Kan være de ønsker å gå knallhardt ut på releasedagen for å nå topplisteplasseringer og skape god hype.
De er på sommerferie . Fellesferien er over til uka og da er de fleste på jobb igjen.
Det kan jo faktisk være at det er litt av grunnen, greit å ha folk opplagte på jobb når man lanserer et spill. Samtidig tenker jeg de har planlagt en kort markedsføringskampanje, det er vanlig for DLC-er. Starter mandag kveld? Dvs at embargo blir løftet da?
Syns heller ikke det var særlig reklame eller Twitch når MYZ ble lansert. Mulig de satse på at streamere eller YouTube’ere plukker det opp
Altså, å satse på at streamere plukker det opp er det samme som å ikke ha en markedsføringstrategi. Funcom gjør mye det samme hver gang. Går for PR gjennom spillpresse hovedsaklig.
Ser ut som avtagende tempraturer Neste uke og Regn de fleste steder på Launch dagen. Så her er alt håp ennå ikke ute.
Dette er værmeldingen i Berlin.
Der var noen endelig tilbake på jobb
https://www.gamevizz.com/11559/
Klatrer såvidt…
Ila par dager så tror jeg den skal inn på topp 10
Myz er et spill som burde blitt oversatt til 40-50 språk. Det er et spill alle foreldre kan kjøpe til en ungdom som trenger litt Fortnite avbrekk og samtidig gir en hjernetrim som foreldrene kan se nytten av.
Har stor tro på utvidelse av akkurat dette spillet til Nintendo også. Men tror ikke på noe gigasalg fra dag 1. Som et av få spill i sjangeren til den konsollen så vil det selge greit over tid dog.
Humoren i spillet er noe av det beste jeg har sett siste 10 årene. Man sitter og ler med seg selv hele veien. Da koser man seg.
Begynner såvidt å røre på seg nå
https://trends.google.com/trends/explore?date=now%207-d&q=Mutant%20year%20zero
Launch-day! Debuterer på 4 plass nå på morgenkvisten på New Releases hos BestBuy. Foran bla Wolfenstein og Horizon Chase Turbo. Sistnevnte lanseres også i dag, og etter PS4-reviews å dømme (Over 3000 bare i US) så burde det være en ganske populær release.
Å gå forbi Fire Emblem blir vel vanskelig, da det kanskje er topp 5 i verden på salg pr. dags dato.
Det fine er at Fire Emblem er en ekstremt populær serie som har mange lignende gameplay elementer (i kampene), så man kan jo håpe at folk som blir ferdig med Fire Emblem har lyst til å spille noe lignende etterpå.
Det begynner så smått å gå oppover med google trenden også:
Den grønne streken over er nivået på 12-måneders trenden nå, ca 8% av max, så det vil si at vi er på ca 25% - 30% av max nå, hvis google trenden hadde holdt seg på dagens nivå i en uke. Noe jeg absolutt ikke forventer da, for spillet blir først spillbart på Steam ca kl 18 i dag, så det er rundt da, og innen 24 timer jeg forventer en peak.
Hvorfor skal Google trenden peake pga. steamrelease? Med denne metoden treffer du vel bare de som spesifikt bruker de søketermene i Google og ikke de som søker inne på Steam?
Takk for opplysningen. Sjekka litt rundt, og det er heldigvis flere som er oppmerksomme på likhetene.
Edit : Bare et random twitter eksempel.
Hvem er det som søker etter spillet på Steam? Hvordan vet de at spillet finnes?
Det er en sterk korrelasjon mellom google trends og salgstopper hvis det var det du lurte på. Her er et eksempel fra Conan Exiles:
Snart inne på topp 100, ingen streamere enda. Når slippes det, klokkeslett?