Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Moons of Madness [Rock Pocket Games][Funcom]

De ligger ikke på latsiden:

5 Likes

Någon som hinner kolla om det finns review knapp i spelet?

Jeg så ikke det når jeg sjekket noen streams for ett par dager siden. Mulig jeg overså det, men var ikke sånn umiddelbart åpenbart i så fall.

Hadde vært en fin VR tittel!

bilde

4 Likes

400+ reviews nu.

Tippar på minst 2 sales kvar i Q4 så 50k borde inte vara några problem

2 Likes

Fortsatt god bevegelse i communityen. Ser ut som at dette spillet får en lengre hale enn CU:

image

3 Likes

Stemmer også mtp reviews

7 Likes

CU fick dessutom review knapp i spelet efter 3 dagar

2 Likes

Spesielt ettersom det er lite korrelasjon mellom reviews utviklingen og steam gts rank eller google trend. Var grei korrelasjon fram til 31 oktober. Noen som har en teori som forklarer divergensen? For CU som del, så var det review knapp…

Divergensen ligger da i at både google trenden og steam gts rank faller, mens antallet reviews holder seg jevnt oppe.

Steam hadde en massiv oppdatering av klienten sin.

1 Like

Finns ingen reviewknapp i spelet iaf. Tror helt enkelt 4-5h gameplay gör att de blir många spelare trots lägre CCU.

Ahh, stemmer det

“When a player visits the app page in the new library for a recently played game they have not yet reviewed, the Steam client will ask them whether they would like to leave a review,” Valve said. “The goal with this addition is to make reviewing easier and include more voices in the system.”

1 Like

Bare å sammenligne med andre spill.

Her er Code Vein.

Her er Greedfall:

Her er Mordhau:

Don’t Starve Together:

Det mest naturlige i mine øyne er å tro at endringer av steam klienten eller noe annet har gjort at reviews har skutt i været. Dette skjedde 30. oktober, samme dag som Steam gjorde større endringer.

Når vi ser på global top sellers, steamdb, google, twitch, så tyder alt på at spillet ikke selger noe særlig mer. Reviews har skutt opp . Når jeg ser det samme skjer i mange spill, så antar jeg det er en sammenheng.

3 Likes

I praksis så anser jeg derfor review metoden for å estimere nøyaktig salg for rimelig død nå. Vi trenger eventuelt en ny lekkasje fra Steam som gjør at vi kan finne ut ca hvor mye spill selger i forhold til reviews. Eller man må tracke spill og pressemeldinger.

Jeg vil ikke lenger bruke reviews for å forsøke å gjette på hvor mye spill selger i hvert fall. Jeg vil bare bruke det sammen med alle andre indikatorer for å måle generell interesse i markedet.

4 Likes

Fast spelet höll ju sig stabilt under hela halloween sale. Inte konstigt placering rasade efter rean var slut. Kikar man på CCU gick den dessutom upp den 31 jämfört med tidigare dagar. Kan säkert ha en viss inverkan men är inte påtagligt jämfört med andra spel. I mitten av nästa vecka bör reviews gå ner iaf

mom%20review

3 Likes

Har för mig att jag inte hittat MoM på Humble innan. Någon som har koll? Annars är spelet upplagt där nu.

1 Like

https://www.spill.no/moons-of-madness-en-liten-perle-fra-norge/

2 Likes