Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

MPC Container Ships (MPCC) 🚱

Podcast og Transcript som er interessant.

MPCC is considering a US listing later in the year and will be initiating a dividend policy during 2020. Their thoughts are very relevant for other US-listed peers

https://seekingalpha.com/article/4409731-surging-containership-rates-mpc-update

1 Like
3 Likes

Spennende tider

Enormt press pĂ„ ratene nĂ„ og i uoverskuelig fremtid nĂ„r alle skal ha mer varer. Hjelper vel ikke akkurat pĂ„ med krisepakken til Biden. Retail container imports ‘expected to grow dramatically’ - FreightWaves MPCC skal videre opp

2 Likes

Ser heller ikke ut til Ä komme sÊrlig nybygg av bÄter i den stÞrrelsen som MPCC opererer i de neste Ärene sÄ det er ikke mange skyer pÄ himmelen her de nÊrmeste 2 Ärene ihvertfall. Makro kan selvfÞlgelig vÊre en joker.

1 Like

Solgt noe av pos her ved 8,76
Er i det eg trur er motstand omrÄde og velger Ä selge pÄ moment.

solgte meg ut pÄ 7 i slutten av februar. Liten bommert

1 Like

Solgte selv pÄ 8,8 etter inngang pÄ 7,34. Ser det som litt bekymrende at den ikke har korrigert noe som helst i det siste og teste stÞttene. Kan fint korrigere ned til mid 7 uten problem.

1 Like

Jeg solgte en mindre post pÄ 8,26, men her kan mye skje veldig fort sÄ jeg tÞr ikke Ä selge mer enda. Ratene er for sterke til at denne skal stoppe her. Videre rateoppgang spÄs. Tilbud for lavt og etterspÞrsel for hÞy.

Dagens marketcap gir fremdeles ikke hÞydeskrekk. SÊrlig ikke om man sammenligner med historiske nivÄer, stÞrrelsen pÄ flÄten har vÊrt ganske stabil i denne perioden. Merk at neste motstandsnivÄ i kurs-chartet (ca 18) tilsvarer marketcap sommer 2018 (ca 8B), sÄnn roughly. Ikke urealistisk at vi skal dit eller videre i ila. de neste mÄnedene eller Äret. Merk at pga. usikkerhet i fremtidig drivstoffsystem (ESG hensyn) i segmentet hvor MPCC opererer, sÄ bestilles det nÄ alt for fÄ nye skip. Og levering tar 2-3 Är.

6 Likes

Takk. Den var informativ

MPC Container Ships ASA and MPC Container Ships Invest B.V. to present at Pareto Securities’ Nordic Corporate Bond Conference

KjÞpte pÄ 7,18 og 8.8. Tror denne er fin Ä ha til Q2 tallene er klare. Det er iallefall gode tider i ratene som skipene fÄr.

Ser ut til Ä fÄ utnyttet rekordratene svÊrt godt fremover: 19 / 11 / 9 fixtures expected in Q2 / Q3 / Q4 2021. UtgjÞr over halve flÄten som skal pÄ nye langtidskontrakter fra Q2-Q4 2021

Dersom selskapet er effektive pÄ nye kontrakter i perioden som kommer sÄ regner jeg med at denne skal langt hÞyere. Sliter litt med motstand pÄ 9 men med disse ratene sÄ er det bare Ä vente.

Har noen sett nÊrmere pÄ de siste handlene i sluttauksjonen her? Var litt vel stor post til Ä vÊre vanlig handel?

SvÊrt spennende. Har snittpris pÄ 6.56 men vurderer Ä kjÞpe flere fÞr pÄske. Noen tanker om neste uken her?

1 Like

Annual report - 26.03.2021. Tror markedet er ganske oppdatert pÄ hva som meldes her neste fredag. Ratene har gÄtt kontinuerlig opp over lang tid, og fortsetter oppover, men kursen har fulgt etter. Kan komme en korreksjon nedover med hÞy RSI, men tilsvarende selskap i USA har gÄtt veldig mye mer sammenlignet. Vanskelig Ä si hvor det bÊrer i neste uke, men selskapet gÄr bra om dagen, og tilsynelatende svÊrt bra i overskuelig fremtid. De leverte en oppdatering til markedet i gÄr. Anbefaler Ä lese den nÞye. StÞrste risiko jeg ser nÄ er makro. Valg om kjÞp mÄ du nesten vurdere selv pÄ eget ansvar :slight_smile:

1 Like

Harpex-index ble oppdatert i dag: Harper Petersen & Co

1 Like

Ja er jo litt fersk men det er den hÞye RSI som gjÞr jeg holder litt tilbake, men samtidig sÄ virker det som det er ganske ferskt for markedet , for meg.
FĂ„r vurdere litt.