Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Gamer.no

image

12 Likes

link?

Setter man anmeldelser på alle språk (steam) er det akkurat 80% (very positive)

Scoren går OPP, spillet er KNALL! Synd spillet ikke er mer kjent.

Rettelse, alle anmeldelser (utenfor steam også)

3 Likes
1 Like

BOOM

9 Likes

Den 12 mnd grafen føler jeg ikke gir så mye. Ikke uventet eksploderer interesse når spillet er lansert, sett i forhold til tidligere i år.
Ukensgrafen er mer spennende. Morsomt at den peaket høyere igår enn tidligere i uken. Det får være et godt tegn.

image
Ellers er det en ny stat på kartet, Tennessee. Hvorfor er det bare hillbilly country som plukker det opp ? :stuck_out_tongue:

4 Likes

Vel, selv ser jeg en korrelasjon mellom blå streker og …

1 Like

Dropped Frames podcast med itmeJP, CohhCarnage, Ezekiel_III og 10 000 viewers dekker MYZ og skryter veldig av det.

3 Likes

Veldig mye ros…

1 Like

https://www.twitch.tv/itmejp

Dette som er greia med bra spill: de selger seg selv, med frivillige evangelister. Å ha en i Cohh Carnage er gull verdt - slik som vi ser direkte her.

Edit:

Noen bør klippe dette, så det kan deles. Er jo ikke annet enn utrolig hvordan de på fullt alvor lovpriser dette spillet.

10 Likes

Dette er hvorfor jeg sitter i saksa igjen, MYZ er så jævlig bra at jeg klarer ikke selge aksjer…

4 Likes

Sjukt bra reklam

1 Like

De har jo diskutert det i 10+ minutter tror jeg men denne var fin:

https://clips.twitch.tv/ScaryApatheticWoodcockNomNom

5 Likes

Ja dette er god reklame! “Go and get it!”

Er ikke så dumt dette:

https://clips.twitch.tv/FastTriumphantPeppermintHassaanChop

4 Likes

Hvis noen fortsatt ikke har skjønt det: Dette spillet vil selge mye - lenge!

Ikke minst vil det motta flere mindre og store utmerkelser underveis :trophy:

Synd vi eier en aksje, hvis eiere ikke hensyntar denslags. Men det er en annen sak.

17 Likes

Du kan trøste deg med at du er av typen som sørger for at alle kommer seg i redningsbåtene når båten synker før du kommer deg oppi selv, mens tranderne er de som dytter unger og kvinnfolk unna for å komme oppi først selv. Skal tross alt sove godt om natta :smiley:

5 Likes

Regner med at du også sover godt? :astonished:

1 Like

Jeg? Ja, som regel, akkurat vært gjennom 2 uker med sjuke unger, så nå kan jula snart komme. Eneste teite med at kursen faller er at jeg skulle visst om det, så kunne jeg kjøpt alt nå. Men hadde jeg ligget i koma i ett døgn og våknet nå ville jeg tenkt “Hmmm, kursen står fremdeles på det jeg kjøpte på sist”.

1 Like

Noen som er klare for en runde diskusjon etter at lanseringsuken, den aller første publisher avtalen for Funcom 2.0, er ferdig? Er selvfølgelig haugevis av tanker jeg ikke tar meg tid til å skrive ned, så gjør som vanlig - skriver litt i farta.

Jeg syntes forøvrig at funcom har gjort det helt OK som publisher. Positive ting er blant annet at de fikk en del større streamere til twitch, de har fått et greit fotfeste av videoer som virrer på youtube og de har prøvd å få streamere til å selge sine egne seere nøkler som blir solgt utenfor steam. Disse får vi ikke se offisielle tall, men marginene er gode og jeg så en del aktivitet på twitter. Funcom klarte å treffe et bredt publikum på tvers av landegrenser, målt i reviews forskjellige språk, gjennomgang streams oversikt på twitch rundt om uken, og ikke minst metrics fra google.

Jeg er skuffet over launch traileren, syntes den ikke var bra nok, og er noe som jeg mener kunne vært satset en del mer på med tilknyttet markedsføring. Tall fra google trends med søkeord “mutant year zero” viser også at USA ligger på 24. plass siste 7 dagene, (nr 20 i verden siste 3 mnd), et landsområde jeg mener burde utkonkurrere minst 20 av landene foran seg. For min del hadde også vært interessant og sett Funcom lage en pre-launch hype video med reaksjoner som fra cohhcarnage og andre store aktører + gaming relaterte stjerneanmeldelser med gamefootage i mellom med skikkelig kul musikk til og kjørt en ny runde markedsføring med hensikt å treffe større grupper i USA, Tyskland og Brazil - tre markeder som ikke ble truffet godt nok sammenliknet med større treffområder i land hvor andelen steam brukere er liten. Ønsker en kraftigere word of mouth reaksjon fra de ovennevnte landene, som man naturlig ville sett på google da det er helt naturlig å søke opp noe man har hørt om der. Fra tidligere tall som jeg har notert meg fra statista - Med henholdsvis 14,43% andel som nr.1 i verden på steam - USA, 4,77% nr 4. i verden - Brazil, og 4,16% nr 5 - Tyskland. Ingen av disse landene har blitt truffet godt. De som har blitt truffet godt nok i forhold til size er russland(Nr 3 i verden), mens Kina med 11,64% har blokkert steam community. Jeg ser fortsatt en mulighet til halesalg, men julesalget tror jeg ikke får noe særlig positiv effekt utenom det vanlig for myz, og jeg tviler på rabatt etter så kort periode. Dersom de velger å kjøre 10-20% rabatt, kan dette hjelpe svært på word of mouth, da volumet er enormt.

8K viewers live på youtube- nok en gang russisk(som er nr 3. på søketrend google for myz over 3 mnd bak Sverige og Norge.)

5 Likes