Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Funcom går jo så det griner, men om man sikter til kursen står det jo virkelig fælt til.

1 Like

1577 totalt nå. Ikke 1200 eller lavere som jeg ser flere har nevt her, og på funcom småprat. MYZ gjør det veldig solid mtp winter sale. Eneste jeg skulle ønske er at flere hadde oppdaget det. Noe jeg tror skjer delvis når det kommer på salg. Men alt i alt absolutt veldig godkjent salg, og reviews til nå :+1:

Bare se reviewen som ligger i bildet der. “a game that just pops up on your steam list” det sier alt egentlig

1 Like

image
image
image

Vi bruker steamkjøp fordi det er det som gir tommel opp/ned, og gjør det lettest å estimere trend basert på det, og ikke totalt antall reviews. Som forklart ganske mange ganger før, men kan sikkert gjentas flere ganger.

Du kan fint bruke totalt antall reviews, og da gange med ett lavere forholdstall for å estimere salg.

Eksempelvis er det ikke unormalt å bruke totalt antall reviews * 50 og steam reviews * 65. Da får du i dette tilfellet 1 577 * 50 = 78 850, eller 65 * 1 215 = 78 975. Begge metodene gir omtrent samme konklusjon - ca 79 000 solgte per dags dato til PC.

Så er selvsagt det forholdstallet ikke likt for alle spill, og kan variere, så estimatet er ikke nødvendigvis korrekt. Men logikken tilsier at hvis du tar utgangspunkt i alle reviews, så ganger du bare med ett lavere forholdstall.

5 Likes

Det var det med å sammenligne :green_apple: og :pear: da …

Jeg bruker 70 som faktor på steam reviews. Altså litt høyere enn normalt(65) pga. Bla. Pris, singel player og ikke et AAA spill. Forøvrig så har vi (etter mine estimater)nå passert 52K solgte på PS4 (Europa og US). Jeg bruker inntil videre 200 som faktor her. Not bad @ all :slight_smile:

7 Likes

plats 69

Steam community:
image

Steam reviews:
image

PS4:
image

26 Likes

Ikke så verst det der :wink: med de faktorene jeg bruker så snakker vi 2,6K solgte det siste døgnet. Stor takk til deg for innsatsen din her :clap:

6 Likes

Fine 250 000 $ (min) om dagen inn bare på Myz det :slightly_smiling_face:

Merk for øvrig at MYZ har passert 200 reviews for lengst (var ~210+ i går kveld) hvis man sjekker PS-store (EU) gjennom konsollen - vet ikke om den man har tilgang på gjennom en ekstern nettleser henger etter, eller hva det er.

Spillet er synlig, for eksempel, på forsiden av «most popular games» og selger mao. bra:

17 Likes

Jag tycker de ser ut som att konsol försäljningen stannat av rejält. Särskilt om man tittar på Ratings.

Jeg har US account. Og jeg finner ikke MYZ blant top sellers eller most popular. Finner det langt nede på listen på digital games :roll_eyes:

Edit : jeg fant jeg fant :ok_hand:

2 Likes

Helt klart bremset opp etter at spillet ikke lenger har betalt featured plassering i hovedmenyen.

Men som jeg skriver ovenfor, så ligger det altså på forsiden av popular games og samler inn reviews i bedre tempo enn det som fremgår av web-versjonen av PS-store.

I USA har det ikke blir markedsført (enda) og selger mindre enn i EU.

Jodå de MYZ har varit featured i Main menu i US.

Plats 64. Före xcom 2 med 73% rea

1 Like

Nope…?

Steam community:
image

Steam reviews:
image

PS4:
image

24 Likes

Det tilsier 3,8K solgte de siste 24t etter mine beregninger. Herlig :beers:

5 Likes

Det er her vi ser hvorfor desember har høy omsetning. :slightly_smiling_face:

10 Likes

God jul alle sammen!:santa: Håper dere har hatt en fin feiring og ikke tenkt alt for mye på børsen generelt eller fulgt med på hvordan det gikk på andre siden havet i dag. :wink: Kommer likevel en liten MYZ oppdatering, som vanlig :stuck_out_tongue_winking_eye:
Steam community:
image

Steam reviews:
image

PS4:
image

35 Likes