Takk for svar. Funcom er jeg veldig veldig godt kjent med, men det er Rock pocket games som utvikler spillet jeg er nysgjerrig på. Mulig det ligger lange diskusjoner om dette i denne tråden allerede. Tar en titt
Spillet er nisjen og kommer ikke til å selge nevneverdig. om de klarer 50.000 ila november så må det være bra.
Så det betyr mindre en en CE kosmetisk dlc sånn ca?
306k följare på Twitter. Underskatta inte streamers
Hva synes folk om den nye gameplayvideoen egentlig?
Synes selv den manglet litt, i mangel på et godt norsk ord, urgency. Hvem stopper opp å iakttar et tentakkelmonster? Litt lite fart og litt lite trykk.
Litt blandede kommentarer og like/dislike på 532/56. Toppkommentaren oppsummerer inntrykket mitt godt:
Hvis dette er det beste innsalgsklippet spillet har å by på, er jeg litt bekymret.
MoM er en «walking simulator» - det er en nisje som noen liker, og mange ikke. Vil tro enkelte hadde håpet at spillet var noe «mer» enn en klassisk WS - derav kommentarene.
Synes MoM ser ut som en svært bra WS (tenk Alien Isolation), så må man bare huske at dette er en mindre tittel rettet mot en smal nisje.
Det er stemning, historie og musikk som gjør et godt skrekkspill i WS-sjangeren.
Så Edge of tomorrow med Tom Cruise i går. Lurer på om de har hentet litt inspirasjon derfra.
Ble litt skeptisk selv, men kan tenktes at de prøver å skape en form for drømmetilstand, hvor det føles som man løper i sirup fra monsteret.
Usikker på om dette er positivt/negativt for den som spiller.
Har ikke så mye erfaring fra slike spill tidligere
Største problemet mitt med traileren var selve bevegelsen på karakteren. Så ut som han gikk ganske raskt/jogget, og ikke spurtet i en fart. Ødelegger litt av innlevelsen til spillet når karakteren er treig som sirup, men får håpe at dette er en av ganske få jakt scener i spillet og at det fokuserer mer på snike deg rundt sakte som Amnesia og Alien: Isolation for å nevne 2 gode spill som kan sammenlignes.
Ser hva du mener, men virker som absolutt alle glemmer at dette er på Mars og at du ikke er Usain Bolt når du går rundt i en diger jævla romdrakt. Det er en del av greia.
Edit:
Hvis det er slik at jeg tar feil og fyren ikke har på drakt (synes jeg så en hånd uten hanske), så er jeg enig i at bevegelsene er i seigeste laget. Mulig det er med hensikt for å gjøre det drømmeaktig og enda eklere.
Er walking simulator egentlig en egen sjanger? Jeg var av den oppfattning at walking simulator er et skjellsord rettet mot adventurespill som ikke tilbyr serlig annet en trasking.
Og er det evt. denne syltynne nisjen RPG og FUN forsøker å treffe? Isåfall lykkes de ganske godt. Men en liten ambisjon om å treffe litt bredere tror jeg de har, og med utgangspunkt i denne videoen synes jeg det virker som det mangler litt på å bli et godt horror/adventure-spill.
Du har forsåvidt et godt poeng ang. at dette med romdrakt og fart. Vi får håpe dette formidles troverdig til spilleren.
Ja, vil absolutt si det er en sjanger: skrekkspill hvor du ikke kan annet enn å utforske, løse puzzles og rett og slett spille gjennom historien.
Tenk Alien Isolation, Amnesia, The Park, Slenderman-serien, Outlast etc.
MoM har et par ting som gjør at det kan selge greit:
- TSW-lore / fans vil kjøpe spillet
- Sci-Fi er poppis
- Lovecraft er poppis
Blir ikke SOMA også regnet som en walking simulator ? Det har iallfall solgt over 500k på steam siden release i 2015.
En Walking Simulator har lite interaktivitet og handler mer om å utforske/følge historien. Soma og Moons of Madness er vel mer Survival Horror siden det er mer gameplay -relatert.
Edit, ser Jens kaller det for Psychological horror:
Vet ikke helt hvor relevant den listen der er iforhold til salg iværtfall.
Modern Warfare på 30 plass en uke før release, mens The Outer Worlds har 9 plass?
Outer Worlds er nr 8 på IGDB og nr 6 på Steam Wishlist. Er ikke store forskjellen der. MOM har klatret også på Steam og er på en fin 108 plass der.
Fra dagen før slipp av CU:
Jeg synes ikke 108 er så fint jeg. Skulle gjerne sett spillet betydelig høyere opp,
Jeg synes fremdeles plasseringen er helt grei. Noe jeg også syntes før CU kom ut. Hadde mottakelsen av CU vært bedre ville det ha solgt bedre, så jeg synes det er en dårlig sammenligning.
Dette er ingen stor tittel og det har heller ikke vært markedsført i stor grad. Så ja, plasseringen er helt ok.
Det kommer nesten 100 titler ut før 22/10. Hvor mange finner du på wishlist?
https://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=comingsoon&page=4
Man kan også notere seg at WWE 2K20 er på plass 336. Spillet kommer ut i oktober, og selger millioner av kopier hvert år.
Synes gameplay videoen så kul ut, føltes ikke ut som en walking simulator
Jeg er forresten enig med @krafer, wishlist plassering og google trends ser ikke bra ut vs floppen CU, men jeg tror MoM har muligheter til å gjøre det ok, spillet ser mye, mye bedre ut enn det CU gjorde.