Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Da var alle achievements på plass ! 0,1 % som har fullført alle achievements hittil #littstolt :laughing::video_game::pig:

DLC where are you ?

16 Likes

Ble ferdig med story for et par dager siden. Hadde ingen aning om at jeg kom til å like et tactical turn based spill så mye!

Tror som sagt før at prisen skremmer vekk en del spillere, og at MYZ kommer til å selge svært godt på tilbud i 2019.

Gleder meg veldig til eventuelle DLC’s. Gledelig jul :blush:

3 Likes

Steam community:
image

Steam reviews:
image

PS4:
image

23 Likes

Annons på gamer.no:

7 Likes

Spilt spillet gjennom gamepass siste dagene. Et solid produkt, men enig som noen sier over her at prisen er litt stiv. Ikke så ekstremt mye dybde i spillet og har en del svakheter som jeg antar kan spores tilbake til budsjett. Samtidig har de klart å skape en god stemning i spillet og det som er av gameplay er morsomt. Tror spillet kan selge bra ved salg og hvis det får noen utmerkelser på spillsider ved årsslutt. Tror dette blir et veldig bra fundament for oppfølgere og andre spill i samme univers.

3 Likes

Steam community:
image

Steam reviews:
image

PS4:
image

22 Likes

https://imgflip.com/i/2ptp92

1 Like

Steam community:
image

Steam reviews:
image

PS4:
image

22 Likes

Fin dag i dag.
Steam community:
image

Steam reviews:
image

PS4:
image

22 Likes

Hur mycket har CE i Steam community ?

Kommer litt an på hvor du ser, men på selve lista er det 229106 medlemmer. Jeg har ikke gått i dybden på det selv, men jeg har forstått det slik at det er vanskelig å regne seg frem til salgstall basert på antall medlemmer da innmeldingsgraden varierer mye fra spill til spill.

Derimot føler jeg at medlemsantallet forteller litt om salgsflyten, selv om man ikke nødvendigvis ser selve salgstallet.

Jeg tror MYZ har solgt greit etter at julesaget startet, men jeg føler likevel at det var en liten taktisk blemme at de ikke satt MYZ på en symbolsk 10% rabatt. Ser man på Farming Simulator 19, så hadde den mye bedre salg med 10% rabatt, selv om utgangspunktet var relativt lik med MYZ før salget slo inn.

Man kan se at FS19 ikke får det samme droppet. I denne perioden tror jeg det ble solgt vanvittig med spill (ref tallene til @Oskar3) ,så forskjellen er ennå mer dramatisk enn grafene klarer å vise. (Merk at skalaen er helt forskjellig for de to spillene.) Dette kan også ha gjort at MYZ har blitt litt glemt på Steam siden spillet har falt såpass langt ned på lista.


2 Likes

https://partner.steamgames.com/doc/marketing/discounts

Steam har et regelverk som ikke tillater at nye titler deltar på «seasonal sales» mindre enn 30 dager etter release.

Dette er trolig grunnen til at MYZ ikke deltok på julesalget.

Jeg bruker kursiv på «trolig» fordi Just Cause 4 deltok på julesalget. Så noe rom for tolkning / unntak må tydeligvis eksistere…

Hvis det var mulig å delta, mener jeg også at MYZ burde deltatt med en liten, symbolsk rabatt.

Samtidig vil MYZ kunne selge godt i kjølvannet av julesalget med en liten rabatt (som jeg antar vil komme).

7 Likes

Det ser ut som om de også fikk en stor fordel av det. Rart de fikk lov…

Er litt underlig - mulig unntak kan gjøres hvis spillet har vært på preorder i forkant av release etc. MYZ var også på preorder, men ikke like tidlig som JC4 (hvis jeg husker riktig).

Blir litt spekulasjon.

Uansett tror jeg MYZ kan gjøre det bra med en liten rabatt i nær fremtid.

Vi får håpe at 10% rabatt er tilstrekkelig da også…

Atlas gikk jo også til 10% rabatt, og det spillet kom 2 uker etter Myz.

Det er lov å ha lanseringsrabatt, og det er da også lov å delta på steam salg med samme rabatt. Jeg er ganske sikker på at Atlas har hatt samme rabatt siden lansering.

3 Likes

Mutant vil få et langt liv. ingen grunn til å gi det bort fortidlig. Rui pratet om om dette når vi var hos dem i mars. Samme maset rundt CE og hvorfor de ikke hadde mer rabatt. Med 2 mill solgte av CE er det få som klager…

10 Likes

Det var bare en observasjon i forhold til salgskurven til MYZ sammenliknet med FS 19. Det virket som om mange ventet på salget, og kjøpte mer eller mindre uavhengig av rabattprosenten. Mange kjøpte MYZ også, men jeg tror det kunne vært mange flere bare med en symbolsk rabatt. Det er ikke snakk om å gi bort spillet, men å utnytte momentet i markedet.

1 Like