En till positiv preview
MoM siger da sakte oppover Steam Top Wishlist. Plass 190 nå. Fortsatt på et irrelevant nivå men fin trend og er vel ca 4,5 mnd til release enda.
Spillet de sammenligner med, soma, har nesten 15k reviews
Conan Chop Chop features four dungeons spread across a large overworld map. The action is fast-paced, hack-and-slash, dungeon crawling fare. The procedurally generated dungeons are filled with enemies and traps, and up to four friends can jump right in either locally or online.
Håper ikke det bare er GameCrate som har misforstått her!
CU låg på plats 178 efter 1.5 månad. Det fixar MoM på en vecka.
Trevligt. Kikat lite på prislägen i genren och MoM bör kunna ta 30 USD för spelet. Inte mindre än 25 dollar iaf.
Deliver us the moon har 2 timmar gameplay och kostar 25 dollar. Call of Cthulhu har 7 h och kostar 45 euro
Det fine er jo også at det er null konkurranse fra f.eks. Soma. Folk har kjøpt, spillt og er ferdige, nå ser de etter neste spill i genren.
Atm är jag nöjd med 100k sålda i Q4 på 3 plattformar. Vill se mer av spelet men är mycket positivare till spelet än vid reveal. Ser ut å vara god kvalité. Sen är frågan om det kommer på retail eller bara digitalt. Switch 2020? Många parametrar att ta med.
100k är ändå drygt 2 musd in. Då har man redan gått troligtvis BE i Q4.
Jeg har egentlig tenkt 100-250k ila første 12 månedene. Med den infoen som ligger ute nå.
Angående break even, så burde det være enkelt å finne utav. Grave litt i rock pocket sine regnskaper samt se hvor mye penger de har fått fra NFI.
Jeg tror MoM selger 400-500 k i løpet av 12 mnd. 250 k på steam 100 k på xbone og 150 k på ps4
Haussing sier du ? vi for se da
Usikker om denne fra shacknews er postet.
Spillet har nok kostet mer enn det, sjekk regnskapet til rock pocket as for å se deres utgifter årlig. Funcom bidrar nok med endel internt også, som med MYZ. Sjekk årsrapporten for detaljer.
Angående antall solgte, vel, det er vanskelig å si. De har ikke fått så mye oppmerksomhet hittil utfra google trends, jeg tenker mindre enn MYZ, men mye mer enn CU. Det er så nøyaktig jeg tror man kan være nå.
Vi vet vel heller ikke prisen enda? Det kommer jo litt av på lengden, som vi heller ikke vet. Jeg tenker 25 - 40$ er sannsynlig.
Jeg liker det jeg ser og tror vel på break-even innen 9 mnd, med gode muligheter for innen 3 mnd, og da >3MUSD i inntekter.
Såe…
Budsjettet har økt litt. men i 2018 ser vi følgende info.
Totalt har de fått 5,6MNOK i støtte siden 2016.
BOOOM
What’s worse than being stranded on Mars in a malfunctioning research station? Being stranded on Mars in a malfunctioning research station… with monsters. This is the simple yet very effective premise of Moons of Madness, the sci-fi/Lovecraft-themed horror adventure from Rock Pocket games.
My recent demo at E3 2019 took me through what is essentially the first hour of Moons of Madness’s story, and did an excellent job proving two things:
- The team has done a great job blending these two distinct horror genres
- I am still a huge wimp when it comes to horror games.
Kommer fler. Pressen gillar MoM!
“I usually leave the first-person experience to shooters and driving games. Yeah, I’m that person that plays with the camera so low to the ground you can practically smell the asphalt. This all but changed when I sat down to preview Moons of Madness from Rock Pocket Games during E3 2019.”
Veldig fin mottakelse av MoM hittil. Ubetinget positivt. Når vi vet at store streamers vil streame spillet, samt at det er få gode (tilsvarende) horror-spill på konsoll, så er det et hyggelig potensial.