Da var jeg i gang på very hard først så iron mutant etterpå Make sweden great again tyder jo absolutt på at vi snart flyttes til sverige eller ?
Gode anmeldelser og 100 % positive reviews hittil på Steam.
Men noe skar seg:
- Ingen PM (!), noe som henger sammen med:
- Par dager forsinkelse på PS4 og/eller
- BL eller PR-byrået ga anmeldere feil Switch versjon
Edit: Der kom PM. Ser den er fra den nye PR-manageren. Han har sikkert hatt et interessant døgn.
Bare spekulasjon, men kanskje de ønsket å vente til PS4-versjonen var tilgjengelig, men så tar det for lang tid, så da var det bare å kjøre på.
“Hey there! We’re aiming for Seed of Evil release on PS4 in the first half of next week :)”
Fra den offisielle MYZ-kontoen.
https://twitter.com/MYZRoadToEden
Synd de roter til aspekter ved launchen til et i utgangspunktet så godt produkt og spill.
Dette kan ikke Rui være særlig fornøyd med, og viser at det fortsatt er mye å forbedre.
Utover at aksjen dumpes som vanlig hadde jeg sett frem til å spille utvidelsen den siste feriehelgen.
Enig. Hvor vanskelig kan det være? Er ikke første gangen det er lanseringsrot!
Tror mye av svaret ligger i at man ikke har direkte styringslinjer gjennom BL. Mer rom for slinger når man er publisher.
Altså, utvidelsen vil gjøre det bra og er godt mottatt - det er det viktigste. PC og PS4 er og blir desidert viktigst. På førstnevnte fungerer det strålende, og forventer det vil gjøre det til uken på sistnevnte.
Men launch har altså ikke vært optimal - litt krøll må man alltid regne med. Utover det burde PS4-delay vært unngått og kommunikasjonen bedre.
Litt støy rundt Switch-porting må man regne med. Og der har mottakelsen for det meste vært god selv før patch.
Må innrømme at dette er litt flaut, full lansering alle platformer samtidig.
Så slipper de feil version på Switch. Så kommer DLC på PS4 en uke senere…
Dette er faktisk litt dårlig.
Bye bedre enn Activision Blizzard pleier å gjøre det, så ikke så ille
Xbox-versjonen fungerte heller ikke ved launch, så der var det jo også noe. Ser ut til å være ok nå da, og deluxeversjonen har greit med reviews ser jeg. Seed of Evil har 11.
Sånn så det ut ved release:
Etter oppdatering:
Verkar inte som Funcom själva har koll på om de fixat problemet på Xbox till de som köpt spelet eller spelar via gamepass. QA är oroväckande likt Conan Exiles ^^
@funcom Hvorfor er ikke Myz på “new releases”-listen til nintendo switch?
https://www.nintendo.com/games/nintendo-switch-new-releases/
Første omtalen fra offisielt Nintendo hold nå. Så det er ivertfall fremgang…
Denne pluss de fra de andre landene.
Ok. Nå kommer enda en av disse rableriene for spesielt interesserte.
Gjort på bakgrunn av at jeg var interessert i å lære litt mer om hvordan salget av Switch (NS)-titler er i forhold til andre konsoller pr. dags dato for å få et bilde over hvor snevre disse only NS bestselling listene er.
Retail i UK er 12 av 40 av forrige ukes mest solgte spill Nintendo titler. Alle disse inne blandt topp 25. i Tillegg har man et lass med spill inne på lista som er lansert på flere konsoller, da inkludert NS. (Se bilde). Plasseringer i NS-listene kan eksempelvis se slik ut lest ut i charts for alle plattformer. #5 NS = #8 All platforms, #10=17, #11=18 etc. Ergo så er ikke omregningsfaktoren fra NS-listene til All Platform alt for høy.
Fire Emblem har solgt ca. 300.000* i døgnet frem til nå på 1.plass. 2-4 ligger på ca. 34.000*, mens en 5-10 forrige uke representerte rundt en 7-8k. Det blir vanskeligere å komme med antakelser om salg lengre ned på lista dessverre. (Plassering hos Amazon.co.uk)
(Venstre plassering hos Amazon, høyre All Platform retail UK)
Ble ganske sent nå, og mye surr, men dere får se på materialet selv og gjøre dere opp en mening. Tar gjerne tilbakemeldinger om jeg har tenkt helt riv ruskende galt her. Jeg er forsiktig optimist ivertfall, jeg synes ting ser litt lysere ut for NS i dag enn i går
- Tall hentet ut fra offisielle lister i land rundt omkring, deretter multiplisert i forhold til antall enheter tilgjengelige i den regionen. Før det er regnet en prosent på 55% digitale salg i forhold til retail.
Jeg forstår delvis skuffelsen i forhold til salgslister og spillere, men er det ikke mot helgen at det ofte topper seg med spillere, twitch og salg? hva er utsiktene frem mot helgen tror dere? større streamere som plukker det opp?