Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Se og hør øker salget dramatisk hver gang de har katte eller hundestoff.

1 Like

Her er de på: negative reveiws om lengden på spillet og gjenspillbarhet svares av community team.

2 Likes

MYZ i Humble Monthly; https://www.humblebundle.com/monthly

10 Likes

Gamere er så jævla kukskaller og nøvre drittunger. 10-15 dollar for ett spill som varer 20-30 timer, så koster en kinobillett med noko attåt 200 spenn som varer ett par timer :poop::poop::poop:

5 Likes

CCUn fick sig en härlig spik nu efter humble dealen. Härligt :slight_smile: blir spännande och se i helgen

4 Likes

Trykkes godt med spill(penger) fortsatt :moneybag:
Steam reviews:
image

PS4:
image

4 Likes

Nja når man ser på GTS-plasseringene så er det nok det at de har lagt inn link til reviews i oppstartsskjermen som er årsaken til det meste av økningen (se Janno sitt innlegg).

GTS oversikt: https://www.gamevizz.com/9066/

1 Like

Er ikke dette noe flere spillselskaper oppfordrer til i tweets, forumsposter og på log-in sider? Så hvis man skal sammenligne med andre selskaper med kjente salgstall osv så bør man vel se på antall reviews og justere for om de oppfordrer til dette eller ikke? Det ser uansett ikke ut som traderne bryr seg om de tallene hehe.

2 Likes

Poenget mitt er at den endringen som har vært de siste 4 dagene i veldig stor grad ser ut til å skyldes denne endringen. Så dette ser faktisk ut til å påvirke hvilket forhåndstall som var riktig før og etter denne endringen i en viss grad.
Nå har nok noe av stigningen vært på grunn av litt økt salg på grunn av Stalker Trials. Nå vet vi jo ikke hva som var riktig forhåndstall fra før men hvis vi bruker 65 for å ta ett og sier at det i dag uten denne endringen ville vært 1860 reviews og et anslag på 120900 solgte på Steam så blir det nye forholdstallet 58,4 i tilfelle. Så jeg tror dette kommer til å påvirke hva som er det riktige forhåndstallet fremover.

Alle spill har jo litt forskjellige forholdstall (og varierende over tid) så man vet uansett ikke hva som er riktig å bruke, og med Funcoms antitransparente strategi vil vi aldri vite det. Men at dette påvirker det faktisk riktige forholdstallet er jeg rimelig sikker på. :slight_smile:

1 Like

Ikke at det er viktig å se på alle aspekter av Funcoms “operasjoner”, men dette blir fokus på flisespikkeri, om det er dette fokuset skal være og om traderne som vi skylder på fokuserer på, da er det ikke rart kursen korrigerer litt ned nå :wink: zoom ut, tenk fremover på de større øyeblikkene som bidrar til bunnlinjen, små drypp er viktig, men ikke gamechanging

Om MYZ plutselig har begynt å selge bra eller ikke er en ikke helt uvesentlig ting spør du meg. Så jeg synes det er et helt legitimt fokus på MYZ tråden å diskutere hva økningen i reviews faktisk kommer av.
Økningen i reviews siste 4 dager står faktisk for ca 36% av antall reviews i år så å helt på flisespikkerinivå synes jeg faktisk ikke dette er.

1 Like

65 på 1800 reviews är lågt

OPEX låg inte så mycket högre än Q3 så rimligtvis borde Funcom haft recoup på MYZ? Tror på en fin effekt i Q1 då avskrivningar lär minska rejält. Dessutom verkar rean på PS4 gjort gott. Och de var runt 400-450 reviews på MYZ i Q1 innan de la till review grejen inne i spelet.

Hvorfor er det lavt? Hvilken ratio tror du passer best her?

Baserat på artikeln som har 77 i review metod och som passar in på single player spel som har sin största försäljning i början så är 65 i review metod alldeles för lågt. Har dessutom jämfört med andra spel som släppts i närheten av MYZ och där har antalet reviews varit högre men inte CCU osv.

Dessutom har ett spel med HÖGA betyg FÄRRE antal reviews gentemot t.ex. CE som har 60-65 i review metod för de har SÄMRE betyg

Efter de tillkommit reviews nu senaste dagarna så funkar 77 inte såklart. Kanske 65 nu på totalen istället?

" The average from my dataset is 82x and the median is 77x. e.g. if a game has 1000 reviews you can estimate it has sold about 80000 units. But please keep reading as there are some important things to note.

“Also it’s possible that games get the most reviews per sale in the first month when true fans buy them”

6 Likes

Takk for utfyllende svar. Men en ting, jeg ser du og flere andre nevner forskjellen i ratio ved høy/lav rating. Hvor finner jeg opphavet til dette? Står det i rapporten du linket til også? Jeg har ikke rukket å sett igjennom :wink:

Say again??:thinking:

65 tror jeg er lavt.

Når antall reviews går opp uten at spillet flytter seg nevneverdig på steam gts, så er det ikke nye salg som et årsaken til reviews.

Dette her er jo god stemning!

3 Likes