Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Fin økning i dag også, 945 nye medlemmer!
image

12 Likes

Ved siden av bl.a PUBG, Rust, Artifact og Just cause 4

14 Likes

När tror ni man drar igång PR på riktigt, eller har det redan startat?

Kjøpte også igjennom xsolla. Fikk nøkkel etter 10 min når jeg kontaktet 24/7 support chat

Starter ikke før Tirsdag, er da spillet kommer!

3 Likes

Såpass! Er det bare jeg som syntes det er forvirrende? Spillet slippes om 4 dager, men du kan kjøpe preorder nå uten deluxe og fortsatt spille det?

Isolert sett på Steam så virker det egentlig ganske så noldus at man kan pre order spillet og starte å spille med en gang uansett versjon men det lanseres ikke før 4/12. Så på pc er det jo i praksis lansert men uten pr og muligheten for reviews.

Eneste logikken jeg finner i det er at det er en (eller begge) konsollversjonene som ikke kunne slippes før 4/12 og ble premissgiver for datoen da de trolig hadde et sterkt ønske om å lansere samtidig på alle plattformer. Hypen (de forhåpentligvis greier å skape) vil jo gi størst effekt da.

Har kanskje litt med at det kun er PC-versjonen som har head start. De ønsker vel å kjøre release samtidig på alle plattformer (med hensyn til markedsføringen).

@krafer beat me to it

ja er litt spesielt

Lansering av spill skjer historisk på tirsdager og fredager (og søndager for japan?). Det har historiske årsaker knyttet til hvordan du promoterer, og teller salget første uke osv for toppselgerlister. Men første helgen med streamere og pressedekning betyr normalt svært mye. Derfor har mange som lanserer spill på tirsdager begynt å betale streamere for å spille helgen før - men så har du måttet vente i noen dager for å begynne å spille. Dette er en måte å holde seg til “standard” lanseringsdager, samtidig som man får salgseffekt av betalte streamere.

Kronglete og rotete i en moderne verden, ja, men historisk tullball som årsak. Det er basert på den verdenen konsollfolka fortsatt befinner seg i - hvor toppselgerlister ikke oppdaterer seg hvert 15. minutt, men en uke på etterskudd.

1 Like

Gir dem vel også en mulighet til å få ut en hotfix før tirsdag.

Fyyy faen myz er bra :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

5 Likes

Er det ikke et bittelite element ev EA inne i dette her montro?

André har nevnt muligheten av å kjøre hotfix ifbm launch 4 Des basert på feedback.

1 Like

Trodde det var bare delux som hadde «3-day head start access to the full game before launch», men er visst den vanlige versjonen også?

Ja, men det vet ikke folk. De aller fleste antar at ett spill på steam som ikke har noen reviews kun kan spilles av folk som er villig til å betale mer, og at resten må vente til det låses opp.

1 Like

Ja det var det jeg og antok. Men skjønner ikke hvorfor de ikke begrenset det til delux.

1 Like

Bra genomgång här.

Det Funcom nu gör är väll bygga en CoreAudiance, dvs dessa som köper nu är sådana som hört om spelet pch söker upp de på steam. Vid launch får man några timmar i rampljuset baner mm, här ska man gå all in.

Mer i ämnet https://www.gamasutra.com/blogs/NikolayBondarenko/20180823/325099/Wheres_my_money_dude_what_Steam_is_silent_about.php

“Steam will provide you with about one million initial ad displays immediately upon release. Based on your sales, Steam will draw a conclusion regarding your conversion rate and the expediency of granting you additional traffic. Good statistics result in more traffic, and more traffic results in better sales.”

“Once you’ve used up the ad displays you get when your game launches you’ll have limited options within the Steam ecosystem. In fact, you only have two real tools at your disposal: discounts to attract new customers and mailing lists for wishlisters.”

“You can also earn some additional display cycles if your game sells well enough and your announcements are rated highly.”

Dvs sales födder sales på steam, steam gillar spel som säljer bra, jag hoppas de verkligen inte de går hårt ut på marketing innan release.

5 Likes

De har gjort en særdeles god jobb med å balansere spillet, og “alle” ser ut til å like det, selv om det er noen bugs her og der. Mange kommer til å bli hekta på dette og streame det.

Se f.eks. denne karen her:

I love it. I wasn’t that interested to be honest, but now that I’ve played it for like 30 minutes, I can not wait to play more, super into it.

9 Likes

Dette var min erfaring også. Før jeg prøvde var jeg ganske lunken på turnbased delen, men når man spiller selv føles det veldig dynamisk. Tror det var et skikkelig sjakktrekk å få det på xbox game pass, og håper de etterhvert også gjør demoen gratis så flere prøver spillet.

5 Likes