Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Litt dumt at spillet er så lite synlig som flere her påpeker. Er ikke aktiv på sosiale medier selv så jeg vet ikke.

Produktet er jo meget godt og høster gode kritikker. BL har åpenbart gjort en god jobb med spillet.

Har Funcom gjort en god nok jobb som publisher? Det er kanskje for tidlig å si noe om, men hadde forventet at de smidde mens jernet var varmt. Dette er jo noe Funcom virkelig kan, men føler at det er litt halvhjertet? Litt som IR jobben forøvrig.

2 Likes

Hør, publishing handler ikke bare om reklame. Hvor mange nettsider og spillmagasiner har ikke skrevet om MYZ? Tror du alle de hadde skrevet like mye om spillet om det var BL som hadde gjort alt selv? Selvfølgelig blir spillet mer interessant når det er Funcom som er publisher. Funcom er, tro det eller ei, et kvalitetsstempel. På tross av hva noen få grinebitere og nettroll mener. Det er jo bare å se på hvordan internasjonale journalister omtaler dem. De har lang fartstid. Og mange kontakter.

Så har et spillsalg flere faser. Funcom vet dette bedre enn de fleste. Lansering i ulike markeder. På ulike platformer. Når skal de kjøre rabatter og hvor mye for maksimal gevinst? Mye av dette er info som BL kunne kjøpt tilgang til, men med Funcom så får de slik know-how og så mye mye mer!

Glem det! Spillet ble lansert for 16 dager siden.

Jesus Ducking Christ! :wink:

17 Likes

Mulig du har rett, men jeg synes denne kurven er litt suspekt. MYZ ligger på ca 8% av CE. Om det kan overføres til salg så vil det si 8% av ca 1,6 millioner solgte = 128000, som også kan stemme ut fra reviews. Det kan fint ta seg opp etterhvert, jeg håper det. Men om dette er tallet er det litt svakt.

Jeg kan jo også legge til at man skulle tro at man kan se på den itegrerte forskjellen av disse kurvene da dette er noe som varer over tid. Da blir forskjellen ganske ekstrem. Dvs arealet under kurvene.

1 Like

Kjære vene… det var et spørsmål… jeg har null peil på det så jeg spurte forsiktig…

Nå må man trå varsomt skjønner jeg…

1 Like

Nei ikke misforstå. Jeg er glad for det meste av alt du tar opp jeg. Ingen må trø forsiktig på min oppfordring, for det er ikke noe jeg oppfordrer til i det hele tatt. Stor takhøyde her. Den der var ikke noe jeg reagerte på en gang… Jeg bare kom med mitt syn på det. Var det bruk av “Glem det med utropstegn” som gjorde at du trodde det?

2 Likes

Fördelen är att jag tror vi får se en slakare försäljningskurva. Men jag håller helt med; en PR-boost hade förskjutit hela kurvan i sig uppåt…

Spørsmålet er om det er målrettet nok tiltak de kan gjøre som forsvarer seg økonomisk da.
Er vel et spørsmål hva de faktisk har gjort også. Ikke sikkert alt har vært så synlig for oss. Og hvor mye av streaminger har Funcom stått bak?

1 Like

Folk bruker å oppgi når de blir sponset. Har ikke sett noen sponsede.

1 Like

Jeg har sett at andre selskaper bruker AdSense, da betaler de enkelt å greit for klikk på linken. Hvor dyrt produktet må være, og hvor stor treffsikekrhet det må ha for at det skal lønne seg er jeg ikke sikker på, men dersom man kan dette gamet, skal man klare å hente noe ut av det.

Man kan linke seg på nøkkelord og hijacke Xcom spillere. Jeg vet selvfølgelig ikke om de har jobbet på den måten, mulig det har gjort det i det skjulte, men jeg har ikke sett noe slikt og burde være i målgruppen deres.

Ellers kan man jo spørre seg, er det umulig for dette spillet å selge mer? Kanskje det ikke er bra nok. Jeg tror det er det, men at de rette personene ikke vet om spillet.

Men det er nettop slike ting jeg mener at Funcom må være EKSTREMT bra på for å lykkes med det de driver med.

Ellers så synes jeg ikke GTS plasseringen ser helt håpløs ut, ser ut som om idag vil slå igår, og det er positivt.

1 Like

Det er lovpålagt å oppgi spons nå. Ingen ble sponset for å vise mutant

2 Likes

Steam community:
image

Steam reviews:
image

PS4:
image

31 Likes

Tack för att du outtröttligt postar och följer upp sån här data! Det är mycket nyttig statistik från bl.a. dig, @Krafer, @Christian mfl som jag läser med stort intresse! Och jag vet att jag absolut inte är ensam.:+1:t2:

12 Likes

MYZ ligger på 9 plass på GTS vist du ikke tar med spill på tilbud :+1:

6 Likes

One for the books.


Edit: så litt bedre ut med MYZ over. @amateurleague endra visst i samme øyeblikk :wink:

8 Likes

MYZ i flott selskap, igjen:

18 Likes

Jeg tror det er potensiale for å selge mer hvis de får spillet litt mer synlig

2 Likes

De burde ha økt budsjettet på reklameringen :loudspeaker:

1 Like

Og da spesielt i USA. Jeg fulgte med salget i USA fra dag 1 og poengterte at MYZ på GTS gikk ned på lista men fikk beskjed fra flere at det ikke var tilfelle. Vel salget der borte har vel regelrett vært ræva i forhold til suksessen andre steder og da spesielt i Russia.

Det har vel vært nevnt før her at de kunne gjerne ha smidd mens jernet var varmt. Litt mer reklamepenger kunne fort ha lønnet seg med tanke på den veldig gode tilbakemeldingen de har fått på MYZ