Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Moons of Madness [Rock Pocket Games][Funcom]

Perfekt at så mange har lave forventninger til CU. Jeg forventer 250 000-500 000 solgte i år. Men hva jeg tror spiller jo ingen rolle for kursen. Jeg er inne allerede. Går det derimot slik så kommer horder av nye kjøpere på banen tipper jeg. Og da er det ikke så nøye om kursen er 16 eller 19. Uansett er det billig :wink:

6 Likes

Hva var salgstallene på Hide & Shriek?

Dette spillet blir populært hos Streamere. Spørsmålet er om mange nok vil kjøpe det. Tror det er 99% bugfritt i alle fall.

  • 0-150000
  • 151000-250000
  • 251000-400000
  • 401000-500000
  • 501000+

0 stemmegivere

Hur många kopior säljer MOM 2019?

Solgte nok ikke stort. Hadde peak players på 368 når det kom ut. Ble free to play i oktober 2017 og hadde peak på 1024 etter det. Steamspy påstår faktisk mellom 500k og 1mill har lastet ned spillet. Så er tydeligvis en del som har svippet innom da.

Anser Hide and Shriek og The Park mest som uttesting av teknologi jeg. Tror ikke man skal ta performance for de som utgangspunkt.

9 Likes

Det er overraskende mange bra kommentarer for spillet over hele fjøla! Meget mulig Funcom/Rocker Pocket treffer godt med dette spillet :smile: Jeg synest det iallefall ser meget interessant ut!

Edit:

En liten oppdatering nå på hvordan ting ser ut for mottagelsen av traileren for spillet:

image image -> ~97% positiv

PS4

image image -> ~97% positiv

IGN

image image -> 93% positiv

Det ser da i alle fall ut som mottagelsen så langt er imponerende bra! Synd det er så lenge til vi faktisk får se hvordan mottagelsen blir :smile:

8 Likes

Hva tenker folk om å sammenligne Moons of Madness med Dead Space?
Dead Space var vel AAA-tittel men kan vel muligens være et referansepunkt for salg?
Ser at Dead Space har solgt endel mill av totalt 3 titler. Samme sjanger; og tror ikke IP’en var kjent når 1’eren kom ut. Release på PC og konsoll også.

Må si jeg trodde dette spillet skulle være noe småtterier. Dette ser jo faktisk veldig bra ut.

Blir garantert mye sponsing på twitch, dette kan være en skikkelig joker for funcom…

1 Like

Ja jeg liker strategien til Funcom. De bruker IP-ene sine for alt det er verdt også for publisher-spilla sine og sprer seg til forskjellige spill-typer . Mest sannsynlig vil spillene selge ok+ tipper jeg, men muligheten er der for en fulltreffer.

Og samtidig vokser back-katalogen sakte men sikkert.

4 Likes

382k nedlastinger/eiere i juli 2018 ref. leaked numbers. Men det er som dere sier f2p.

1 Like

@gostemning tror ikke Dead Space er sammenlignbart, hva med Layers of fear?
Blir spennende å se hvilke andre titler som kommer rundt halloween, man er jo litt fucked med lanseringsvindu og tror helt ærlig at spillet bør være først ute i markedet da det er en svak IP.

Layers of Fear skal jeg sjekke ut; har ikke hørt om.
Har ikke kommet noe særlig om nye, store titler rundt oktober enda; får håpe det fortsetter slik så vi får mer albuerom rundt lansering :slight_smile:

I disse tider hvor Epic kjøper mange eksklusiver, hva er sjansen for at funcom får en slik deal?

Ser ikke bort i fra det.

Funcom var meget fornøyde med dealen de fikk på gamepass på Xbox.

Så at de gjør noe lignende her er ikke umulig

Ja CEO sa vel det på møtet at dette var noe han kunne vurdere å gjøre i fremtiden for andre spill.

Yep, så at det blir nytt gamepass eller en Epic deal… ikke umulig.

Tja til Epic… de tar bare 12 %, men tror antall salg blir vesentlig lavere. For et relativt ukjent, ikke AAA spill, så lønner det seg nok å være der de store brukermassene er?

1 Like

Når de kjører exclusive deals får du VELDIG mye penger up front.

Coffestain som ga ut satisfactory exclusivt på Epic store sa vel at pengene de fikk var nok til å drive hele studioet i minst 12 måneder.

Epic svømmer jo i fortnite penger, de åpner lommeboka for å forsøke å bli nye steam. Både store og små utviklere har blitt “kjøpt”. Men om det er en langsiktig god forretningsplan, det gjenstår å se

1 Like

Trur vi bør sammenlikne med spill vi ikke har hørt om, fra et relativt lite selskap om det skal være relevant.

Epic er nok ikke villige til å punge ut like mye for Moons of Madness fra Rock Pocket Games/Funcom, selv om intet ville gledet meg mer👍