Kvaliteten på MoM virker mye bedre enn CU ja, men samtidig, har en kompis som vel har alle andre Funcom-spill, inkludert The Park, han hadde ikke hørt om det. Spørs om de klarer å få nok folk klare over at spillet finnes. Ettersom spillet er såpass mye kortere enn MYZ, så får det jo gjerne bare dekning av en streamer i 1-2 dager, mens MYZ gjerne gikk 4-7 dager.
Blir spännande vecka när Halloween inte dragit igång ännu. Kommer fortsätta köras streaming men såklart inte i samma storskala.
Så satsar vi på goda reviews från gaming siter.
Överväldigande positiva kommentarer på Twitter från streamers och många verkar intresserade.
Synes utførelsen av både spill og lansering er klart bedre enn CU, og det er jo bra. Ser man på salgstall og interesse, så ligger vel dette på linje med hva vi egentlig kunne lese utifra både trends, wishlist o.l før release, men man kan alltids håpe at man treffer noe som bidrar til salg langt over forventet.
Synes Rockpocket skal ha skryt for hva de har levert med de ressursene de har, mulig det kan være aktuelt med et nytt samarbeid her i fremtiden? Bra av Funcom å fylle på i TSW-universet, det skaper goodwill, en konto som ikke skal undervurderes.
Ellers virker spillet å ha mye skjulte lag for de som er innsatt i dets univers, og det ser ut som det blir tatt godt imot av fansen. Hadde ikke peiling på at det faktisk har to sluttscener før jeg leste rundt litt på nettet. Kult.
Så får vi se hvordan dette går fremover, tror det er en vanskelig sjanger å skape de helt store salgstallene, men godt å se at spillet blir godt tatt imot og alt har gått etter planen. (Sett bort ifra utsettelsen av konsoll.)
En styrke er jo også at det ser ut som både Lirik og Coh spilte det på egetiniativ og ikke fordi Funcom betalte dem.
Samtidig er det mange streamere som skal spille “skumle” spill frem mot halloween. Jeg tror iallefall at folk er litt premature når de sier at dette gikk like dårlig som CU. Jeg tror Moon var billigere ( fordi NFI har vært inne med masse peng og sponsa utviklingen).
Hva tenker du kostnadene til Funcom er for CU og MoM er?
Det er jo bra, men det ser ikke å ha gitt så mye salg? De er vel ferdigstreamet nå?
Jeg tror CU er dyrere en MoM.
Rett og slett fordi NFI har vært inne med såpass mye midler ( jeg tror 10mill). Skal finregne på det.
Jeg har ikke regnet på salg. Lirik er ferdig, Coh vet jeg ikke. Ser det som sansynlig at flere streamere plukker dette opp mot helgen.
Det er vel det som gjør at MoM kanskje kan dra i fra CU på salg, akkurat nå ligger det vel litt bak (utfra reviews 1:1).
Redeye har jag för mig räknade på 1.5 musd för MoM va? MoM kommer säkert ta igen den kostnaden. Känns som spelet borde passa bättre på konsol än PC. Har väl fått ganska fin exponering av Sony med
Må ikke glemme Playstation release i januar. Er helt klart her man har sett størst hype bla. via playstation sin Youtube kanal. Er stort sett bare større utgivelser som har flere views enn Moons sine videoer.
Ser ikke helt hvorfor det skal passe bedre på console enn på PC.
Spillet passer begge flater veldig bra. Og det har fått god eksponering på pc via streamers. Mer eksponering kommer.
Det vil nok ikke selge mer på Console enn på pc, men vi kan jo håpe at det selger tilsvarende.
MOM har nok store sjanser å bli et av spillene som gis bort på Epic Store, med tanke på at Tencent eier 40% av Epic. Samme med CU for så vidt.
Utanför topp 25 nu tillfälligt. Förhoppningsvis kommer de game pass deals med humble osv som kan göra att man får in intäkter och höjer intresset för att köpa spelet.
På plats 25 faktiskt, ligger dubbletter på plats 19&20
Överlag lite skum topp 25, vad är det här för nåt som ligger på plats 13-15:
”A collection of original paintings” för 819kr. DÅ är man fan!
Jeg føler også at spillet passer best til playstation/konsoll. for det første så er spillet skummelt og det å sitte i sofaen med en stor skjerm/TV på 60 tommer gjør seg bedre da. Folk har vel stort sett bedre lydanlegg i stua enn på PC rommet også. Et skummelt spill som bruker lyder veldig aktivt i å skape stemningen heller for mer konsoll enn PC. Videre vil ikke det å bruke tastatur og mus på PC gi noen innlevende opplevelse. Mens en PS4 kontroller som rister når du ser noe skummelt gjør opplevelsen skumlere. Videre vil spillkarakterens hjerteslag i spennende nær-døden øyeblikk kunne føles i hendene noe som øker innlevelsen.
Videre er selve styringen av figuren mer enn god nok på konsollkontrollere så den ekstra nøyaktigheten til Tastatur/mus vil ikke bety noe i akkurat dette spillet. Man vil kunne kontrollere karakteren sin like godt på konsoll som på PC i akkurat dette spillet.
Så jeg syns dette spillet passer best til konsoll på flere måter.
Inntektene fra MoM ligger vel omtrent på nivå med en DLC for CE så det sier litt om hvor fokuset til Funcom bør være ( og er ).
Nå får vi jo håpe salget holder seg en del bedre på MoM over tid enn på en DLC. Men omsetning første døgn er kanskje i samme “ballpark” ja.
63 streamere som spiler MOM akkurat nå