Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Hvor er du da ? In Asien😁

Temmelig imponerende ja. Både markedsføringsbiten og med tanke på hvor lite man har investert.

1 Like

Bonifacio Global City, Manila.

Holder stand #2. Just Cause #4

Ja, sjovt nok går deres kritik af spillet på dette og ikke selve spillet.
Er helt enig, de ville aldrig have købt spillet alligevel.

Finns det något sätt att beräkna på ett ungefär hur många dem sålt via steam? Steamsp säger 0 till 20000 ägare…

Det mest vanlige er å se på antall reviews på Steam og gange opp med et fornuftig tall.
@anon80503862 og @Christian har vel doktorgrad i hva som er vanlig multippel nå helt i starten kanskje?

1 Like

Mye lettere for folk flest å legge til review vist de har mye å klage på også? Noe som ikke er tilfellet med MYZ :star_struck:

65 er lykketallet. Det mener jeg er fornuftig, og gir en mulighet for en overraskende oppside

Ja, OTWD hadde f.eks ca 700 reviews etter ca 12 timer og tviler på at det hadde solgt mer enn 2x så mye som MYZ.

3 Likes

Ja men det hadde jo 3x på top10 en stund før release og har fremdeles 2 inne på top10.

Just Cause har jo flere versjoner på topplisten.
I tillegg har vi vel observert at titler som får mye dårlige reviews få flere reviews.

1 Like

JC4 koster jo vesentlig mer også… så kan ikke telle enda

1 Like

Det er nok bare en utgave av selve spillet + en del dlc’er. Pakkene har vel bare vært bundles så alle reviews av spillet burde havne på samme sted ja.

DLC’ene kan man legge inn reviews på. Nesten ingen som har gjord det da.

Jeg mener dette er feil. Hva er det som gjør at du konkluderer slik?

1 Like

Jepp, det var feil også - reviews samles opp slik du sier.

Edit: Grunnen til at jeg tok feil var at jeg lot musepekeren hvile på de ulike listeplasseringene av JC4 og så 70X for standardversjon og 75X for Gold Edition. Men de ~50 ekstra reviews derfra var altså fra ymse DLC inkludert i Gold Edition.

1 Like

6/10 var ikke så bra som jeg trodde fra LevelUp faktisk.

Så han påstår man spiller gjennom det på 12 timer? Samtidig som han beskriver seg selv som dårlig på slike type spill… Lukter vel at han ikke har rundet spillet selv?

Havde handlingen udspillet sig på en olierig i stedet, var kursen steget og De norske anmeldelser bedre.
Så havde det kørt som smurt i olie :joy:

3 Likes

Spilt på letteste vanskelighetsgrad?

Nesten alle spill vil få en del 6/10 ish anmeldelser, fordi smaken til anmeldere er forskjellig. Så lenge snittet er nærmere 8/10 (eller pluss for den del) så er vi innafor.

6 av 10 på reviewskalaen indikerer for meg “verd å sjekke ut hvis det er en sjanger en liker”

8 av 10 - nesten alle som liker spill vil like dette

9 av 10 eller høyere - klassiker, må spilles.

2 Likes

MYZ har ennå ikke hatt noen form for reklame på Steam. Why? Venter de til helgen? Venter de til plassering begynner å falle?

Man får rett og slett ikke kjøpt bannere og denslags på Steam - Valve har egne algoritmer som bestemmer.

2 Likes