Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Moons of Madness [Rock Pocket Games][Funcom]

Cohh sa precis att det inte var en sponsored stream: “this is just me wanted to play this (MoM) game” :muscle:t2:

15 Likes

Nå spiller jaggu forsen MoM også. :slight_smile: Blitt tatt imot bra på twitch så langt syntes jeg. 55k viewers totalt atm.

6 Likes

Kjempetreff på Twitch. Typ mer enn man kunne håpet på.

Blir spennende å se til og med helgen hvordan det selger. Av de 40 første reviews er det desidert mest kinamann og russere.

6 Likes

Jeg har kikket litt på Lirik og Coch. Spillet ser mye bedre ut enn jeg trodde. Og de liker virkelig dette spillet. Aldri hørt Lirik såpass positivt innstilt før tror jeg. Men det kan være veldig tilfeldig for jeg ser ikke mye på han. Men han virker roligere enn vanlig og skikkelig “inni” spillet. Morsom også :slight_smile: God reklame!

15 Likes

ser jo umåtelig bra ut

7 Likes

Enig, jeg ble overrasket over hvor bra det flyter og hvor god mottakelsen fra streamerne ble. Jeg blir mer og mer sikker på investeringen min i Funcom. Det er nesten ikke til å kjenne igjen. Hverken i chartet her på ti eller på problemfritt spill slipp.

3 Likes

Ingen tvil om at det er over all forventning på Twitch. Morsomt og i tråd med det noen av oss håpet på.

I hvilken grad det betyr mersalg, gitt at spillet er såpass kort og at man får til dels samme opplevelse av å se sin favorittstreamer spille, er dog uklart. Horrorspillene sin «hype-tid» er nok også litt forbi.

Men at MoM vil gjøre det bedre enn typ CU kan vi allerede slå fast. Og så får man altså konsollsalget i januar. Salget varer til og med neste uke, så tenker de vil kjøre litt sponsede streams også i perioden frem mot Halloween.

7 Likes

Dette spillet gjør seg meget godt i sofaen på konsoll :+1:med god risting i kontrolleren

3 Likes

Det er et godt poeng, noe jeg har tenkt på også. Minner meg litt om f.eks Until Dawn. Man trengte ikke å kjøpe det hvis man så streameren spille det igjennom, siden det er opplevelsen og ikke gameplay som står i sentrum. Det som er helt sikkert ,derimot, er at det er mye bedre for salg enn om det ikke var representert på twitch i det hele tatt. :slight_smile:

Har hele tiden tenkt at det har potensiale til å gjøre det bra på twitch, men tenkte det var veldig avhengig av kvalitet. Ble litt bekymra når jeg så gameplay traileren med den trege løpinga - mange som reagerte på det. Men må innrømme jeg ble veldig letta når jeg så gameplay på stream idag!

5 Likes

Hehe, ja. Streamerne var til forskjell fra personen som spilte i traileren innforstått med at man kunne sprinte.

5 Likes

Over 62k på Twitch nå

8 Likes

Wow, d er jo meget bra!

1 Like

Lirik koser seg greit! :ok_hand::+1::partying_face::rocket:

“One of the better space games… it`s fun!”

6 Likes

Absolutt godkjent på hvor mye oppmerksomhet de har fått. Er ikke like begeistret over spillertallene da. Er jo normalt rundt peak nå og 519 er ikke helt det jeg håpet på. Mulig det blir litt høyere før kvelden er omme da.

1 Like

Spillet har solgt for et par millioner+ i løpet av morgendagen, det er fullt ut godkjent for denne tittelen. Rock Pocket AS hadde 6,5MNOK i inntekt i fjor, og da ga de i tillegg ut Shiftlings. (samarbeidet med Funcom ble annonsert juli 2018)

Er begrenset hvor mye penger Funcom har brukt på denne tittelen, og de har definitivt visst seg verdig som publisher, ingen tvil om det.

6 Likes

NFI har jo vært inne og betalt 10-12mill av utviklingen ;d

3 Likes

Lirik spilte gjennom hele MoM i dag.
Sitater:
“I’m glad I finished it”
“Cool for what it was”
“Voice acting was really good”
“They did a decent job with this”

Alle var kanskje ikke helt ordrett, men han virket oppriktig glad for å ha spilt gjennom det. Fikk bare med meg rulleteksten og at han snakket om det. Bra reklame, selv om alle som så til slutten fikk med seg slutten :blush:

3 Likes

hvor lang tid brukte han på det ?

1 Like

Dere bør spamma at han skal teste The Park også.

Siden det er funcom og samme sjanger

2 Likes

Ca 5t

2 Likes