Kommer sjukt mycket kul uppdateringar till existerande karaktärer i MYZ:
Ser ut som Funcom lägger noll krut (pengar) på att marknadsföra Switch, DLC och retail launch. Antar de hoppas på en launch effekt av streamers osv. Många kunder har skrikit efter mera innehåll, får hoppas att de köper nu då!
En DLC er en ypperlig anledning til å kjøre tilbud på hovedspillet på steam pluss å lage noe pakketilbud for DLC + orig. spill.Dette fungerte perfekt for payday2 i årevis.
De skal lansere retail på konsoll, blir ikke noe salg der i hvert fall
Väldigt svalt intresse för Switch + konsol + DLC release än så länge tyvärr.
- Seed of Evil letar sig knappt upp på topp 1000 på Steam
- Plats 133 på Amazon US switch best sellers
- Plats 971 på Amazon US PS4 best sellers
Anledning till detta enligt mig:
- Dåligt med marknadsföring från Funcoms sida. I det närmaste inget. Jag antar Funcom vill vänta till launch
- Dåligt launch fönster. Mitt i sommaren som är en väldigt varm sommar. Kikade på moonlighters DLC som inte alls sålt enligt förväntan.
En kombination av dessa gör nog att jag tyvärr får dra ner estimaten i Q3, men väntar såklart tills DLC och switch är släppt. Vad tror ni?
Vad tror ni på för GTS placering på Steam på tisdag?
Sammenligner man med releaseinfoen til Wolfenstein med 6,5k CCU, ca. 70-100k estimerte salg og spillets GTS-plassering, så blir jeg veldig positivt overrasket om vi klarer topp 5 ivertfall. Topp 10 kanskje?
Hvorfor sammenligne med wolfenstein? Null nytte spør du meg. Bethesda kunne gitt ut en oppussa versjon av kabal med 20 % positive reviews og fortsatt solgt over 100k på kort tid
Var ingen sammenligning av spill, bare for å ha en viss kontroll på hva som selges på de respektive plasseringene pr. dags dato.
Okay da misforstod jeg! Tipper DLC’en selger greit over tid, men godt poeng med det fine værer vi har nå ja. Det kan absolutt påvirke salget. Mest spent på hvor mye det evt selges på switch
Synes releasevindu ser bra ut, det er ingen større titler på Switch før 13/8 med Friday the 13. Altså 2 uker hvor Mutant er den desidert største tittelen som blir utgitt.
https://www.nintendo.com/games/coming-soon/
En undersøkelse fra 2016 viste at 16% kjøpte DLC. Nå er det mange av spillerne som etterlyser DLC på Mutant, så dette tallet vil nok være en del høyere der. Kanskje 30%? Det gir gode penger i kassa, og sikkert god reklame for hovedspillet i samme slengen. Men man kan vel ikke forvente topplasseringer på Steam i flere dager? Det vil i så fall bli en positiv overraskelse.
Markedsføringen virker å være totalt fraværende. Antar Funcom har en plan med det, som de pleier å ha.
Blir nok en bra tittel for Funcom dette. Men skal det være kursdrivende tror jeg det må slå an på Switch.
Det er bare for utålmodige aksjeeiere markedsføring har noe å si når starter. Om de starter salget nå eller om 1 uke er likegyldig ifht inntjening. Dette kommer til å selge seg selv på release så lenge de gir beskjed til dagens eiere av myz.
Ser Trine 3 har release 29. Trine serien er nok større enn MYZ. Utenom det ser det meget bra ut konkurranse messig👍
Er kommet mye ny data via https://partner.steamgames.com/ , så Funcom vet nok garantert hva de gjør for å maksimere verdien av markedsføringen.
Om vi kan komme oss inn på Top 50 en stund må det vel være mer en godt nok vel i denne Forferdelige sommervarmen. Og ikke glem Chop chop. Mange bekker små
Utvidelsen kommer topp 10, det setter jeg 100 spenn på tar imot flere bet
Jeg er litt 50/50, så nei, tar ikke veddemålet.,
Bara jag som tycker det är märkligt att de är så tyst 2 dagar innan launch? Jag menar de är knappt en tweet eller facebook meddelande ens som promotar släpp på alla plattformar.
Hvordan er det de kjører PR før DLC-ene til CE?
Hvis resultatet for hele launchen blir like tyst, så blir jeg skeptisk. Men om promoteringen begynner nå eller om 2 eller 4 dager spiller ingen rolle. Det er jo egentlig best om de promoterer når spillet er tilgjengelig og de som vil spille kan spille med en gang også?