Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MUSIKK-tråd 😅🎸

Tåler vi litt mer mimring fra historiens bakgater? Litt slow mo med Peter Green, when you feel like no go. Boston Tea Party var albumet jeg falt for i hine hårde dager. Det hjelper om man er litt fan av gammeldags gitarrunking.

Digger solen etter ca 5:30 på denne.

Disse to siste to låtene er nok de som har spit de klareste tonen på mine hjertestrenger.

1 Like

Og med det sier vi god natt i natten!

En av verldens beste popsanger kom i 2 versjoner: Duel og Jewel. Jewl tilkom etter klagomål fra Paul Morely, som ville ha noe mer “punk”.
Produksjonen på orginalet av Duel (Stephen Lipson som prodsert) er et mesterverk. På video er det en balndning av tape og live (alt av keybords er på tape).

Skiftet mellom Duel og Jewel er vid ca 4:40.

image
https://twitter.com/i/status/1738096487219724525

1 Like

Til julelåt å være var ikke denne verst.

Det finns väl få saker som man förknippar mer med julen än klassisk rock ‘n’ roll och Chuck Berry? Här i en modernare variant med Foo Fighters:

:rofl: :beers: (korpiklaani fikk kjørt seg her)

Mer førstklassig musikk en sån her går det ikke at få:

2 Likes

I anledning russisk nyttårsrakett:

“Come for a ride,
Straight up to heaven
Your rocket is ready
And its started counting down”

Føler det kanskje de strofene er ganske beskrivende for situasjonen til et ikke navngitt norsk biotekselselskap akkurat nå også.

Edit: Nei, det er ikke BGBIO. Der passer Hüsker Dü-låta “Makes no sense at all” bedre.

1 Like
1 Like

Rob Halford :heart::heart::heart:

Tidenes største band noen sinne, imo :blush:

1 Like

Vi holder kvar jule-stemningen med The Undetones og Teenage Kicks.
Ikke høy kvalitet på bildet, men låten er av ypperste klasse og texten i Nobelprisklasse!
John Peel gav denne sangen 37 på en skale som gikk til 10. Det sier litt om hvor bra dette er!

Godt nytt år.

Føregående video var jo ikke noe annet enn en rip-off av Kim Wildes “Cambodia”. Men jeg fannt ikke noe video av den som jeg likte, så dere får et annet spår fra samme album: View from a Brigde. På trommer: Simon Hill. 2024 begynner meget kulturellt!

whammy

2 Likes

Sukk oh hjerte, men brist ikke.

1 Like

Avslutter med den uavhengige note som denne fortjener.

Dette er et av mine kaninhull.

1 Like