Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Da går nok salget uten om steam. Så bare en cut til Xsolla å influencer. Sikkert 10%-15% totalt da istedet for 30%.(snart 25%) til Steam. Nydelig

Natashcha postet på MYZ siden i steam :slight_smile:

4 Likes

Håper de fikk napp på Cohhcarnage… Han vil digge dette

2 Likes

Leste om en som syntes spillet var litt kort. Hadde visstnok spilt det i løpet av 25 timer. Men han var fornøyd uansett. Han håpte og at det ville komme ut dlc og det har vi fått bekreftet at det gjør.

25 timer for kort? Kidsa har for mye fritid i dag…

3 Likes

25timer er innenfor det Funcom og bearded har sagt spillet skal ta. Regner med han spilte på easy da.

Har de ikke sagt 15-20 timer? :stuck_out_tongue:

Her er hva de sa, ref 29.11. Q&A:

2 Likes

Digger:

We have been watching the speedrunner’s videos and have been tweaking things to make him cry… On the hardest difficulty. :slight_smile:

Det viser at de kommer til å følge nøye med på balansen i spillet og tweake den for å få den helt rett. Veldig bra at de har et par dager nå med litt ekstra trøkk hvor de kan tweake litt før kjøret virkelig begynner. :slight_smile:

EDIT #10 i Norge på top seller btw, tror det er litt Funcom-aksjonærer ute på shopping :smiley:

2 Likes

Mange som nok syns det er kort ja, men de er sikkert vant med spillgenre som har høyere "replayability " Men sånn “Kroner per time underholding” er jo lengden ganske grei imo for et AA spill.

Frostpunk hadde jo ganske kort gjennomspillingstid, men kom med en “Endlessmode” etterhvert. Kan være de kommer med en variant av dette etterhvert? :slight_smile:

2 Likes

Er sikkert en mulighet, men vil nok kreve litt resurser som jeg personlig synes de burde fokusere på en kvalitet dlc med mer story/kvalitet maps vs randomgenerated custom maps og skalerbare fiender? Digger historien sålangt og den får meg til å ønske å vite mer.

Så spørsmålet blir vel hvem de ønsker å appellere til ?

1 Like

Tipper de ser det an litt :stuck_out_tongue:

Jeg føler MYZ er ett spill man ikke spiller ekstremt mange ganger. Du spiller gjennom en gang, og hvis du liker det, så kanskje en gang til på høyere vanskelighetsgrad, og hvis du elsket det, enda en gang.

Men uansett så blir du ferdig med spillet. Det er ikke ett evighetsspill, og for de aller fleste så holder det nok med en gjennomspilling.

Litt kort? Ja, det kan man argumentere for og i mot.

Frostpunkt hadde vel omtrent 8 timer spilletid akkurat ved lansering, men de har gitt ut en mengde gratis utvidelser etter hvert. XCOM 2 hadde vel omtrent 30 timer spilletid, mens Spider-man hadde omtrent 20 og God of War 40 og Red Dead Redemption 80, så hadde Detroit: Become Human og Shadow of the Tomb Raider omtrent 11.

Jeg føler nok at 15-20 er ganske grei spilletid for ett spill som er ment å spilles gjennom 1-2 ganger og så er man ferdig med det. Skal det være vesentlig lenger så må det enten være ekstremt bra, eller så vil rett og slett folk ikke spille det ferdig.

Stor forskjell på spill som er ment å kunne spilles i evigheter og spill som man er ment å spille gjennom som en opplevelse og så være ferdig med det. Jeg føler nok at MYZ er mest en “spill gjennom og bli ferdig med det” type spill. Conan Exiles er jo mer type evighetsspill.

Jeg antar i utgangspunktet at første 1-2 DLC allerede er planlagt og jobbes med, men at de ser an tilbakemeldinger før planlegging av en større ekspansjon eller oppfølger.

9 Likes

Bra det ikke er multiplayer på MYZ, når det finnes sånne sider… Aldri skjønt de som gidder å jukse i sånne spill generelt.

Ser at MYZ allerede er oppe og snuser på 20 tallet på Steam, med de 2 spillversjonene. Dette må jo generere en del cash for Funcom.

Hvordan ligger det an med estimatene @Irathi og @Christian.?

Kan vi forvente en ny Frostpunk?

2 Likes

Per i dag kan vi (kanskje) gjette på en salgsbane som legger seg mellom spill som Battletech og Frostpunk, i første omgang.

Blir dette nye DUXCOM, kan hende enda bedre etter hvert som spillet blir kjent.

I tillegg kommer PS4 og Xbox :duck::money_with_wings:

Edit: Spørsmålet nå er hvor bra dette blir.

5 Likes

Største streamer på twitch jeg har sett til nå. 130 k fra Brazil

3 Likes

Et annet forventningsspørsmål, til dere som kjenner praksisen i selskapet, kan vi forvente børsmelding til uka? Om pre-order salgstall opp mot forventning?

Mener å huske at de bare børsmelder salgstall som er godt over forventet. Så, er utviklingen vi ser nå på topplistene forventet av selskapet, eller er vi allerede over forventning?

Jeg tror vi får enten en indikasjon ved lansering tirsdag (lanserer i dag MYZ, allerede solgt X), eller mer sannsynlig en uke senere i form av en børsmelding. Det vil si tirsdag 11. desember, med en oppsummering av salget første uken.

Hvis ikke så vil de si noe om salget på neste kvartalsrapport, som jo blir Q4 i slutten av februar (antar jeg).

Funcom har ikke guidet noe spesifikt angående kostnader for prosjektet, eller forventet salg, eller hvor mye de må selge får at prosjektet skal lønne seg, men det er relativt vanlig i bransjen å melde at “nå er alle kostnader inkludert markedsføring dekket” og/eller salgstall etter første helgen (3 dager hvis du lanserer på en fredag, 7 dager hvis du lanserer på en tirsdag).

Så totalt sett? Jeg håper på en melding tirsdag 11. desember :slight_smile: Får vi vite noe før det så er det fordi resultatene er spesielt gode antar jeg. Får vi ikke vite noe da så må vi nok dessverre vente til kvartalsrapporten, og jeg ville ikke tolket det positivt (men da har vi uansett andre data å forholde oss til).

5 Likes