Sier dere at folket har svart feil
Joda, men dette er et halloween spill som the park og hide and shriek. Jeg forventer heller at det selger ekstra bra første måned og så dør interessen kjapt etter halloween. Hvis funcom får til å mobilisere streamerne. Den harde kjerne av SWL vil nok vurdere spillet.
Jag är av den uppfattningen att detta är ett “bredare” spel än H&S. De använder halloween för gratis-PR (halloween streams etc) men jag tror fint att spelet kan sälja bra övriga delar av året också.
Jag tror inte att Rock Pocket nödvändigtvis hade släppt spelet på halloween innan Funcom kom in som publisher och lanserade den tanken.
Man bör alltså se spelet som ett spel i horror-kategorin (som råkar lanseras runt halloween) och säkerligen får lite extrasalg pga det. Men det reducerar inte potentialen resterande del av året. I mina ögon -sen kan man givetvis ha olika uppfattning om det
Spelet har ju inget och göra med Halloween mer än att de är ett horror spel. De som älskar horror spel köper oavsett fönster. Hoppas spelarna får The Park på PC också när de köper MoM. Kan ge fint incitament.
Tror dette spillet selges gjennom hele året. Er man frelst på horror så spiller det ingen rolle når det måtte selges. Halloween er bare ett vindu for en ekstra pr
And while it may be creepy, courageous gamers may find themselves greatly rewarded. Funcom and Alice & Smith are giving out 2000 keys for Moons of Madness , The Park and The Black Watchmen , as well as a grand prize trip to visit a NASA space center
Første gangen MoM ser bedre ut på google trends enn CU tilsvarende tid før lansering. Har fortsatt et par uker å bygge hype på og forhåpentligvis bra dekning av streamere på Halloween.
Nå er vel 22. oktober bare 6 dager unna
Er ikke Halloween 31. oktober i år?
Litt kjedelig å se trenden falle tilbake, i stedet for å ta av, ikke noe tegn på at markedsføringen tar av. (Fortsatt godt opp vs forrige uke, men ikke i nærheten av peaken)
Spillet slippes 22 okt. Så halloween dagen tror jeg ikke får store utslag. De som virkelig vil ha soillet har nok allerede kjøpt det før 30 okt
Vi har vel sittet og sagt “bare vent til markedsføringen starter, så tar dette av” ved alle de siste lanseringen, men så har det blitt minimalt med markedsføring. De har stort sett støttet seg på streamere og egne streams, og litt Twitter-aktiviteter. Jeg tror ikke det blir spesielt mye mer denne gangen. Hvis spillet er bra, og streamere liker det, blir dette bra. Men spillet må dra sin egen vekt.
Myz fikk en god del mer oppmerksomhet
Ny gameplay
Litt mer trøkk i wishlisten, ett par hundre på få dager:
(til sammenligning så har CCC og CU kun økt med rundt 10 stk)
Er det noen direkte sammenheng mellom medlemmer og wishlist?
Tror den bare har steget fra 119 til 115 på wishlist de siste dagene.
Nei, det er helt forskjellige indikatorer.
Den beste indikatoren har ofte vært google trends, men det er greit å følge med på flere for å se om de viser det samme bildet (noe de gjør nå), eller om en av indikatorene er vesentlig annerledes.
Ikke så mye futt i noen av indikatorene egentlig så det blir veldig spennende å se om de greier å skape litt hype eller om dette blir et nytt mageplask.
MoM ser betraktelig bedre ut enn CU gjorde i det minste. Tror det kan være ganske creepy å spille det på stor skjerm i mørkt rom med god lyd Men frykter litt at det oppleves som et treigt spill av massene. Mottagelsen blir i hvertfall veldig viktig. Ikke rom for bugs og trøbbel ved lanseringen tror jeg. Dog godt håp om at kvaliteten blir god.
Fant noe på nettsidene men er det noen andre som vet noe om tidligere lanseringer som har vært vellykkede? Prøver å danne meg et bilde om selskapet lager gode spill
Kan anbefale forumet du har vært medlem av i snart tre år. Forundrer meg ikke om det ligger noe info der som kan hjelpe deg med å danne deg et bilde av selskapet. Og ja, jeg tror de har lansert noen spill som kan kalles vellykkede pr. dags dato. (https://www.conanexiles.com/)