En av poppens allre beste texter finner man litt førvånande sist på albumet “Walz Darling” av Malcolm McLaren. Dessutom i en ovanligt elegant produksjon.
Malcom McLaren - I Like You in Velvet
Litt fra min ungdomstid. Disse ble ikke så populære som de burde… « you always can change to A better live».
Brainbox is a Dutch rock group from the late 1960s/early 1970s. The band was founded in Amsterdam by guitarist Jan Akkerman[1] , drummer Pierre van der Linden and singer Kazimir Lux (Kaz). Their debut single was “Down Man”, which established their progressive blues sound. They had several hit singles in the Netherlands, including “Down Man”. “Doomsday Train”, “Summertime”, “To You”, “Virgin” and “The Smile”.[2]
Focus er nok mer kjent for de fleste.
Cuby & the Blizzards med medlemmer som Herman Brood og Eelco Gelling som senere var med i Golden Earring.
Mange band som da konkurrerte med en hel kommersiell bevegelse i det store utlandet.
Solution, Q65, Golden Earring, Herman Brood, Focus, Ekseption, Earth and Fire er et lite klippe med forholdsvis gjenge artister.
For meg kjent for alt annet enn julemusikk😂
Søndag kveld og 2e advent. Da er det dax før en av musikkverldens stora klassiker:
Malcolm McLaren and The Bootzilla Orchestra - Deep in Vouge
Vet jeg er i det sære hjørnet nå, men håper denne ikke er for klein. Passer kanskje ikke for andre enn de som kjenner forhistorien.
Tar med denne som jeg nettopp ramlet over.
Beste coverversjonen av legenden Joplins (Kristoffersons) Me and my Bobby Mcgee siden Pinks aukustiske cover! Takk for den Floppen!