Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Moons of Madness [Rock Pocket Games][Funcom]

Har vært tilgjengelig der hele veien tror jeg . Jeg sjekket ikke første dagen men sjekket noen få dager etter release.

1 Like

Svarar till mig själv. Precis som jag skrev så kommer review trenden gå ner mot mitten av nästa vecka (alltså idag) och de är precis vad de har gjort. Så det stämmer tämligen väl med att de såldes helt ok under halloween :slight_smile: Reviewmetod 70 skulle jag tänka mig fungerar alldeles utmärkt.

runt 30-32k sålda. Bör rimligtvis nå 50k i Q4 som var mina estimat. Fortfarande minst 2 reor kvar under året.

1 Like

Du tenker ikke at måten Steam har lagt om hvordan de pusher for å få deg til å gi et review har endret det tallet noe mao?

De skedde ju i princip samma dag som halloween sale avslutades så nej inte på dessa reviews men framgent = möjligt

Så du tenker divergensen mellom Steam GTS plassering/Google trend vs Steam reviews er helt naturlig?

… det gjør ikke jeg.

Placeringen höll ju sig avsevärt mycket bättre än CU samt att Google Trends var mycket högre än CU så ja… de är väl inte omöjligt med runt 30k sålda nu? Steamspy visar 20k+ redan och de ligger ju alltid i underkant.

Sedan spelar de egentligen mindre roll i de långa för detta är en så pass liten titel anyway

3 Likes

456 reviews = 31 - 46k solgt.

3 Likes

Tre dager og spillet ligger på 787. plass nå…

Vet ikke nøyaktigheten på Steamspy nå men når salget er såpass lavt er det ikke noe med algoritmen (slik den i hvertfall var) som tilsier at den skal ligge stort etter nei.

De siste 150+ reviews har tilsynelatende kommet på tross av GTS plassering ja. Der er nok forholdstallet en god del lavere enn frem til 30/10.

2 Likes

Kikket litt på reviews og GTS plassering for CU og MoM og jeg tror hvis man skal bruke “gammel” utregning for antall solgte så må man normalisere antallet reviews og vda kommer jeg til at rundt 380 burde være ballpark nummer.

Skulle jeg tippet antall solgte nå så ville jeg sagt 23-30k med høyest sannsynlighet sånn midt i det intervallet.
Men fasiten får vi vel aldri :slight_smile: Funcom går jo ikke for aksjonærvennlig åpenhet når det gjelder informasjon om spillenes performance.

4 Likes

Ganska skapligt för ett Halloween-spel :wink: :ghost:

Spilte gjennom spillet de to siste dagene og det endte på ~5 timer spilletid. Da har jeg ikke lest alt av lore, men litt her og der. Jeg må si at spillet imponerer meg stort til tross for noen øyeblikk som satte en liten demper. Av og til møtte jeg på noen visuelle bugs, for eksempel, at man faller gjennom en stein og ut på bakken igjen og må da klatre opp igjen på nytt. Dette er jo litt pirk, men det ødelegger litt feelingen om man er litt i “the zone”.

Atmosfæren i spillet er det ingenting å klage på. Det er mye fint og se på/utforske, man går gjennom trange passasjer samtidig som man blir jaget av noen utenomjordisk :stuck_out_tongue: Fikk pumpa til å gå iallefall! Så spillet byr på nok av spenning, samt at det inneholder en del puzzles som får de små grå igang :slight_smile:

Grafikken er av høy kvalitet, men opplevde noe FPS lagging (Mine PC specs er ikke bottleneck i dette tilfellet) noen ganger. Litt usikker på hva som kan trigge dette, men det skjedde heldigvis ikke ofte.

Jeg gir spillet en stor tommel opp (:+1:!) og synest det er et friskt pust i horror-sjangeren. Ikke minst er det kult at det er norsk-skapt (med litt hjelp i fra Portugal :wink: )!

7 Likes

Da ser det ut som spillet ble cracket før helgen.

1 Like

Da er i hvert fall spillet bra nok til at noen gidder og cracke det. Utelukkende bull det her :wink:

7 Likes
3 Likes

MoM blev frontat på Steam igårkväll kl 19.00 men av CCUn att bedöma gav det ingen effekt. Synd när de äntligen blev frontat.

427 nye følgere på Steamhuben, så noe effekt har det hatt. Gått fra 17443 til 17870. Kan være det tar litt tid før folk spiller det etter at de har lastet det ned. I det siste har ligget det ligget på en økning mellom 25-80 pr. dag så det er egentlig en ganske solid økning denne dagen.

2 Likes

MoM er heller ikke typisk spill hvor salgssuksess kan måles på CCU.

Har forsåvidt hatt en effekt men med 374. plass på GTS som beste så er det vel ikke snakk om noen enorm omsetning.

1 Like

Noen som vil laste ned Moons til PS4?
http://175.209.117.198/?sort=e