Koala Voice - Johnny + Self-Repect
Rock ‘n’ Roll!
Norsk hiphop jeg har laget opp gjennom:
Litt klassisk soulig house från tidigt 90-talet.
Incognito Featuring Jocelyn Brown – Always There (Club Mix)
Vi kjører videre her på lørdagskvelden med litt latinske rytmer. Kjent som Bossa Nova. Jeg veit at dere kommer til å like det.
The Juju Orchestra - Kind Of Latin Rhythm
Denne er er basert på en sampling av Cannonball Adderley Sextet’s “Another Few Words”.
Mer pop enn hip-hop. På tok før tamt før min smak.
Jeg har dårlig koll på tysk Hip Hop og kjenner vel bare till Toni L . En del av Fantaazma’s alster kan kanskje også klasses som hip hop? I hvert fall om ovanstående er det… Men Fantaazma er ikke noe særlig bra (unnatatt samarbeidet med Bootsy Collins. Men allt han tar i blir ju bra).
For min del treffer den ugarske rapscenen meg i mellomgulvet. Som det står i ingressen: It’s not meant to be a joke!!! Fra youtubes barndom, før de ble kjøpt opp av Google:
Vladimir Ershov (producer under navnet PROFF) og Volen Sentir, har sammen skrevet Only Dust Will Remain, et atmosfærisk ambient track, der over 6 minutter leverer en fuldstændig fantastisk stemning.
Det gennemgående og insisterende tema af mørke, resonante og slørede klangflader udvikler sig langsomt, båret af langsomme forskydninger i tekstur og tone - og åbner efterhånden ud en mere svævende og meditativ atmosfære.
0:30 - 1:00 - melodisk minimalisme, absolut favorit
2:55 / 3:55 osv. er smukke eksempler på appoggiatura (“homecoming”)
Bør høres med rigtigt gode hovedtelefoner el. lignende.
SoundCloud:
https://soundcloud.com/proff/only-dust-will-remain
Youtube:
Med dagens geopolitiske bakteppe, og en trolig nært forstående energikrise og bjørnefest, så påminnes vi jevnlig som investorer faktiske dilemmaer som å skille mellom grådighet og frykt.
Day after day I’m more confused
Yet I look for the light through the pourin’ rain
You know that’s a game that I hate to lose
And I’m feelin’ the strain, ain’t it a shame?
Er det her vi ender opp når lysene slukker og man blir kastet ut av lokalet når de stenger?
Den siste der er ju natsjonalsang-material. En av det moderna Norges viktigste kulturyttringer.