Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MUSIKK-tråd 😅🎸

Ikke dine helt vanlige gatemusikanter.

1 Like

Peak Lisa Børud.

2 Likes

Vi får vel bare holde oss i denne kristne tråden:

Legg merke til likhetene i produksjon / lydbilde :wink:

Ryddig liv = ryddig produksjon

Men på Lisa Børud-skiva (som faktisk er hennes 4. – ganske drøyt å være på 4. albumet som fjortis…) har de glemt å stemme opp skarptromma, som er normbrudd.

1 Like
1 Like

Her er samme nummer, men uten den extreme komprimeringen som er på remixen fra 2019:

3 Likes

En reprise er på sin plass .

2 Likes
1 Like

OK, det kom in en del svenskt. Fyller på med Ulf Lundell - Den vassa eggen, live från 2002 på “Hovet”. Kaotiskt och larmigt, vilket nog passar bra med det tillstånd som Lundell befann sig i personligen i mitten på 80-talet… Janne Bark är enastående på gitarr sista 2 minutrarna.

1 Like
3 Likes

Hvis jeg noensinne skal over dammen igjen, så går turen innom Tucson; Tucumcari; Tehachapi; og Tonapah.

2 Likes

Når jeg mønstret på bår i utenriks sjøfart i 85/86 så fikk jeg oppleve et par turer langs østkysten av USA. Satt på lugaren etter endt vakt, nippet Southern Comfort med is, trålet rundt på en haug med radiokanaler, og satt og digget og gjorde opptak med en kasettspiller jeg hadde kjøpt i Hamburg.

Det var et tonn av musikk jeg aldri hadde hørt. Flyvefisk på dekket, og delfiner som lekte seg foran bulben på båten; magiske stunder for unge Floppen!

2 Likes
2 Likes
1 Like

Nils Landgren Funk Unit med Storband. Lite mer jazzigt enn vanlig. 2 spår, House Party begynner etter ca 9 minuter.