Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MUSIKK-tråd 😅🎸

Er det høst? Er vi allerede der?

Riktig musik med riktiga mennsker, ikke AI.

Cowboy Junkies - Sweet Jane (live)

3 Likes

Mellon-Collies - WHERE’S MY F****IN’ BUS?!
Ibland kommer youtube-algoritmen opp med riktigt bra førslag. Både låten og sångerskan er helt i min smak.

Kristine Jackson - Road or the River
Litt annet enn punken jeg postade her om dagen. En av mina favoritrøster. Hun borde ha skivkontrakt, synes jag.

1 Like

Rapid Nation - Rain (The Cult cover)
Selden man hører covers som er like bra som orginalet, særlig ikke da orginalet er et mesterverk. Men her har vi en!

1 Like

Jarle Zimmermann live på Zikk Zakk 1982 med “Russerne kommer”

1 Like

Hva passer bedre en lørdagkveld om ikke litt Sex Pistols med Frank Carter på sång?

Vi fortsetter med lite punkigere musikk, men flytter oss til Frankrike:

Dette var noe youtubes algoritm tykkte jeg skulle høre. Ikke ille.

Faren til Thomas Bangalter,en av artistene i Daft Punk :grinning_face_with_smiling_eyes:

Lolita Pop - Regn av dagar

Jag har på senare år begynnt at finne gammal fin svensk musikk från 80-talet, som jeg helt missade på den tiden. Lustans Lakejer har jag vel kjøpt det som er vært at kjøpe. Jag var før ung då før att førstå deras texter. Men en del av musiken gillade jag.
Men det finns så mye annet, som jeg misset. Reperbahn kænde jag bara til en låt med, som jag dessuten tykkte var bra, men av noen grunn ikke kunde tak i. Låten var fra filmen “G som i gemenskap” og Reperbahn spiller i filmen under navnet “Nürnberg 47”.
Lolita Pop var et bandnamn jeg hade hørt, men knappt noe av musikken. Og hadde jeg hørt det då hadde jag nok ikke likt det.
Karin Wistrand (sångerska i bandet) sjøng många år senare en duett med Joppe Pilgren i låten “Söderns Ros”, live. Den inspelningen anses vara en av de allra bæsta rock/pop -inspelningar som gjorts i Sverige. Jag vill minnas att jag postat den førut hær.

1 Like

Erin Coburn- “Voodoo Woman” Live
Bra, funkig blues/rock.

Keef blir 82 om noen dager. Utrolig nok. Her fra et halvt liv siden, fra Stones på sitt mest “politiske”…

Bassisten i Lolita Pop er faren til de to jentene i First Aid Kit btw…

Her gjør de en cover av Magazines “A song from under the floorboards”

1 Like