Fungerer best med
Han ble funnet hengt i et kleskott på et hotell i Bangkok etter det som ble konstatert eksperimentell sex.
Snart dax før litt juleferie og vi kommer i riktig julestemning med:
Devo - Uncontrollable Urge | Live in Santa Ana
Satt og letade jule-musikk. Så døk denne opp i youtuben:
Reeperbahn - Venuspassagen
Live på Måndagsbørsen i Sveriges Television 1981.
Før er som inte kænner till Reeperbahn så låter dom ganska mycket som Talking Heads.
I begynnelsen så delade Olle Ljugström og Dan Sundqvist på sång og låtskrivande. Det er Dan som sjunger på denna. Dan Sundqvist bleiv seinere en av Sveriges mest profilirte og fremgangsrike musikkprodsenter under 80- og 90-talen.
Reeperbahn som band var ganska kortlivat og Olle Ljugström gjorde seinere en solokarriär.
Introen minner på sakralsk vis om Kurt Vonnegut, Slaktehus 5. Resten er litt som en beskrivelse fra Billy Pilgrim som overlevde, og som prøver å finne tilbake til den virkeligheten som de andre kaller verden. Ren fiksjon fra min side.
Jeg må bare innom denne, beklager. Hun stiller på scenen, full av morfin, og dør av kreft rett etterpå. La oss ikke glemme å hylle livet mens hverdagen passerer som den største selvfølgelighet. Livet er verdt å leve, og hverdagen skal nytes.
Uten forkleinelse for Katie Malua over her, men det var denne låta av Eva Cassidy jeg refererte til.
The tender whisper of Thy call
As noiseless let Thy blessing fall
As fell Thy manna down
As fell Thy manna down
Drop Thy still dews of quietness
Till all our strivings cease
Take from our souls the strain and stress
And let our ordered lives confess
The beauty of Thy peace
The beauty of Thy peace
Breathe through the heats of our desire
Thy coolness and Thy balm