Begynner å bli litt bevegelse i steamsamfunnet. Fra 4127 til 4331 på et døgn. Tabell vedlagt for kontekst :
Kan man dø i dette spillet slik at man får en følelse av fare? Da måman gå litt annerledes rute eller gjøre noe først hvis man gikk feil.
Det er jo ikke så kult med et monster som løper etter deg som ikke kan skade deg tenker jeg
Ja, du dør om monsteret får has på deg.
Bare å se den siste videoen fra funcom, kult opplegg synes jeg.
Må snart få et eget funcom-forum igjen dersom man skal ha en tråd for hver eneste release
Funcom 2.0 strategi oppsummert i en setning!
Hvorfor synes du det ?
Dette spillet tror jeg får mer oppmerksomhet av oss enn hva man kan forvente av salg. Men, vi må ta det vi har. Herregud, tenk om neste stortittel ser bra ut
“Scary games” er tirsdagens sendeskjema hos CohhCarnage. Håp for MoM, det er kult.
At spillet har god kvalitet, er scary as hell og at store streamere skaper oppmerksomhet om det er vel håpet for MoM slik jeg ser det.
Skremmer spillet livskiten av streamere blir det jo god underholdning. Føler de det er litt dafft blir det tilsvarende dårlig.
Blir spennende å se hvordan det utvikler seg frem til og med Halloween.
Enig i det. Litt make or break på release dette. Har ikke noen store forventninger, men håper de som streamer finner good fun i det, slik at man kan skape litt hype. Sånn personlig setter jeg lista rundt “Deliver us the moon” som kom nå nylig. Hadde en del twitch-viewers på release, og selger vel rundt 40-50k første mnd på steam.
Håper dog ikke streamerne spoiler all spenninga da. Kjenner på meg selv at hvis Cohhcarnage streamer nå, velger jeg heller sofa,pils og twitch, enn å kjøpe selv. Men så er jeg en latpeis av rang også da, og ikke spesielt stor fan av slike spill
4787st nu
Nr 94 på Wishlist nå.
Synes det er bra, det er foran blant annet Psychonauts 2.
De av dere som mener dette er dårlig. Hva er egentlig forventningene til et spill av denne typen? Top 25? Top 50?
Sammenligningsgrunnlag fra Conan Unconquered 3 uker før lansering.
Interessen nå to dager før lansering er vel ett stykke dårligere enn interessen for Conan Unconquered 3 uker før lansering.
Så kan man håpe at kvaliteten er bedre, og at streamere plukker det opp. Det å måle interessen før lansering er ikke noen fasit, man må nullstille ved lansering, men per dags dato er det veldig liten interesse.
Tror de fleste forventer ingenting av dette spillet, men det hadde jo vært hyggelig om MOM kunne blitt litt bedre enn CU, The Park eller Hide & Shriek. Forventningene (Redeye) ligger vel omtrent på dette nivået, altså som The Park. Som er sammenlignbart med tanke på TSW spinoff, Skrekkspill/Halloween spill og “Walking simulator”…
Her er en som får tilbud (fra Evolve) om litt tidligere tilgang til MOM, så kan jo hende de starter streaming snart.
Hele ideen til funcom gikk for mom er basert på å prøve et litt større spill rundt halloween enn hide and shriek og the park. Ceo mente at dette spesielle release vinduet er en god mulighet for litt mindre titler å skinne mer enn de ellers ville ha gjort.
Streamerne vil ofte ha et skrekk spill til halloween så denne taktikken har gode muligheter for å lykkes.