Høyt og økende mislighold av forbrukslån
Finanstilsynet: Høyt og økende mislighold av forbrukslån
Christen Sveaas kjøper alle Stein Erik Hagens aksjer i Komplett Bank for 313 millioner kroner
Christen Sveaas kjøper alle Stein Erik Hagens aksjer i Komplett Bank
Hmm. Er dette utelukkende positivt? Eller? Hva vil skje nå når Canica ikke lenger eier aksjer i banken? Vil samarbeidet med komplettgruppen fortsette? Vil man fortsatt være den foretrukne check-out løsningen på Komplett.no sine sider? (POS). Vil kredittkortet fortatt tilby samme goder med bonus på kjøp på Komplett.no?
NOFI fortsatte med Norwegian iaf, men alt i alt kommer det vel an på hvor mange som bruker kortet på komplett og blush. Prosenter skal jo gi økt bruk av kortet. For min del er det særlig nyttig med 2% på alle nettkjøp og apple pay. Knuser jo alle konkurrentene med dobbelt cashback der. Merkelig at folk sverger til Bank Norwegian. Tiden vil vise…
Bryter vel den nå?
Increase of Share Capital Registered
Tror dere ift KOMP og de nye reguleringene i inkassobransjen? Eller har komplett klart å kvitta seg med det verste innen gjelden?
Dette er en av grunnene til at jeg byttet ut KOMP etter 5 år
frykt ikke EU,men vær bevisst på trenden/kulturen i finansnærimgen…
et annet eksempel:
Nylig satte finanstilsynet kjepper i hjulene for banker som av typen Pareto Bsank…
(finanstilsynet innstrammer kraftigt i bankenes mulighet til å finansiere “engasjementer” som defineres som “høy risiko”)
Det passer vel ganske greit for KOMP med moderate utbytter. De har vel signalisert noe sånt som 30-50% utbytte og resten vekst?
gammel men brukbar…
EDIT:’
Om utbytte kommer i oktober eller april er vel ikke så problematisk eller er det noe annet du tenker på?
tror du om utbytte allerede nå tror jeg du vil bli skuffet
Skjønner, vanskelig å si hva markedet her forventer, men jeg vil tro de fleste ikke regner med noe før etter sommeren mtp. vaksinering og at det tar tid før Covid19 roer seg.
jeg vil tippe tidligst 2023/24 med utbytte,gjør de allerede da…da har de satt "taket " på veksten for KOMP.
kjøpte meg tungt inn i 2015,hadde både god avkastning og fine utsikter,-KOMP var nesten en NOFI jr.
Har enda tro på selskapet,men solgte meg ut tidligere i år da potensialet ble greit amputert etter siste tids tiltak,både fra EU og regjeringen med regulatorisk motbør…