Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Morrow Bank MOBA - (tidl Komplett Bank (KOMP))

Renteregulering

Ganske attraktiv p/b på denne?

Q3-tall 11. november.

Ukeschart

Tanker om denne?

Lite spennende som skjer her, synd… Mener denne er svært undervurdert gitt inntjening +/- 290 Mill, tap på 15 Mill og mulig ebit rundt 80mill i Q3.

Forutsetter at avsetning på 50mill i Q1 var nok stor nok for hele året, tatt i betraktning den foreløpige covid-situasjonen.

Tror selv at denne vil stige til nær 8kr eller over etter Q3 fremleggelse. Men, mer enn 8kr avhenger av veksten fremover.

Enig. De får nok lide fordi de har slitt en del med høye lånetap. Håper og tror de har kontroll på dette nå. I tillegg er jo bank, og spesielt forbruksbank svært upopulært.

P/E på 5 ish og det guides vekst fra q4. Markedet ønsker nok å se at de kan ha kontroll på lånetap fremover, samt at de kan vise vekst.

For q3 tror jeg på en liten nedgang i utlån, lånetap omtrent som q2, og et resultat etter skatt på 70-75 mill.

Komplett Bank ASA: Invitation to Q3 2020 presentation

Komplett Bank ASA: Q3 2020 results – Increased operational efficiency, improved credit performance and returning to growth from September

Vekst! Leste jeg vekst Q4? Det er et av nøkkelordene.

Utbytte 30-50% attpåtil, det tenker jeg snur prisingen av denne temmelig raskt. 0,5 kr i utbytte er en smal sak for komp, gitt at det er lov våren 2021…

Forventer ikke kurshopp, men retningen er satt.

Vekst fra Q4 og utover, 95 øre resultat siste 12 måneder. P/E ttm på 7,4.

Færre lån som blir sendt til inkasso, 79% av nivået fra Q3 2019
image

Q4 2019 som er med i P/E ttm er neppe noe som gjentar seg til Q4 i år, så hvis de leverer ca som de har gjort siste 4 kvartaler, så får man EPS på 1,4 ish og P/E på 5 på dagens kurs (7), eller kurs på 9,8kr med dagens P/E på 7. :cowboy_hat_face: image

Hvis tallene over slår til, med 1,4kr EPS, og 30-50% utbytte, så blir det på 42-70 øre pr aksje. Det er jo rimelig pent når kursen er 7kr. Eller 10kr. :stuck_out_tongue:

image

3 Likes

ja,uten mer regulatorisk motbør fra myndighetene,så kan KOMP bli en bra investering fremover…

Uten ekstra tapsavsetninger snitter de lett EPS på 0,4 pr Q.

12 mnd EPS på 1,6 da altså. Og da har man ikke engang tatt høyde for 5-10% vekst i utlån :slight_smile:

Ligger nok pent an til 0,5kr utbytte på 2020 resultat (såfremt de får lov).

Når ser denne 10kr?

1 Like

Komp virker faktisk latterlig billig. Men mulig det er noe jeg ikke ser.

Tok en liten post imorges.

3 Likes

Eneste som mangler her er at @Konamixx plukker fra hverandre regnskapet :stuck_out_tongue:

@Konamixx DONT! med mindre det underbygger solid kurs selvsagt :stuck_out_tongue:

Ser at PAS har kursmål på 10kr. Skal se om jeg får postet noe av den ila dagen.

2 Likes

Mandatory notification of trade

2 Likes

Styremedlem med troen hvertfall :slight_smile:

Tror man kan få en fin reise her de neste årene. 5-10% vekst + mulig utbytte i 2021. Hva så med 2022? Følger Komplett etter NOFI inn i Tyskland/Spania? :slight_smile:

Styremedlem som har troen. Antar at han har god innsikt i selskapet og at det derfor ikke er noen lik i lasten. Fin trend oppover nå. :slight_smile:

1 Like

Dette er med på å gjøre bransjen litt mer spiselig. Da er risk /reward litt jevnere fordelt. Sverige har enda lavere satser, uten at det ser ut til å være et problem for komplett.

Siste tanker her?

Så ut som det ble ganske stor motstand rundt 8kr. Men det kan vel tenkes at mange sikrer der som har vært med opp fra 6kr.
Det må jo uansett være et perfekt kvartal å gå inn i med vekst før Black week og Julehandel.