Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Reviews nede på “stort sett positive” , faen da blir det 10% ned i morgen og

5 prosent for dårlig børsklima og 5 % for risikabel spillaksje og 10 prosent for reviewsnedgradering. Det blir 20 prosent ned i morgen. Og da er jeg optimistisk!

10 Likes

Lar tallene snakke for seg selv :wink:
image
Økning på 7962 medlemmer.

33 Likes

Sleeper hit. From Wikipedia , the free encyclopedia. Sleeper hit is a term used in the entertainment industry for a film/game that plays successfully for a long period and becomes a big success, despite having relatively little promotion or lacking a successful opening.

5 Likes

Antiklimaks. På samme tid for tre år siden solgte JC3 396k retail PS4-eksemplarer i åpningsuka her i europa. (http://www.vgchartz.com/article/262600/just-cause-3-sells-an-estimated-864k-first-week-at-retail/)
I dag sliter de med å holde følge med MYZ på samme plattform.

Ellers er jeg litt mer positiv nå, enn da jeg la meg i går kveld. Men FC må på jobb, har de ikke fått visum til US? Steindødt! Var jo det markedet som bidro sterkt til det gode PS4 salget for CE i sommer!

7 Likes

Tourist Bus Simulator…hva f… slags spill er det vi kjemper mot på GTS?? :crazy_face:

100% negative reviews til nå så det varer nok ikke lenge.

1 Like

“Hva skal vi spille i dag da? Blod og gørr? Fart og spenning? Taktikk? Nope, vil kjøre turistbuss i dag…”

1 Like

Er det å få på ps4? :sweat_smile:

Et turistbuss spill høres veldig spennende ut! Hvis det koster 349 er jeg kjempeinterressert. Men hvis det koster 399 gir jeg det negativ rating og disser spillet på alle forum…

Hvem er jeg?

Vi lever i en syk syk verden.

Fortsatt very positive på all reveiws:

Det at google trends viser lite futt i USA, betyr ikke det at vi fortsatt har ganske bra salgspotensiale?

3 Likes

Noen som har sett på forholdet mellom antall solgte og medlemmer på forskjellige spill?
Regner egentlig med at det spriker stort og sikkert ikke noe som egentlig kan brukes, men er jo alltid spennende med sammenligninger…

For stort sprik, lettere å bruke reviews.

Haha, var vel noe annet funny spill som har vært oppe på topplisten i år, noe lik tourist bus… var det ikke et dyr?

Ser bedre ut nå
image

2 Likes

Hvor finner du tallene?

https://steamcommunity.com/games/760060

Du finner de her.

3 Likes

image

Jeg klarte ikke bruke det til noe fornuftig. Variasjonen, spesielt for mindre spill, er alt for stor. Dette viser forhold mellom medlemmer i community og reviews.

Kan vel legge til at det er åpenbart at enkelte spill bruker dem til konkurranser eller hype, og at oppfølgere generelt får mange flere medlemmer før lansering. Mener Darksiders 3 hadde over 70 000 ved lansering (tror det var omtrent 77 000 men usikker), og har nå 94 000. Så konklusjonen min er at når det kommer til organisk vekst etter lansering, så har MYZ hatt sterkere økning, men at kjent merkevare sørget for en sterk boost ved lansering.

Generelt så virker det som om antall medlemmer ved lansering er en dårlig indikator for salg, men at utviklingen etter lansering sier noe om genuin interesse. Kan heller ikke få tak i historiske data, i så fall tror jeg nok at det sannsynligvis hadde vært en link mellom nye medlemmer etter lanseringer og reviews/salg over tid… men en god stund etter lansering så kan man jo gå direkte på reviews, så da er det ikke noe poeng å estimere reviews basert på community antall.

Man kan kanskje bruke det som en indikator på prelaunch hype. Men X4 har bare 60 000 medlemmer ca, og det spillet ser ut til å selge bra så, tja?

Jeg følger med, men jeg klarer ikke bruke det til noe som ikke reviews er bedre til.

10 Likes

Nede på #8. Tror ikke spillet selger spesielt i USA. Tror de må kjøre på med mer PR der borte.