Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

polsk youtuber med 1,6 mill subs som lager video med myz også. jeg har troa på en lang hale i salget til dette spillet! https://www.youtube.com/watch?v=bOSbHUltFCM

10 Likes
13 Likes

Korrekt det, men hjelper jo ingenting når spillet ikke når ut. Er rett og slett ganske skuffa over hvor lite innsats/penger de har brukt for å pushe spillet ut til forbrukerne.

Skjønner det skal være low cost etc., men med en helt ukjent IP er de nødt til å satse litt.

2 Likes

Enig - tror de justerer litt her etter hvert.

Fordelen med gode spill er jo at de selger seg selv. Men tror de kan klemme til hardere med PR.

4 Likes

Jeg tipper funcom tenker dette er en sleeper hit og da skal nok streamerne og word of mouth og gode anmeldelser gjøre hovedjobben. Jeg tror spillet vil selge bra over lang tid med en litt annerledes salgsbane enn CE f.eks. Litt reklame skader heller ikke, så lenge reklamebudsjettet er under kontroll.

5 Likes

Storkoser meg med spillet. Og det sier jeg som gamer, ikke som aksjonær. Alt fra grafikk, musikk til story og gameplay, er knallbra. Humoren er også ypperlig! Litt ekstra stas å kunne svensk innimellom.

Spiller på “midterste” vanskelighetsgrad, og kan skjønne at enkelte sliter med combaten om de ikke er vant med denne type spill. Men det er jo ikke noe negativt at man faktisk må tenke litt, det gjør det jo bare mer givende.

Helt tydelig at dette er folk som virkelig ønsket å lage dette spillet, ikke noe samlebånds møkk. En skikkelig “indie perle” :slight_smile:

Fytti grisen dette spillet har potensiale til å selge mye!
:pig::duck:

15 Likes

Rean är slut om ca 3 timmar, då kommer det nog ett lyft :grinning:

4 Likes

Tror kanskje en del av salget for PC ikke går på Steam. Alle Youtubere og streamere har egen link til Funcom sine egne sider, gjerne med rabatt. Lurer på hvor stor andel det er…

En svarte meg at han fikk 20% cut. Så totalt 25% når Xsolla tar 5%

Jupp, men hvor mye av salget går utenom Steam når hovedmarkedsføringen peker rett på Funcom sine sider og ikke på Steam, med rabatt i forhold til Steamprisene.

Ut i fra steam reviews går 75% via Steam

OK, men er det vanlig å lage review på Steam når man ikke kjøpte spillet der?

Hvor vil du ellers skrive den da? Som sagt 25% av reviews på steam er kjøpt utenom steam

Vet ikke,må man skrive en review? Og peker det rett på Steam fra spillet slik at man skriver en review der?

De som kjøper via Xsolla får bare en Steam nøkkel til myz. Alle på PC spiller via Steam.

3 Likes

OK, takk! Men hva tjener Steam på det, når spillet ikke er kjøpt der, hvor stor prosent får de da?

ingenting, men brukeren må bruke steam sin plattform.

2 Likes

Folk vil jo bruke alternative butikker uansett, om Steam tilbyr gratis nøkler er det mindre grunn for andre butikker å utvikle sitt eget system for å laste ned spill og Steam i seg selv vil beholde/få flere brukere.

2 Likes

Genial måte av steam for å begrense antall farlige konkurrenter.

2 Likes

Da kan man jo nesten lage en link fra Steam-siden hvor de får 5% rabatt ved å kjøpe rett fra Funcom. Men det er kanskje litt dirty…