Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MPC Energy Solutions - Småprat

hehe jeg solgte sikkert altfor tidlig, du har mye bedre kontroll enn meg og får dermed ikke så lett høydeskrekk. Happy uansett.

1 Like

Thomas Dowling Næss (eller banken hans) oppgraderer til kjøp, 16kr (som tilsvarer fri kontantbeholdning etter salget i 2Q26). Han har vel brent seg på luftige kursmål her tidligere, men nå tar han ikke for hardt i.

1 Like

Da har det endelig tatt av litt her, uvisst av hvilken årsak.

Dollarkursen og enorme forsinkelser i Guatemala har svekket casen betydelig, men forventet «fri» kontantbeholdning er 15kr. Oppside inntil ca 20kr og veldig begrenset nedside.

Håper å tyne litt mer ut av den før jeg hopper av.

2 Likes

Og der var vi i mål med godkjenninger i Guatemala.

Den forestående transaksjonen bør etterlate selskapet med 14,5kr-15,5kr i kontanter pluss assets som bør kunne selges for 4-5kr. GF har vedtatt fullmakter for tilbakebetaling av kapital på 1,7EUR i 5-6 omganger. 1,7EUR er nok optimistisk og skjer neppe før 2027. Gjetter på en utbetaling av 1,1 EUR i første omgang.

1 Like

Status her er at selskapet har 33 mill USD I “frie” kontanter, et solcelleanlegg i Mexico og aksjer i et selskap og noen flere kontanter som frigis etter hvert.

1,14 EUR tilsvarende ca. 29 mill USD totalt og 12,50kr/aksje blir utbetalt i Q3. Det store spørsmålet er hva de får tynet ut av resten av eiendelene og når man kan få utbetalt resten. Innen den tid må man bl. a. håndtere nye reguleringer i Mexico som potensielt gjør prosjektet verdiløst. Så det kommer til å koste litt å komme i mål. Gjetter at neste utbetaling kommer tidligst om 12mnd.

1 Like