Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Mowi ASA (MOWI) 🐟

Merkelig nok ingen egen trÄd for Marine Harvest. :open_mouth:

Flere som sitter i denne, og har en formening om hvor langt ned vi skal etter de siste ukers nedtur?

1 Like

Har lagt inn kursalarm pÄ 135, da kjÞper jeg 2k

1 Like

rundt 134 eller 122.

3 Likes

grunnen til at det ikke fantes noe trÄd er fordi MHG er bare sÄ bankers sÄ det gÄr an Ä bli!

sÄ her tror jeg vi er ganske sÄ samstemte,-men for all del,jeg vil gjerne se kommentarer fra de som er imot


selv skal jeg inn ved et nytt markert korresjon pÄ verdens bÞrser.

:money_mouth_face:

Hvorfor er det nesten 7% short og sÄ mange salgsanbefalinger fra analytikere?

EDIT:

Ser ut til at meglerhusene er mer enig i de andre fiskeaksjene, men at det ogsÄ er flere som fÞlger MHG. Mulig det bare kommer av at utlendingene er mer skeptisk? Kanskje pÄ grunn av valuta?

det du ser der er kortsiktige spekulasjoner,-det jeg vil frem til er at MHG er en av dem selskaper du vil se videre i Ă„rene fremover,med mindre det skjer et oppkjĂžp.

:wink:

Fisk er syklisk og kursen skal videre ned med lakseprisen.

Bare spytter ut noen pÄstander.

Landbasert oppdrett kommer for fult innen 2020, prisene skal ned. Marginene blir litt lavere, ca 37kr per kg ifÞlge DNB markets pÄ landbasert?

Fremtidig inntjening er basert pÄ hÞyere slaktevolum, hvordan ligger MHG ann hÊr?
Er mange land i asia som har lyst pÄ laks, de tar nok unna nÄr prisene blir billigere/konkurransedyktig mot andre proteinkilder.

igjen,pÄ kort sikt.

fun facts,det skjer overfiske rundt om i verden,som vil slÄ ut pÄ forholdet mellom tilbud/etterspÞrsel,-sÄ igjen,MHG er et bra selskap og teknisk sett et permanent bra kjÞp pÄ alle mulige nivÄer.

men Ä kjÞpe pÄ nye bunner er heller ikke Ä forakte.

:wink:

Her er iallfall et bilde av Marine Harvest, for de som Ăžnsker det.

1 Like

I en langsiktig, diversifisert portefĂžlje er MHG et ok bet. Solid selskap som skal tjene penger i lang tid eller bli kjĂžpt opp av en av de store matprodusentene.

Er ikke uenig med deg, men forventer at prisen blir bedre siden. Dollar cost average kjÞpa sÄ er MHG finfint

Ser ut som vi fÄr holde fingrene fra fatet en stund til.

LAKS: Nordea kutter sitt lakseprisestimat for 2018-2019 til NOK 48 (52), nedgraderer dermed inntjeningsestimatene i lakseselskapene kraftig og kutter kursmÄl over hele linjen. Norway Royal Salmon nytt kursmÄl NOK 120 (150), Marine Harvest NOK 99 (125), LerÞy Seafood NOK 37 (43), Bakkafrost NOK 300, Grieg Seafood NOK 55, Salmar NOK 245. Alle disse fÄr salgsanbefaling.

1 Like

Mer rÄtten laks :frowning:

1 Like

Skyr bransjen generelt. Syns det er dÄrlig hvordan lakseadelen har fÄtt dure frem i lang tid med liten omtanke for samfunnet forÞvrig.

NÊringen kan flytte seg pÄ land i Kina.

1 Like

Jeg har diskutert dette opp og ned i mente med kjensfolk, hvor bransjen bÊrer henn, nÄr krakker det, regler/pÄlegg fra myndigheter osv


Delvis benytter lakseadelen felles fjorder i sÞken etter rikdom. De samme menneskene dumper den delen av kaka som gÄr til fellesskapet, enten via billige og usikre underleverandÞrer i transport, sitt forhold til permisjonsregelverket og naturen forÞvrig.

Lakseeventyret og oljeeventyret er vidt forskjellige vesener. Olja drapp pÄ oss alle, lakseolja drypper pÄ de fÄ. Men der kuppa jeg trÄden. Beklager, men jeg blir hissig.

2 Likes

Morgendagens FA

Published: 22:50 CET 22-12-2017 /GlobeNewswire /Source: Marine Harvest ASA / : MHG /ISIN: NO0003054108
Marine Harvest (OSE:MHG): Marine Harvest enters into a Share Purchase Agreement to purchase Northern Harvest, a salmon farmer on the East Coast of Canada
Marine Harvest is pleased to announce that we have entered into a Share Purchase Agreement to purchase Northern Harvest (“the Company”), a leading East Coast Canadian salmon farmer. The Company is fully integrated with its own broodstock, smolt/hatchery, farming sites and processing operations. The potential acquisition supports Marine Harvest’s long term strategy of being a world leading and integrated producer of seafood proteins.
The acquisition price on a cash and debt free basis is CAD 315 million, and the intention is that the consideration will be paid in cash using available credit lines under Marine Harvest’s existing revolving credit facility. The Company is expected to harvest 19 thousand tonnes (GWE) of salmon in 2018, and has currently 45 farming licenses in Newfoundland and New Brunswick. The Company has an additional 13 farming licenses in application mode.
The transaction is subject to approval by relevant competition authorities and customary closing conditions.

OppkjÞp pÄ gang. Hvordan tror man kursen vil reagere pÄ denne?

1 Like

Noen som har en mening om Mhg. Etter kjÞpet er i boks tror jeg vi ser minst 10-20% oppgang hvis lakse prisen holder seg pÄ samme nivÄ.

1 Like

har holdt pÄ med aksjer en del Är nÄ,-men ser enda ikke hvorfor eller hva strategiske fordeler det er for MHG i Ä geare opp utbytteutdelningen.

har de noe tak pÄ hvor mye gjeld de har tenkt Ä ha,er dette nevnt under noen av kvartalfremleggelsene?