Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MUSIKK-tråd 😅🎸

Koala Voice - Johnny + Self-Repect
Rock ‘n’ Roll!

1 Like

1 Like

Norsk hiphop jeg har laget opp gjennom:

Litt klassisk soulig house från tidigt 90-talet.

Incognito Featuring Jocelyn Brown ‎– Always There (Club Mix)

1 Like

Vi kjører videre her på lørdagskvelden med litt latinske rytmer. Kjent som Bossa Nova. Jeg veit at dere kommer til å like det.

The Juju Orchestra - Kind Of Latin Rhythm
Denne er er basert på en sampling av Cannonball Adderley Sextet’s “Another Few Words”.

Må si livet har fart hardt med Joey Tempest. Nesten så han ser ut som Peter Stormare nå.

1 Like

Bjørn Eidsvåg look alike?

Tysk hip-hop. Denne er fem år gammel, men han slapp også et veldlig bra album forrige mandag

1 Like

Mer pop enn hip-hop. På tok før tamt før min smak.
Jeg har dårlig koll på tysk Hip Hop og kjenner vel bare till Toni L . En del av Fantaazma’s alster kan kanskje også klasses som hip hop? I hvert fall om ovanstående er det… Men Fantaazma er ikke noe særlig bra (unnatatt samarbeidet med Bootsy Collins. Men allt han tar i blir ju bra).

Hvis det er tøffere tysk hip hop du ønsker, så funker kanskje denne? Samme miljø fra Berlin.

1 Like

Sa noen tysk hiphop?

1 Like

For min del treffer den ugarske rapscenen meg i mellomgulvet. Som det står i ingressen: It’s not meant to be a joke!!! Fra youtubes barndom, før de ble kjøpt opp av Google:

Vladimir Ershov (producer under navnet PROFF) og Volen Sentir, har sammen skrevet Only Dust Will Remain, et atmosfærisk ambient track, der over 6 minutter leverer en fuldstændig fantastisk stemning.

Det gennemgående og insisterende tema af mørke, resonante og slørede klangflader udvikler sig langsomt, båret af langsomme forskydninger i tekstur og tone - og åbner efterhånden ud en mere svævende og meditativ atmosfære.

0:30 - 1:00 - melodisk minimalisme, absolut favorit
2:55 / 3:55 osv. er smukke eksempler på appoggiatura (“homecoming”)

Bør høres med rigtigt gode hovedtelefoner el. lignende.

SoundCloud:
https://soundcloud.com/proff/only-dust-will-remain

Youtube:

1 Like

Nytt fra Steve Arvey. Litt laino/jazz-stil på detta. Perfekt nu på sommaren.

Med dagens geopolitiske bakteppe, og en trolig nært forstående energikrise og bjørnefest, så påminnes vi jevnlig som investorer faktiske dilemmaer som å skille mellom grådighet og frykt.

Day after day I’m more confused
Yet I look for the light through the pourin’ rain
You know that’s a game that I hate to lose
And I’m feelin’ the strain, ain’t it a shame?

Er det her vi ender opp når lysene slukker og man blir kastet ut av lokalet når de stenger?

2 Likes

Den siste der er ju natsjonalsang-material. En av det moderna Norges viktigste kulturyttringer.

1 Like

Når man erkjenner at man er feilinvestert i biotek, og samtidig ikke vet hvor man skal gå videre.

Med angst skal angst fordrives…

Så finner man ut at det stort sett går bra.

I mitten på 80-talet slæppte Paul Hardcastle en rad riktigt heta wax. Ett av dom var dette, med riktigt elegant synth-bass og tromme-programering.