52 og 56 Slettes ikke værst.
52-56😃
I kveld løsna det for Magnus Karlsen og i morgen løsner det for Funcom kursen også😃
Unektelig fin trend, og det før det smeller til helgen.
Når kommer første reviews, tro? Til forskjell fra CE vet vi allerede nå at de blir veldig hyggelig lesning.
Der fikk du korrigert tallet ja
Litt gøy at spillet begynner å vise seg på side 2 av GTS da.
På Steam pleier det ikke være mulig å legge inn reviews før etter lansering på tirsdag, ellers kommer det vel ofte på lanseringsdag eller dagen før (fra gamingpressen) så mandag er vel ikke usannsynlig? Kanskje noen kommer i helgen og.
Mente gamingpressen
De har fått sine review-kopier av fullversjonen. Vet ikke om Funcom har gitt dem embargo, eller om de lar dem sloss om å bli første mann ut.
Är det bara jag som tycker att marknaden verkar helt ha missat vilket fantastiskt mottagande detta spelet har fått?
Vare sig man läser kommentarer på youtube eller recensioner från spelsidor, så är det 99% positiva kommentarer och väldigt många pratar om spelet som något de länge sett fram mot.
Om man jämför med t ex Starbreeze OTWD där kanske 30% var positiva, så är det en massiv skillnad.
Så hur kommer det sig att aktien är så nedtryckt? Spelet borde ha bra förutsättningar att sälja bra?
Lang historie kort er det et knippe årsaker, som henger ganske tett sammen:
- Aksjen har etter hvert fått lite volum som følge av voldsom pump-dump trading av et fåtall aktører (et symptom på dette er for eksempel at antall svenske aksjonærer har sunket fra ~2300 i sommer til ~1800 nå i høst - folk orker ikke mer og kaster kortene)
- Aksjen er notert på oljebørsen OSE og det er liten interesse for- og kompetanse innen gaming blant norske aksjonærer, meglerhus, fond og finansjournalister
- Funcom sliter med en stygg fortid, og mange er skeptiske til- og har ikke fått med seg selskapets turn-around under den nye ledelsen
Kjedelig, men på en annen side er det en strålende kjøpsmulighet dersom MYZ gjør det OK. Og det tyder absolutt alt på.
Veldig, veldig få trodde på at du kunne kjøpe Funcom på disse nivåene så nærme launch (etter gode kvartalsrapporter, null gjeld og ~7 spill i pipeline).
Du kan nevne dette til de 18.000+ svenske Starbreeze-ofrene. Funcom er tryggere havn
49 og 52. Var en liten tur opp på 48. Dette får være nok nistirring på toplisten for i kveld. Hvem tar ansvar og følger med gjennom natten?
Edit: Henholdsvis 6 og 10 plasser opp på 3 timer (siden min forrige post)
Husk på at spillet ikke er sluppet enda. Enda en mulighet for at det er fult av bugs, crash ett. Jeg tror ikke det.
Klart muligheten for bugs eksisterer, men slik jeg leser diverse tilbakemeldinger så er det forsvinnende lite å finne i den spilleflaten som per i dag er tilgjengelig.
Faktisk er fraværet av bugs oppsiktsvekkende og lover veldig godt for launch.
“Tenk om vi kunne få en launch hvor det bare er godord og alt handler om story og underholdningsverdi”
Jeg tror vi er der med MYZ
Synd ikke funcom klare utvikle slikt selv.
Fremtiden vil vise om de klarer det.
Som vi alle vet så er dagens situasjon helt ny for selskapet, med god økonomi og penger på bok.
Vi skal kunne forvente at dette gir utslag i adskillig bedre kvalitetskontroll for fremtidige spill.
65 og 81 på GTS. Leser jeg lista korrekt?
Viss du ser på CE og survivelsjangeren har vel de andre spillene her omtrendt like mye bugs som CE ?
BARE 4,6 mill følgere… MYZ på 3 plass
Ikke bare det. Han sier han er ”exited” and it looks kinda ”unic” Takker
Deluxe er nå på 47 plass GTS! Standard version på 83