), men skulle jeg bruke objektive kriterier så ser det dårlig ut.
I positiv retning antar jeg at Funcom ikke har lagt seg for høyt prismessig, eller låst vekk en del av innholdet bak en meningsløs DLC / dyrere versjon, så det teller helt klart positivt. Disse tingene trakk helt klart ned ved Conan Unconquered lanseringen.
Ett irritasjonsmoment: spillet kan fortsatt ikke kjøpes på Steam, 9 dager før lansering. Vet ikke om mange er som meg, men man går i hvert fall glipp av alle impulskjøp før lansering fra folk som ser trailere, leser artikler, syntes markedsføringen er interessant, osv. I mine øyne er det dårlig markedsføring, men Funcom har vel en grunn til at de velger å gjøre det sånn.