hehe jeg solgte sikkert altfor tidlig, du har mye bedre kontroll enn meg og får dermed ikke så lett høydeskrekk. Happy uansett.
Thomas Dowling Næss (eller banken hans) oppgraderer til kjøp, 16kr (som tilsvarer fri kontantbeholdning etter salget i 2Q26). Han har vel brent seg på luftige kursmål her tidligere, men nå tar han ikke for hardt i.
Da har det endelig tatt av litt her, uvisst av hvilken årsak.
Dollarkursen og enorme forsinkelser i Guatemala har svekket casen betydelig, men forventet «fri» kontantbeholdning er 15kr. Oppside inntil ca 20kr og veldig begrenset nedside.
Håper å tyne litt mer ut av den før jeg hopper av.
Og der var vi i mål med godkjenninger i Guatemala.
Den forestående transaksjonen bør etterlate selskapet med 14,5kr-15,5kr i kontanter pluss assets som bør kunne selges for 4-5kr. GF har vedtatt fullmakter for tilbakebetaling av kapital på 1,7EUR i 5-6 omganger. 1,7EUR er nok optimistisk og skjer neppe før 2027. Gjetter på en utbetaling av 1,1 EUR i første omgang.
Status her er at selskapet har 33 mill USD I “frie” kontanter, et solcelleanlegg i Mexico og aksjer i et selskap og noen flere kontanter som frigis etter hvert.
1,14 EUR tilsvarende ca. 29 mill USD totalt og 12,50kr/aksje blir utbetalt i Q3. Det store spørsmålet er hva de får tynet ut av resten av eiendelene og når man kan få utbetalt resten. Innen den tid må man bl. a. håndtere nye reguleringer i Mexico som potensielt gjør prosjektet verdiløst. Så det kommer til å koste litt å komme i mål. Gjetter at neste utbetaling kommer tidligst om 12mnd.