Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Spelet är fantastiskt bra, kan komma på mig själv att jag sitter & tänker angreppsstrategier i MYZ på jobbet :smile:

4 Likes

MYZ på 13 plass i europeiske PS4-store, med 153 (!) reviews og i eksklusivt selskap:

Med dét har MYZ passert Darksiders 3 (lansert 27/11 - og en etablert IP) med 146 review, og som THQ-aksjonærene mener har solgt…mye. Som @colzjek har vært inne på, så er det en mismatch her.

Jeg tror man er forbi B/E. Ser frem til melding og/eller tallene i Q4. Dette er de facto en suksess for et indie-spill, og bevis på at Funcom lyktes med sitt første publishing-prosjekt. Fler og fler vil banke på døren til Rui med prosjektforslagene sine.

Uansett mistenker jeg at Funcom avventer å oppdatere markedet til de har et rundt, fint tall - hvor de samtidig melder at MYZ skal portes til Switch, at det kommer DLC’s og/eller at det er gitt grønt lys allerede til MYZ 2.

Evt. kan Funcom kjøpe BLC - åpenbart en dyktig gjeng som kan fortsette å utvikle spill innen denne IP’en. MYZ var bare første skritt på veien.

20 Likes

Tror folk här ska ta de lugnt med försäljningsestimat på PS4 för MYZ i EU. MYZ har fortfarande bara 1/10 av Conan Exiles ratings i EU på PS4.

Absolutt, om det er 20k eller 50k+ solgte vet vi ikke. Tilnærmet umulig å anslå. Poenget er bare at det selger jevnt og bra på PS4 digitalt i EU :slight_smile:

Dette spillet vil få en helt annen salgsbane enn feks. Conan Exiles.

Försäljning per idag är troligtvis inte all världens, men trenden är onekligen positiv!

Med fare for å bli kalt troll igjen(ikke att du gjorde det, men av andre); jeg har lave forventninger mtp break even i år, men er superfornøyd med spill og salg med myz. Nettopp fordi jeg tror salgsbanen til myz blir veldig bra.

1 Like

MYZ selger bra som ventet i Europa. Gøy. Har det kommet liste i US enda? Vil nok være noe lengre ned der sannsynligvis, forbigått av titler som JC4 og DS3 +.
Alltid kjekt med slike lister for å få en bekreftelse av at antall reviews samsvarer nogenlunde med salgstall. Dessverre har jeg mest nøyaktige tall for US-store, men det ser ikke halvgærent om man sammenligner med disse. FIFA som er det største avviket, men det er ingen overraskelse. (Zlatan-effekten var tydligvis ikke nok.) RDR2 i en helt egen klasse, med BF og COD halsende bak. I US så kommer GOW og GTA ut ganske likt, før røkla med MYZ,JC4,DS3 og Spyro følger på ganske tett.

Ok, nå ble det mye sammensurium her, men poenget var : Så vidt jeg kan se nå så avviker ikke reviews for MYZ spesielt mye kontra reviews/salg andre titler.

Ja att skriva “MYZ är BE!!” är svårt att säga.

1. Vi vet inte hur mycket Funcom har investerat i projektet
  2. Vi vet inte om Funcom har recoup på projektet
  3. Goodbye Kansas och Uffe är investerade i projektet. Vill dom ha recoup först? Funcom kom in senare.
  4. Hur mycket ger Game pass dealen?

Kan ni svara på dessa frågor… ja då är spelet troligtvis BE. Hur som är Funcom dåliga att ge guidance på vissa bitar

1 Like

Hvilke tall baserer du dette på? Jeg har 379 reviews på CE den 26.05.18 i EU-store. Dette er langt fra 1/10,

Läs igen. Jag skrev EU. inte us. 1342 i EU

Når og hvis tiden strekker til: Kunne du vist til noen eksempler på review-salg ratioer?

Han mener post-launch CE-full release :wink: Dvs. at MYZ har ~40% av CEs PS4-reviews hittil.

Post launch? ja… CE släpptes på PS4 8e maj och har 1342 ratings i EU. Eller menar du att de hade 379 vid samma period efter CE släpptes som MYZ släpptes?

^^ 8tegn

Les igjen. Jeg skrev EU.
“Hvilke tall baserer du dette på? Jeg har 379 reviews på CE den 26.05.18 i EU-store. Dette er langt fra 1/10,”

18 dager etter launch hadde CE EU 379 reviews. Selv om de har 1342 i dag, så må du jo sammenligne nogenlunde etter samme tidsperiode. Altså langt fra 1/10 pr. nu

1 Like

Okej jag är med på hur ni räknar nu :smiley: hur många ratings hade CE på PS4 EU i Q2?

1 Like

01.07.18 ; 741 :slight_smile:

1 Like

Tack! Runt 20 % av ratings nu mao om man jämför med CE PS4 eu Q2. Well kan man estimera hur många kopior CE som såldes i Q2 och sedan splitta mellan Steam, Xbox, PS4 EU/US och retail siffror så kan man få fram en siffra :stuck_out_tongue:

Takket være Funcoms (totalt fraværende) guiding har jeg gjort betydelige fremskritt på autismeskalaen.

5 Likes

Hur många ratings hade CE på PS4 US i Q2?