Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Har skrevet review nå, måtte logge inn på PC på Xbox-kontoen og finne spillet - velge Anmeldelser og så legge inn et review :slight_smile:

1 Like

Mutant har holdt seg mellom steam GTS #20-28 siste 3 dagene.
Det gir reviews på mellom 25-50 hver dag. Det gir alt fra 1500-2500 eksemplarer daglig.
Dvs alt fra 300.000-1.000.000 KR hver dag den holdes der (før revenuesplit)

Eksempel: I går. 51 reviews på steam.
Med en ganske samstemt «trygg» multippel(65) kan man si
3 315 eksempler på steam i går. Bruker snittpris USD, 34,99 USD med NOK kurs 8,5.
Dvs 985 930 kroner før split av revenuestream, ca en million kroner.

@colzjek Du spurte tidligere om hvordan man kan se hvilke regioner som selger best. Bruk Google søk, alt fra 24 timer til 3 mnd. Sjekk den hver dag og se bevegelser, se steam reviews og språk som kommer, sjekk YouTube etter filter språk, se steam reviews på når dagen reviewsene tikker inn. Nå er det ca 15 for dagen, og dersom den ender på 40-60 i dag, så er det primetime for enkelte verdensdeler, og akkurat nå treffer det US en del mer enn tidligere, så nå syntes jeg st jeg allerede ser hale effekten jeg ønsket å se. Se også på GTS, at den stiger fra lunsj og holder trykket helt til kvelden før den faller noen plasser.

3 Likes

Skall också tilläggas att det är ganska kraftig prissänkning på många spel (11st) framför MYZ i listan… MYZ just nu på 25:e plats

Hvis du ser på grafen for reviews ser du at de tre foregående dagene så har det vært 61, 42 og 51 reviews. Så med snitt på ca 51 så blir det litt bedre enn 25-50 :slight_smile:

23 :wink: Men jepp - så lenge volumet på hele listen er relativt høy så er det fint. Hadde vært verre om top 25 ikke hadde noe betydning, at det var kun de 5 øverste som ga særlig volum.

Enig! Jeg skrev 25-50 ettersom jeg forventer at det er der det vil ligge en liten stund fremover, i tillegg til at det nok er en del lagg av reviews.

Ja. Volymen stiger under tilbudsperioder så jag tror inte att variationen i försäljning av MYZ är så stor som placeringen antyder. Utan salgsprodukter framför så hade det varit en annan femma :slight_smile:

Får hoppas att en eventuell switch-port av MYZ slår detta :smile:

Spelet Thief Simulator är en intressant datapunkt att jämföra mot eftersom de har kommunicerat sales under samma tidsram som MYZ och har ungefär samma betyg. 79 mot 81 % atm.

Thief släpptes 9e november och 7e december skrev dom att de sålt 100k+ kopior på 1200 reviews.

Jämför man första 10 dagar efter release så hade Thief 837 reviews och MYZ har 995 atm.

Höstrean kom 21a november och den föregick av en kampanj att man skulle reviewa så Thief fick runt 200 reviews på ett par dagar 21-22 november. Detta är ju inräkade i dom 1200 reviews.

Jag tror inte det var exceptionellt hög omsättning på steam innan höst rean heller och kikar man på Gamevizz har de jämnlika placeringar med lite bättre för myz de första 10 dagarna.

Dessutom har MYZ fler reviews köpta utanför steam än Thief. 306 för myz och 130 för Thief.

Så… inte omöjligt MYZ ligger på 100k redan nu på steam om man kan dra en slutsats från denna jämförelse…

18 Likes

Intressant och bra jämförelse. Stort plus till er som gör dessa jämförelser. Ger ju ett cirka estimat att utgå från.

Bra och relevant jämförelse! :+1:

1 Like

Community med svakere vekst, mens reviews på PC og PS4 holder seg bra:
Steam Community:
image

Steam Reviwes: Foreløpig 90% positive for dagen.
image

PS4:
image

13 Likes

GTS plats 19

1 Like

Edru melding: I kveld tjener vi en ny halv million
:crown::crown::crown::crown::crown::crown::crown:

3 Likes

Milepæl :+1:

3 Likes

Du slo meg der gitt :joy:

65 000 Solgt på Steam da :rocket:

3 Likes

Kvalitetstid! Skål!

13 Likes

Det er minimum i min bok allefall

2 Likes

Jepp. Det var bearcase.
Mitt grove estimat en fredagskveld er 90k ( steam) andre sider ( 30k)
Konsoll 30k+++

Så over 150k allerede .

4 Likes