Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

#7 GTS må si jeg er meget imponert over hvor bra MYZ presterer.

14 Likes

Tunge dager for meg, får ikke fulgt med så mye. Hva tror dere om att vi ligger så høyt oppe etter sa mange dager. Hva tror dere om hvor mye som er solgt på PC hittil

2 Likes

Jeg tror vi ligger an til omtrent det som jeg tippet på forhånd. Ca 250 000 før nyttår.

7 Likes

Synes salgsbanen ser lovende ut @Halling - spillet holder seg godt oppe på GTS og har en jevn stigning i reviews (akkurat nå 702 / 928).

Anslår at man har solgt ~70.000 på steam, og det selger ~7500-10.000 om dagen når det er plassert såpass høyt.

På konsoll begynner MYZ å stige på listene (som har en uke og vel så det i etterslep). Særlig PS4 i Europa virker å selge bra. I går hadde MYZ 85 ish reviews i PS store EU (DS3 har 115 med release i 29/11).

Jeg tror Funcom allerede er break-even, eller at de blir det de neste par dagene.

10 Likes

image

Det er også kommet et par announcements:

We hope that will help at least some of you this weekend, a solid patch will be delivered early next week.

5 Likes

#6 GTS. Kjipt det selges lite spill på søndager…

4 Likes

Man vet det selges lite når bondesimulator selger mer… :wink:

Du mener spillet som akkurat annonserte 1 mill solgte?

8 Likes

Utrolig lukrativt kan det være å finne opp sin egen nisje i spill-verden og det slår til. Battle royale er et annet enda mer ekstremt eksempel.

1 Like

Verste er jo at farm sim suger sånn teknisk på alle mulige måter. Er så mye bugs og dårlige kontroller i det spillet… Meen ingen andreh ar klart å gjøre det bedre, :smiley:

( og ja, jeg eier et par av de spillene) :slight_smile:

3 Likes

Ca 4500 reviews og 1 mill solgte.( ja jeg vet den er også på konsoll)
Om denne faktorene kan brukes på MYZ er det solgt mye mer en 75-100k.

6 Likes
11 Likes

6 plass. Kalle postet det over her. I mine øyne ikke mindre enn sensasjonelt bra, med den høye plasseringen etter ei snau uke. MYZ har jo også hatt sine beste plasseringer på sein ettermiddag tidlig kveld. Spennende å se hva som skjer i kveldingen i dag.

6 Likes

Ganske stor streamer fra Asia på twitch nå. 390k følgere.

Jeg mistenker den faktoren er blant annet avhengig av review-karakteren. Hovedideen min er at en positiv review skal telle mer enn en negativ så et slags vekting-system hadde nok vært en mulighet.

En annen ide er om singleplayer og multiplayer skal vektes forskjellig.

3 Likes

Det her blir jo kanon bra😃
Grattis til Brl og Funcom, som har gjort ein knallbra jobb med Myz.

Og for oss aksjonerer er det bare å slappe av og la dei gode tider komme😃

1 Like

5611 reviews totalt

1 Like

Har sett litt på dette, en sample på ca 300 spill, og mitt inntrykk er at review-rate er mer forskjellige i de forskjellige prisklassene heller enn forskjell i tilbakemeldinger. Mulig noen har noen andre erfaringer på dette?

1 Like

Derav " :wink: "

1 Like

Jeg tror usikkerheten i å bruke en fast faktor er stor, her nevner du noe jeg heller ikke hadde tenkt på før. Det jeg har stor tro på er når spillet selv melder om antall solgte og bruke den faktoren man da får i videre analyse av salgstall.