Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Moons of Madness [Rock Pocket Games][Funcom]

50 reviews, 84% positiva

1 Like

Riktigt kul och se att Funcoms marknadsföring, trots liten budget, ger stort utslag. över 60k viewers på en sån här liten titel är brutalt bra. Det lovar gott inför framtida interna släpp och de är då Funcom ska leverera sales.

Det återstår att se på söndag men ganska mycket som blev under förväntan:

• Google trends kommer bli ganska mycket lägre än CU
  • CU var ingen stor budget men floppade hårt. Hade definitivt trott på högre CCU än 519 första dagen
  • med denna spridning i twitch och alla de keys som Funcom gett ut så tycker jag CCUn är låg men bara och se om den ökar nu till helgen.
  • Fortfarande väldigt få reviews. 63 st på 80 % positiva. Blir intressant om de når 50k sales som är mina estimat för Q4. Behöver nog upp i runt 800 reviews för att nå det då många fått gratis key.
  • Plats 5 var riktigt bra men höll sig tyvärr inte där mer än någon timma. plats 17 nu.

Gillar spridningen på twitch och hoppas MoM blir populärare på konsol i januari.

3 Likes

Antall reviews hittil første døgn, GTS-plassering (og Twitch-popularitet) tilsier et (betydelig) bedre salg enn CU som forsvant rett ut av topp 25.

Ville sett mer på de to førstnevnte variablene enn CCU for et 4-5 timers walking-simulator.

3 Likes

De tvivlar jag på med tanke på att Funcom har och kommer ge ut 2k keys av MoM och dessutom gett ut otroligt många keys till streamers på och utanför Twitchcon.

Playtime är ungefär samma tid för CU som MoM om man kikar på hur speltiden är i snitt på CU.

Vi får se hur länge MoM håller sig på topp 25. CU hade ju pre-order på både bas och deluxe. Plats 21 atm.

Vad var dina förväntningar @antzzo ?

“* Standard horror tropes and an occasionally too-talkative character aside, I’m still mostly enjoying Moons of Madness. I’m not familiar with Funcom’s The Secret World and it’s Lovecraftian horrors, which Moons is tied into, but that hasn’t hindered me so far. There are monsters, and I’d rather not be killed by them. That’s all I need to know, besides don’t go to Mars . But I knew that already.*”

4 Likes

Selv om jeg er ute av Fun for tiden fulgte jeg seff spill slippet i går. Må si jeg også er skuffet slik som antzzo. CCU med så mange på twitch skuffende. Det slo meg da jeg så på lirik/coohh at jeg følte jeg hadde spilt spillet bare ved å se på.
I forhold til mine forventninger skuffet det, men digger Fun så håper jeg tar feil.

Det er ikke så veldig stor forskjell på GTS utviklingen for MoM og Cu så langt da. CU var også oppe på 18. plass et døgn etter toppen på 5. plass i føge gamevizz.

Lengden på spillet burde vel ikke ha så stor innvirknig på CCU første døgnet vel?

1 Like

Håper nivået på positive reviews holder seg. Mye enklere å få til deals ala det som er gjort med MYZ med et spill som har gode reviews tror jeg.

3 Likes

Også er det viktig å huske at dette er en tittel det ikke var ment at skulle selge hundretusenvis av kopier i 2019. Hadde det gått helt viralt og alle ville spille det så kunne det kanskje nådd det volumet, men dette er bare ment som enda en inntektsstrøm og en ny erfaring.

Leverer helt på det jevne etter mine forventninger i hvert fall, vanskelig å bedømme antall solgte spill synes jeg, men mottagelsen av spillet har vært godt og mange har fått det på radaren. Vil nok tjene inn investeringen sin i løpet av livsløpet sitt. Spesielt mtp. at det ikke krever mye ressurser for vedlikehold.

4 Likes

MOM er en liten tittel, mine forventninger er og har bestandig vært lav. Sjangeren er ikke stor men stor nok til at det er penger å hente, dette er jo helt i henhold til Funcom sin strategi. Ingenting som tilsa at dette var noe spillerne skulle benke seg ned dag 1 å springe igjennom. Dette spillet blir spart til halloween eller når du er i rett humør for horror. Syns lanserings vinduet som ble valgt her er helt yppelig med tanke på halloween og kan få en fin oppsving rundt den feiringen.

1 Like

Kommer ikke så veldig godt fram, men ca samme utvikling på de to, dag #2 dippet CU til 27. plass, mens Mom har dippet til en 23. plass. Det skal sies at CU hadde forhåndssalg, det har ikke MoM.

CU hadde ca 160 reviews etter første dagen, det er nå på ca 70 for Mom, blir vel kanskje 100 før kl 13, så en god del færre. MoM har bedre reviews, typisk vil spillet da få færre reviews.

Hvis man bruker 12mnd som referanse, så guesstimerer jeg at MoM får en søketrend som ender på ca 50% av MYZ sin lanseringstopp, men med stor usikkerhetsmargin. MoM startet basically markedsføringen sin i går og satser vel på at det er interesse for spillet fram mot Halloween og med 80% positive reviews, så er det muligheter, selv om jeg mener det ikke er sannsynlig at salget tar av.

PS: 7-dagers google trend er så å si realtime, mens 12 mnd er minst 2-3 dager forsinket. For å få bekreftet søketrend for en hel uke er man gjerne noen dager inn i neste uke. Derav guesstimeringen.

3 Likes

Tipper CU også fikk noen ekstra pga den dlc’en på dag 1.

5 Likes

Klättrar sakta upp på GTS igen
Plats 17 nu.

5 Likes

Virker å være et langt bedre trykk enn CU ( som jeg annser som en flopp).

Fin pengestrøm og Styrkning av TSW IP.

5 Likes

Hva tenker du på som trøkk? Google trend? Reviews? Listeplassering?

MoM virker å være av bedre kvalitet enn CU, så større sjanse for at det blir en “sleeper hit” tenker jeg…

Enig i det. CU hade en betydligt mycket större IP samt veteranerna i Petroglyph. Helt klart en besvikelse. MoM överraskar däremot mig positivt! Inte minst verkar spelet faktiskt kul :ok_hand:t2:

2 Likes

Positive anmeldelser, Streamere som liker spillet. Ting som generelt gjør at spillet selger over tid og ikke dør ut etter 4 dager.

5 Likes